maxis Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 trur det ikke er nok? Er mange som går bort fra fk/ft det nye er jo 16 v eller 5 syl eller 6 syl. fk/ft har jo blit betydelig mindre vert ferdig bygd i det siste. om du skal ha en motor som er bare å hive nedi med ny turbo og datasprut+getrag må du regne med å betale noen kroner ja. ft/fk motorene holder seg godt i pris. La oss nå si du får tak i en komplett orginal motor til 10 lapper da,og en getrag til 5..da har du bare 10 lapper til å kjøpe turbo,datasprut,tilpasse kassa+++++++ blir i såfall lavbudsjettsdeler. Jeg har ny turbo(turbonetichs) og datasprut liggende til min motor.normal pris på de delene er tilsammen ca 27 tusen kr.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jeg ruller Skrevet Mai 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 tenkte på ms datasprut det er blillig sprut, men tenkt meg ferdig bygd motor blir billigere det en å kjøpe bye deler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 tenkte på ms datasprut det er blillig sprut, men tenkt meg ferdig bygd motor blir billigere det en å kjøpe bye deler. Datasprut er IKKE billig uansett! Viss du har tenkt og levere den fra deg for å få mappet den så er MS et meget krevende sprut og mappe. Autronic er det som er enkles å mappe. Men det koster der etter og..men da får du et skikkelig sprut. Så viss du før det første skal ha datasprut så kjøp noe skikkelig. (PS: Til dere som skal proppe meg med at MS funker og bla bla bla bla, ikke gidd. Det kommer ikke inn uansett. Har ikke troen på MS uansett hvor mye dere forklarer og sier hvor bra og enkelt det er) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Hehe, bare SM4 med dyser koster jo 25k... Gang den summen du har med 4-5 så er du kansje i mål :P Du får ihvertfall ikke en holdbar motor til 25k som river istøkker ei M90 bare du "drar på litt".... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Larsen-Racing: Hvorfor uttaler du deg om det når du aldri har vært borti det? Sprut til 20k er ikke nødvendigvis bedre enn ett til 5k, funksjonene er like. Alt er laget i Taiwan in the end. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Larsen-Racing: Hvorfor uttaler du deg om det når du aldri har vært borti det? Sprut til 20k er ikke nødvendigvis bedre enn ett til 5k, funksjonene er like. Alt er laget i Taiwan in the end. Det stemmer ikke... Du mener at MS er tilnærmet like bra som et SM4? Er ikke bettane som koster, men utviklinga... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Nei, MS mangler for mye.. som bl.a. direkte styring av tenning osv, men det finnes. Klart utviklerne vil ha sitt, men det finnes sprut som er "open source" som har like gode funksjoner, brukervennlighet er jo så som så. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Nei, MS mangler for mye.. som bl.a. direkte styring av tenning osv, men det finnes. Klart utviklerne vil ha sitt, men det finnes sprut som er "open source" som har like gode funksjoner, brukervennlighet er jo så som så. VEMS er et mye bedre valg enn MS, om man skal gjøre noe "seriøst". Den har støtte for COP, Bredbåndslambda, etc. og man får kjøpt den ferdig loddet. Dog, koster selve hjernen 450 euro, + bredbåndslambda +++ Det et vel ca. 8000kr for selve sprutet og en bredbåndslambda. Noen motorer, vil kreve modernisering av visse givere, o.l. Så å gjette at 10-12 blir total sum, er ikke mot forventning. Jeg kunne tenkt meg å testet VEMS. http://www.vems-group.org Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jeg ruller Skrevet Mai 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 ot Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 ot Hva mener du er OT? Du snakket jo om billig sprut, men selv om vems er i utgangspunkt billig, må du oppgradere MS, for å kunne "tjene" noe. Du mapper jo ikke uten bredbåndslambda, noe MS ikke støtter "out of the box". Videre, kan du ikke kjøre coil rett på MS, samt en del andre ting MS ikke støtter. Men, for all del, MS er bedre enn feks. b230et sprut.. Men VEMS er en evolusjonert MS, da med alle funksjonene man får i dyrere sprut. Du kjøper jo ikke getrag 265, ft/fk motor, etc. og så tror du kan dra ut 300hk med en basic MS.. Den må isåfall oppgraderes og med alle upgrades, blir det ca. samme pris som VEMS.. (prisen jeg postet, var ferdig loddet). ledningsnett må du også kjøpe forresten. ft/fk: 10-15 VEMS: 8-12.000 GIR: 5000kr Adapterplate: 2000kr Mellomaksel: 1000-2000kr + bensinpumper +++ Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Hva mener du er OT?Du snakket jo om billig sprut, men selv om vems er i utgangspunkt billig, må du oppgradere MS, for å kunne "tjene" noe. Du mapper jo ikke uten bredbåndslambda, noe MS ikke støtter "out of the box". Videre, kan du ikke kjøre coil rett på MS, samt en del andre ting MS ikke støtter. Men, for all del, MS er bedre enn feks. b230et sprut.. Men VEMS er en evolusjonert MS, da med alle funksjonene man får i dyrere sprut. MS II kan vel gjøre alt det der ? http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtii-engine-management-system-wpcb3-assembled-unit-p-65.html Vurderer å prøve et slikt på 245:n, istedenfor det antikvariske Haltech F9 sprutet jeg kjører med nå. Men først må vel drivverket oppgraderes, Clutch og M46 henger ikke med mer enn til nåla passerer 1,2 bar. Da er det bare slur slur. Vetta fan om det er OD:n eller clutchen som slurer. Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 MS II kan vel gjøre alt det der ? http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtii-engine-management-system-wpcb3-assembled-unit-p-65.html Vurderer å prøve et slikt på 245:n, istedenfor det antikvariske Haltech F9 sprutet jeg kjører med nå. Men først må vel drivverket oppgraderes, Clutch og M46 henger ikke med mer enn til nåla passerer 1,2 bar. Da er det bare slur slur. Vetta fan om det er OD:n eller clutchen som slurer. Erik Ja, en fulloppgradert MS vil klare det samme som VEMS. VEMS er i praksis bare en oppgradert MS, men den støtter liksom "alt" - out of the box. Fulloppgradert MS. VS. VEMS, blir ca. samme pris. ...VEMS took to a different level with the added functionality of sequential injection ignition, direct ignition, WideBand O2, Detonation Detection and Exhaust Gas Temperature sensing... MS krever feks. EDIS for tenning. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jeg ruller Skrevet Mai 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 men det er ikke hva som er bra og hva som er dårlig sprut jeg er ute etter. det er komplett motor som går som ei kula. jeg er ute etter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 men det er ikke hva som er bra og hva som er dårlig sprut jeg er ute etter. det er komplett motor som går som ei kula. jeg er ute etter Jepp.og jeg er ute etter et par millioner i cash sånn uten vidre. Du har fått noen gode tips her da,du får vel bare lete etter motorn da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 ot ikke så veldig da. for du får ikke motoren du er ute etter til 25k Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg