Gå til innhold

nå har jeg penger til overs

Ranger emnet


jeg ruller

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

FK motor komplett: 10000kr

M90: 5000

Dyser: 2000

Chip: 1500

18T/19T/KKK24 turbo: 5000

Større LMM: 1500

Alu IC: 3000

 

Da har du bortimot 300hk. Det burde gå bra. Og du er allerede en bit over 25000kr. Du får ikke no grom motor og girkasse for de penga, men du får noe som går rimelig bra.

Sveiser du 3.de giret på M90 burde den holde en stund, så lenge du girer ordentlig.

 

I tilegg har du andre utgifter som clutch, bakaksel (her har du enten sveisa sperre, modifisert slungdiff fra 940 eller en ordentlig sperre (minimum 5000kr))

 

Egentlig holder nok ikke 25000kr til mer enn FK motor med M90 montert i 240en, chippa og med høyere ladetrykk. Da har du hvertfall 200hk+ er morro det og. Så får du heller ta oppgraderingene etterhvert.

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FK motor komplett: 10000kr

M90: 5000

Dyser: 2000

Chip: 1500

18T/19T/KKK24 turbo: 5000

Større LMM: 1500

Alu IC: 3000

 

Da har du bortimot 300hk. Det burde gå bra. Og du er allerede en bit over 25000kr. Du får ikke no grom motor og girkasse for de penga, men du får noe som går rimelig bra.

Sveiser du 3.de giret på M90 burde den holde en stund, så lenge du girer ordentlig.

 

I tilegg har du andre utgifter som clutch, bakaksel (her har du enten sveisa sperre, modifisert slungdiff fra 940 eller en ordentlig sperre (minimum 5000kr))

 

Egentlig holder nok ikke 25000kr til mer enn FK motor med M90 montert i 240en, chippa og med høyere ladetrykk. Da har du hvertfall 200hk+ er morro det og. Så får du heller ta oppgraderingene etterhvert.

 

Jeg ville aldri kjørt m90 på 300hk, selv om det ikke er hk som tar kassen.. men 300hk ft/fk turbomotor, har masse nm.

 

til så mye effekt, ville jeg ikke kjørt med jalladiff.. truetrac koster 4k på døren, men om man har el. speedo, feil utveksling, etc.etc. så løper lappene fort på seg. men truetrac er veldig fin å kjøre med og tåler en god del effekt..

 

jeg har sagt det før: det er nok billigere å kjøpe noe ferdig, om du har planer om 300hk.. byggekostnader blir en del.. Her er det bare de grove delene som er medregnet, men jeg skal love deg at du vil merke det mangler en del deler, når du først holder på.

 

ps. om du bygger om fra gasser, må du også ha tankarmatur med pumpe, hovedpumpe, retur til bensin, relè til bensinpumpe®, etc. (med mindre du er en av de som mener relè er unødvendig tull, som gjør det unødvendig komplisert)..

 

http://rdanderson.com/macgyver/images/mac2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår