Gå til innhold

hjelp...elektriske problemer (tenning)

Ranger emnet

eigilhartold

Anbefalte innlegg

Hei !

Er det noen som kan hjelpe meg ?

Jeg har en golf 1,4 ltr som uten videre plutselig kan stoppe opp.. Kutter helt på tenningen..... Jeg kan da prøve å starte bilen og dra den på starteren helt til jeg ikke orker lenger...uten at den starter .. MEN: Hvis jeg venter i 10-15 min og prøver igjen.. kan den starte fint og ikke ha noen problemer..

noen ganger i vinter så har det vært umulig å starte den på "lunken" motor..starter den kjører 3 km til butikk inne i butikk i 10 min.. sterter ikke... venter i 15 min starter igjen uten problerm... noen ganger kan den starte bare etter 2 minutter også...

Jeg har selv tenkt ut følgende:

bensinpunperele

givere/følere til fordeler, varmegiver osv.. Jeg kan veldig lite om Golf, så jeg setter pris på tilbakemelidinger og litt hjelp...

På forhånd takk !:thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min golf har et lignende problem, hvor den får tenning helt greit, men stopper igjen i det man slipper nøkkelen. Det virker som det bare skjer når motoren er varm, og den har vært inne på merkeverksted flere ganger uten at de har klart å finne ut av det :(

Håper noen har noen fikse ideer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

heisann.

jeg har det samme problemet med min golf der jeg lenge trodde det var bensinpumpa eller vakumslangen. men etter 13 tusen forsøk fant jeg ut at det var tenningslåsen som var røken. Hvis jeg prøver å starte bilen mens jeg rister i nøkkelen eller vrir den opp mot høyre hjørne så starter den fint.

Du kan jo prøve å riste litt i tenningen mens du prøver og starte bilen.!? vet dette høres veldig sykt ut, men mye løses med litt kjærlighet..men for all del dette trenger jo ikke være likt ditt problem..

Lykke til, gi en liten tilbakemelding om det fynker da vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet att tenningslåsene er veeeldig følsommer hvis di er defekt.

En kompis hadde problem med den, og han måtte vri nøkkelen litt tilbake på ett bestemt punkt nå bilen startet. Eller så hadde den stoppet.

Lurer på om det er det som feiler vr6'n min nå også, når den går på tomgang så vrir jeg nøkkelen bitte litt mot høyre og da stopper den.

1988 Golf 2 CL 1.8 ¤solgt¤

1993 Golf 3 GT 1.8 ¤solgt¤

1997 Golf 3 VR6 2.8 ¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI PD 115HK¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI 150HK Chip-->185HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider