Gå til innhold

nå har jeg penger til overs

Ranger emnet

jeg ruller

Anbefalte innlegg

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har reigna opp og ned i exel å finne ut at jeg er 25 000 kr i pluss. så nå skal jeg kjøpe motor. b230 fk tenkte jeg på i utgangspunktett. veit at de er verd alt fra 10 -15 orginale. men lurer på hva jeg bør få med på en fk til 25 kr ? datasprut ++++++++

kanskje du får med en bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en b230ft i veldig god stand, kan du få for ca. 10k SEK.

men, ja, som nevnt ovenfor, er det også ekstrautgifter:

* eventuell leie av henger/bil

* drivstoff

* autopass, bomringer, m.m.

* en del liter kaffe

* mat

* overnatting

* moms på motor

men, ja.. du kan vel få inn en "syk" motor for ca. 15k Norske, om du ikke har for lang vei å kjøre. (lovlig inn).

ellers, for 25k SEK, kan det være du kan være så heldig at du finner en rå veteranbil med en grei motor.. men jeg tviler egentlig, du må vel nærmere 50, for å få en veteran 242 med rå motor, feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men dere som snakker om veteran biler og biler. det er ikke aktuelt for jeg har en volvo 242 82 model som motoren skal sitte i. trenger ikke annen bil da veit du. Maxis vil ikke ha m90 er for det går i stykker når man drar på "litt". Liker per-henrik sit forslag med 16 v. men veit det er vanskelig motorer å mekke på. og kan være veldi ustabille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men dere som snakker om veteran biler og biler. det er ikke aktuelt for jeg har en volvo 242 82 model som motoren skal sitte i. trenger ikke annen bil da veit du. Maxis vil ikke ha m90 er for det går i stykker når man drar på "litt". Liker per-henrik sit forslag med 16 v. men veit det er vanskelig motorer å mekke på. og kan være veldi ustabille

Vel,kan skaffe relativt ny ft/fk motor med 240 ledningsnett for enklere montering,med ny 16t turbo,5 trinns getrag med fast kåpe....

si heller hva du er ute etter,finnes mange på denne siden av grensa som kan trylle frem det meste.

16v er lett å skru på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jo seff lyst på en sinnsyk 16 v. med snurre og datasprutt. digg kassse +++ men desse er vel relativt dyre ?

25 lapper kommer du ikke langt med da nei,iallfall ikke noe skikkelige deler.

Du får starte med å kjøpe min 16v topp med 12 skeve ventiler da vettu:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. gidder ikke no motor jeg må skru på i hele sommer for så få til å gå når vinter`n kommer. da skal jo gulle stilles på loven. Tenkte meg egentlig i utgangspunktet en pålittelig fk med 531 topp, rå kam, ny turbo. datasprut, getregkasse som var bare å hive nedi å ut å rive asfalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. gidder ikke no motor jeg må skru på i hele sommer for så få til å gå når vinter`n kommer. da skal jo gulle stilles på loven. Tenkte meg egentlig i utgangspunktet en pålittelig fk med 531 topp, rå kam, ny turbo. datasprut, getregkasse som var bare å hive nedi å ut å rive asfalt.

de 25 lappene dine må du strekke langt da ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider