Gå til innhold

Golf3 - tenningsprobler/elerktrisk ?? Hjelp !

Ranger emnet


eigilhartold

Anbefalte innlegg

--------------------------------------------------------------------------------

 

Hei !

 

Er det noen som kan hjelpe meg ?

 

Jeg har en golf 1,4 ltr som uten videre plutselig kan stoppe opp.. Kutter helt på tenningen..... Jeg kan da prøve å starte bilen og dra den på starteren helt til jeg ikke orker lenger...uten at den starter .. MEN: Hvis jeg venter i 10-15 min og prøver igjen.. kan den starte fint og ikke ha noen problemer..

 

noen ganger i vinter så har det vært umulig å starte den på "lunken" motor..starter den kjører 3 km til butikk inne i butikk i 10 min.. sterter ikke... venter i 15 min starter igjen uten problerm... noen ganger kan den starte bare etter 2 minutter også...

 

Jeg har selv tenkt ut følgende:

 

bensinpunperele

givere/følere til fordeler, varmegiver osv.. Jeg kan veldig lite om Golf, så jeg setter pris på tilbakemelidinger og litt hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter en kontakt koblet mot det jeg ville ha kalt forgasseren på bilen.. Det sitter faktisk 3 slike kontakter inn mot den.. Den ene komm det væske ut av.. dvs at den blir fylt med bensin (mest sannsynlig) - Når jeg endelig fikk start på bilen min, så prøvde jeg å ta ut denne kontakten... da kom samme feil igjen.. så tørket jeg opp kontakten med LÅSSPRAY... fordriver fuktighet og smører... fungere sikkert likt som CRC...

 

Og bilen fyrer uten problemer....

 

Her er hva jeg tenker om saken:

 

Man kjører som normalt.. ettervært så fylles kontakten med bensin, dette skaper dårlig kontakt og bilen stopper... når den står en stund, vil bensinen fordampe og bilen starter igjen...

 

MEN: Hvorfor blir den kontakten bløt.. ? Det er mitt neste problem...

:deng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter en kontakt koblet mot det jeg ville ha kalt forgasseren på bilen.. Det sitter faktisk 3 slike kontakter inn mot den.. Den ene komm det væske ut av.. dvs at den blir fylt med bensin (mest sannsynlig) - Når jeg endelig fikk start på bilen min, så prøvde jeg å ta ut denne kontakten... da kom samme feil igjen.. så tørket jeg opp kontakten med LÅSSPRAY... fordriver fuktighet og smører... fungere sikkert likt som CRC...

 

Og bilen fyrer uten problemer....

 

Her er hva jeg tenker om saken:

 

Man kjører som normalt.. ettervært så fylles kontakten med bensin, dette skaper dårlig kontakt og bilen stopper... når den står en stund, vil bensinen fordampe og bilen starter igjen...

 

MEN: Hvorfor blir den kontakten bløt.. ? Det er mitt neste problem...

:deng

 

 

Under det du kaller forgasseren er det en pakning mellom "forgasseren" og innsugsmanifolden, sjekk om denne pakningen er lekk..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville også vurdert det faktum at tenningsbryteren kan være sliten, sett dette noen ganger g3, men seff sjekk opp belgen under monopointen(forgasseren), og sjekk at det ikke kan være bensnslanger som lekker å dene kontakten.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle og takk for gode svar !

 

Litt usikker på dette med tenningsbryteren, da den ble skiftet for 3 år siden. Men ja det er noe jeg også har tenkt på før...

 

MEN Det er da rart at bilen stopper i fart ?! den plastikkbiten du snakker om , kan den komme ivegen for strømførende da ?

 

Skal sjekke ut nærmere i dag !

 

Eigil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle og takk for gode svar !

 

Litt usikker på dette med tenningsbryteren, da den ble skiftet for 3 år siden. Men ja det er noe jeg også har tenkt på før...

 

MEN Det er da rart at bilen stopper i fart ?! den plastikkbiten du snakker om , kan den komme ivegen for strømførende da ?

 

Skal sjekke ut nærmere i dag !

 

Eigil

 

Hei!

En venn av meg hadde samme problemmet, og det visste seg at dieselpumpen var skeiv på tenningen, så når han fikk justert denne gikk bilen som aldri før.

Har du feks hadde ute pumpen så kan denne ha dreid seg.

På hans bil startet bilen fint når den var kald, men når den var varm fikk han nesten ikke start og når han kom opp i litt fart/turtall virket det som om bilen ikke ville mer.

Bare et tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår