Gå til innhold

g40- motorfester golf 1

Ranger emnet


vwsportz

Anbefalte innlegg

Hva i alle dager skal dette være godt for:confused: ? G40 er noe man bare gidder å putte i om man er for slapp til å flytte det høyre motorfestet.

 

Dersom bilen originalt har 1,6L er det naturlige valget ei 827-blokk, i dette tilfellet en G60. For den samme summen med penger man putter i trimming av en G40 får man bare enda mer igjen om man gjør det samme med en G60. På Einser slipper man å tenke på Salzmann-ramme (slik man må på Polo Type 86), så da er det bare å gå for den store motoren. Dessuten er utvalget av donorbiler vesentlig større.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkre mere på denne med tanke på prisen..pris på diverse som kommer med g60..

vet ikke om man kan kjøre g40 på vanlige gti bremser var noe jeg også tenkte på? har skaffet bakaksling med skiver i tilegg..nye skiver er kjøpt, klosser for greenstuff blir bestilt etter den 12++ var litt surt om jeg bare måtte kvitte meg med nesten alt for å få godkjent g60 igjen..

godkjenning g60 kontra g40

vekt

ha noe som er litt skjeldent

 

men flere innspill hadde vært fint

vwsportz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel uansett lettere å godkjenne en G40 ombygging mtp. effekten. G40 kom vel med 113 hk originalt? Altså 1 hest mer enn GTI 8V som Golf 1 kom originalt med.

Så da er GTI bremser osv. gode nok...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gjøre dette Andie?

 

Well, en engelsk 2 seters Golf med skinn interiør og ca 150 hk gjorde 0-60mph på 5,68 sek...........

 

Joda. I get your point, men i mine øyne blir det mye påkost, som ville resultert i enda mer om man valgte en G60. Men hver sin smak....

 

Uansett er vel jeg som sugemotormann inhabil;).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var å sjekket litt g40 poloen holder g60 golf 2, golf rallye og corradoen til ca 160 km/h faktisk bedre..kan legge ut dataene senere idag...var ganske sykt..

 

Hmmm... hvorfor er ikke jeg overrasket ;)

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VW-Modeller med

1

g60 Golf GTI

2

G60 (160hk) Corrado

3

G60 (160hk) RalleyGolf

4

G40 (113hk) Polo

 

 

gti g60 Corrado Rallye Polo g40

0 - 60 km/h 4,0 4,2 3,8 4,0

0 - 80 km/h 5,8 6,1 5,8 5,8

0 - 100 km/h 8,4 8,6 8,8 8,4

0 - 120 km/h 11,3 12,2 12,1 11,2

0 - 140 km/h 15,7 16,1 16,9 15,8

0- 160 km/t 29,1 29,7 29,8 29,5

 

 

vekt har mye å si:)

vwsportz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår