jeg ruller Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 har reigna opp og ned i exel å finne ut at jeg er 25 000 kr i pluss. så nå skal jeg kjøpe motor. b230 fk tenkte jeg på i utgangspunktett. veit at de er verd alt fra 10 -15 orginale. men lurer på hva jeg bør få med på en fk til 25 kr ? datasprut ++++++++ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 har reigna opp og ned i exel å finne ut at jeg er 25 000 kr i pluss. så nå skal jeg kjøpe motor. b230 fk tenkte jeg på i utgangspunktett. veit at de er verd alt fra 10 -15 orginale. men lurer på hva jeg bør få med på en fk til 25 kr ? datasprut ++++++++ kanskje du får med en bil? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hw- Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Hvis du kjøper denne så er du på vei. http://www.blocket.se/vi/8016341.htm?ca=5_s Siter http://www.team-heimdal.com '83 volvo 242dl 16v turbo 355hk 510nm '90 Volvo 240Gl stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jeg ruller Skrevet Mai 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 orker ikke dra til sveirge. er ikke så mye billigere en her i norge. når du tenker på turen ++ Hva trur dere jeg kan få her i norge. det er spørsmålet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jeg ruller Skrevet Mai 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 ingen som aner? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 hva er du ute etter a?? trimma eller ikke. 25000kr kan du få en grei 16v motor med snurra da seff Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 en b230ft i veldig god stand, kan du få for ca. 10k SEK. men, ja, som nevnt ovenfor, er det også ekstrautgifter: * eventuell leie av henger/bil * drivstoff * autopass, bomringer, m.m. * en del liter kaffe * mat * overnatting * moms på motor men, ja.. du kan vel få inn en "syk" motor for ca. 15k Norske, om du ikke har for lang vei å kjøre. (lovlig inn). ellers, for 25k SEK, kan det være du kan være så heldig at du finner en rå veteranbil med en grei motor.. men jeg tviler egentlig, du må vel nærmere 50, for å få en veteran 242 med rå motor, feks. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Jeg kan iallefall skaffe komplett motor med m90 kasse om du ikke finner noen annen motor... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jeg ruller Skrevet Mai 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 men dere som snakker om veteran biler og biler. det er ikke aktuelt for jeg har en volvo 242 82 model som motoren skal sitte i. trenger ikke annen bil da veit du. Maxis vil ikke ha m90 er for det går i stykker når man drar på "litt". Liker per-henrik sit forslag med 16 v. men veit det er vanskelig motorer å mekke på. og kan være veldi ustabille Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 men dere som snakker om veteran biler og biler. det er ikke aktuelt for jeg har en volvo 242 82 model som motoren skal sitte i. trenger ikke annen bil da veit du. Maxis vil ikke ha m90 er for det går i stykker når man drar på "litt". Liker per-henrik sit forslag med 16 v. men veit det er vanskelig motorer å mekke på. og kan være veldi ustabille Vel,kan skaffe relativt ny ft/fk motor med 240 ledningsnett for enklere montering,med ny 16t turbo,5 trinns getrag med fast kåpe.... si heller hva du er ute etter,finnes mange på denne siden av grensa som kan trylle frem det meste. 16v er lett å skru på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jeg ruller Skrevet Mai 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 har jo seff lyst på en sinnsyk 16 v. med snurre og datasprutt. digg kassse +++ men desse er vel relativt dyre ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 har jo seff lyst på en sinnsyk 16 v. med snurre og datasprutt. digg kassse +++ men desse er vel relativt dyre ? 25 lapper kommer du ikke langt med da nei,iallfall ikke noe skikkelige deler. Du får starte med å kjøpe min 16v topp med 12 skeve ventiler da vettu:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jeg ruller Skrevet Mai 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 hehe. gidder ikke no motor jeg må skru på i hele sommer for så få til å gå når vinter`n kommer. da skal jo gulle stilles på loven. Tenkte meg egentlig i utgangspunktet en pålittelig fk med 531 topp, rå kam, ny turbo. datasprut, getregkasse som var bare å hive nedi å ut å rive asfalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 hehe. gidder ikke no motor jeg må skru på i hele sommer for så få til å gå når vinter`n kommer. da skal jo gulle stilles på loven. Tenkte meg egentlig i utgangspunktet en pålittelig fk med 531 topp, rå kam, ny turbo. datasprut, getregkasse som var bare å hive nedi å ut å rive asfalt. de 25 lappene dine må du strekke langt da ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jeg ruller Skrevet Mai 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 trur det ikke er nok? Er mange som går bort fra fk/ft det nye er jo 16 v eller 5 syl eller 6 syl. fk/ft har jo blit betydelig mindre vert ferdig bygd i det siste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg