Gå til innhold

HJELP !! Felg dim + Dekk dim !?!?

Ranger emnet

SirTrance

Anbefalte innlegg

Hei, sliter veldig nå! Har en Mercedes W124 300E-24 , orginal sportline "senket" (lav nok foran men høy bak). Skal nå endelig ha meg nye grom felger men er jo bare trøbbel hvis en skal over 17" .

På bilen hadde jeg 225/45 på 17*7,5 ET35 . Dette fungerte utmerket, ingen subbing eller noe!

Jeg har nå sett meg ut ett lekkert sett med 18" ( 8,5*18 ET35 )... Her begynner problemene.

Da jeg skulle kjøpe de fikk jeg vite at jeg måtte gå for 225/40-18, siden det med større dim ville subbe. OK tenkte jeg , hadde håpet på 235 siden det har fattern på E220 Caben sin. (235/40-18 * 8)

Da jeg dagen kom opp for å få på dekk og felg så sa de at jeg måtte ha 215/40-18 for 225 ville subbe og ødlegge hjulbuene, siden det hadde skjedd på en annen w124 lik som min.

Jeg stikker da ett annet sted for å høre deres mening, og de mente 225/40-18 ville gå helt fint siden det er det som er oppført for de felgene på den bilen, men at siden felgen er 8,5 MÅ jeg valse.

HVA SKAL JEG GJØRE? HVEM SKAL JEG TRO PÅ !? NOEN HER SOM HAR VÆRT BORTI DETTE? WHAT TO DO!!! Trenger hjelp i kveld... før jeg bestemmer meg ... PLIIIIIIIIZ ... vil høre hva alle har å si..

- Mercedes CLK 200 Kompressor 00'

x Mercedes 300E-24V 90'

x Mercedes 190E 2,0 92'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden felgen er 1" bredere.. og med samme impress.. så vil den stikke 1,27cm mere innover og 1,27cm mere utover.. det du da må gjøre er å måle hvor mye du har plass til i hjulbuen din før du evt. må valse de.

I forhold til gamlehjula dine.. så har de nye dekka bare 4mm mere "profil" så det burde gå greit hvis det ikke var meeeget lite plass før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har testet felgen på bilen, og det så ut som den gikk klar for det meste. rett fram på flat vei går det nok helt fint, også å snu på dekket, MEN, ved humper/svinging i fart kan den nok kanskje ta borti ved extrem tilfeller, men får høre jeg kommer tilå ødlegge hjulbuen.... har en jeg kjenner som har 235/30-19*8,5 foran på en samme type bil bare coupe, og han har ikke noe problem, men subber bak (265/30-19*9,5) ..

Har ikke noe lyst til og valse... men vil heller ikke kjøpe for liten dim på dekkene heller ,, vil ha størst mulig uten mye tull..

- Mercedes CLK 200 Kompressor 00'

x Mercedes 300E-24V 90'

x Mercedes 190E 2,0 92'

Lenke til kommentar
Del på andre sider