Gå til innhold

Turbo ?

Arehs

Anbefalte innlegg

En annen måte jeg jo å få tak i en 4G63 motor fra England, men problemet der er vel at den er RHD.

Som EclipseGSX sa, turbokonvertering er litt dumt.. Det blir litt som konvertering fra RHD til LHD. Mye jobb, litt tøft, men alt for mye penger og tid for lite..En original turbomotor er tingen.. Finn deg en Eclipse RS, og gi den RST/RSX motor og drivverk. Det er all go! :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo lyden av dumpvent jeg vil ha da :P

Du vet, det finnes forresten slike elektriske dump-lyder, koster 100 spenn eller noe :D

;)

EDIT: Så ikke eBay-linken før nå..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hei.

Ser dere har diskutert litt fram og tilbake omkring turbo vs turbokit til Eclipse.

Med mindre du er spesielt interisert i å skru, kjøp orginal turbo, umodda.

Det er ikke sånn uten videre mulig å flytte en turbo fra en GST eller GSX til for eksempel en RS, dette fordi bilene har helt forskjellig motor. Turbobilene har DSM motorer, mens de uten har Chrysler DOHC motorer. Om du driver med modding, kan du stort sett glemme å satse på like høy maxefekt ut av DOHC motoren som DSM'en.

Ett annet alternativ er elektrisk kompressor fra Thomas Knight.:eek:

http://www.turbomagazine.com/tech/0406tur_knight_turbo_electric_supercharger/

http://www.boosthead.com/home.php

Dette er ingen turboerstatning, men mere et "elektrisk nitro" alternativ. Det går på bateri, så varigheten er begrenset, men i motsetning til nitro lades systemet når det ikke brukes. Varigheten til hver boost bestemmes av bateriene du bruker. Fordelen er at systemet er "bolt on" og i utgangspunktet isolert fra motoren og det elektriske anlegget.

Det var noen som nevnte flytting av driverk også, noe som er mulig, men innebærer en fulstending nedplukking av bilen, samt en masse modifikasjoner over hele linja. Ikke tenk på det en gang.

Serpentbane

m'm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt dyrt for min smak :P tenkte noe i duren 100k ;)

Hei du.. Jeg skal muligens selge min 93 modell eclipse.

Den er stylet å med nye tøffe bak lys. Eneste slik i norge med denne typen styling. Kan også leverest med et helt nytt turbo kit som er annonsert her på siden. Du kan godt få sendt diverse bilder an denne vis du ønsker.

hilsen Arne-Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Vi har 3 eclipser stående nå! En gsx med 4x4 turbo og 300 gamp på hjulene(den skal vi skifte girkasse på før den blir solgt).

Så har vi en gst cabriolet og en gst.

Caben ligger på 160 000,- uten avgifter.

Gst'en ligger på 150 000,- uten avgifter.

og gsx'en ligger på rundt 160 000,- uten avgifter.

Ta kontakt om interesse: espen@cm-autoimport.no

Og til deg som ikke har råd til turbokit så selger vi også falskedumpventiler som poffer når du slipper gassen ;) HEHE..

Rundt 3500,- ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare se på anntal hk i annonsen .. 220 ++ .. turbo, ja.. di har org 220hk med turbo ;)

denne er / var oxo til salgs nettop .. vet ikke om den er solgt nå , min bror som importerte den...

386hk på hjulene ;)

litt trimmet , ja...

1_-1329734099.jpg

kan skaffe biler på bestilling igjennom min bror :)

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider