Gå til innhold

Forsikringspris på Golf Gti G60

Ranger emnet

twg76

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg et "leketøy" og ringte for å sjekke hva det kosta og forsikre en Golf Gti G60 91 modell.

Med 50% bonus (som jeg får på bil 2), kjørelengde 12000, garasje og alarm kom den på over 11000,-!!!!! Er ikke dette VELDIG dyrt? med delkasko kom den på 5900,-

Hva betaler dere andre her inne? Og hva slags selskap bruker dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjah.. vil vel tro at G60 ligger i samme klasse som 16v..

og IF, skal av meg ha 19000 for delkasko, 16000km, 10% bonus, brukere under 25 år...

JADDA!!!!

Koster og være kar

(dette er fiktivt, jeg har ingen 16v regga på meg, men har en GL regga på fatter til 2400,- året)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige skulle ha 7500,- for 1.6CL! (jeg er 19.. uten bonus).. Satte hele bilen på fadern som andrebil (50% bonus).. 1250 i året.. Det syns jeg er billig:)

Har man 1.8GTI, hvorfor ikke oppgi 1.8 til forsikringselskapet?

Golf II er en billig bil, syns det blir litt drøyt å betale like mye i forsikring som bilen er verdt..

Er jo heller ikke alle som vet at det er GTI de kjører.. Kompis av meg kjøpte en 1.8, registrerte den som 1.8.. Han har mindre peiling på bil.. Jeg tok en titt på den bilen, der var en orginal GTI m/112hk...

Er det vi som sitter i klisteret om vi "ikke vet" hvilken bil vi kjører.. eller forsikringselskapet sin feil?

Hvem er det sin feil, visst man

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte hele bilen på fadern som andrebil (50% bonus).. 1250 i året.. Det syns jeg er billig:)

skal registrere golf 2 eren min snart men lurte på en liten ting.. er det lov å sette bilen på foreldre? er jo i såfall mye billigere!

hvilke forsikrings selskap anbefaler dere som har reale priser?:)

Golf 2 91 mod sommerbilen (G60 konvertering på gang)

Mercedes 123 300 TDT Prosjekt-bruksbil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/283271-min-mercedes-300-tdt.html

x anntal golf 2'ere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal registrere golf 2 eren min snart men lurte på en liten ting.. er det lov å sette bilen på foreldre? er jo i såfall mye billigere!

hvilke forsikrings selskap anbefaler dere som har reale priser?:)

Foreldre kan ta forsikringen, men da må bilen også stå i en av de sitt navn..

Jeg har gjort dette, billig.. men minuset er at man ikke bygger opp bonus på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja det får heller være..:) men får man like mye utbetaling for evnt skader om bilen er registrert på foreldrene og du skader bilen?:driving

edit: beklager OT!!:( spermie

Golf 2 91 mod sommerbilen (G60 konvertering på gang)

Mercedes 123 300 TDT Prosjekt-bruksbil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/283271-min-mercedes-300-tdt.html

x anntal golf 2'ere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en 90 golf g60 i garasjen som, jeg har sjekket forsikring på..

Ble ca 5500 med delkaso på meg.. 12000 km 50% med egen garasje

Full kasko har jeg ikke sjekket da det ikke kommer til å bli aktuelt..

Bor på en gunstig postadresse hvertfall

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt OT, dette men viss eg har ein orginal 1.8GL og seteri GTI motor, så kan eg fortsatt registrere den som 1.8 uten noke hindring?? kva skjer viss dette blir oppdaget?

Working offshore!

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vel tro at du er pliktig til å oppgi riktig bil, og om du skulle krasje bilen, vil du ikke få dekket noe annet enn det som forsikringen din dekker. Ergo, du kjører G60, men får betalt for en "vanlig" 1.8 i oppgjøret...

MEN tilbake til opprinnelig spørsmål, er det ingen med G60 her?

Bygde opp den "hamar-golfen" (1.8t) saken for noen år siden, og den kosta meg ikke mer enn ca 4400,- i året med full kasko og 75% bonus... pluss ca 600,- i tilleggforsikring for felger, dekk og anlegg...

Syns da at 11 lapper for en Golf 2 var RAN...

Lenke til kommentar
Del på andre sider