Duett Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 92cm er sikkert 2.2 å 93 er 2.3. hmm, hvis man borrer blokka til 2.2 å langslagsveiv får man jo 2.4liter. sikkert borra blokka til 2.3 da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eiriken Skrevet Mai 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 hvor får man kjøpt stroket veiv med stempler og råder? er det bare veiva som er stroket, eller er stemplene og rådene det også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein-ivar Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 92mm er 2,1l mens 93mm er 2,2l. Om du vil stroke kan du kikke etter Penta veiva. Den har 86mm slag. http://www.stenparnermotor.se/ Mener han skal ha... Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein-ivar Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Om du kombinerer Penta veiva med 92mm borring får du 2286,71ccm. Altså blir det 2,3L. Om du vil stroke fort å gæli kan du få veivtappene eksenterslipt til 49mm å bruke råder fra B230. Da ender du opp med en slaglengde på 85mm. Sammen med 92mm borring vil det bli 2260,12ccm. Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hedegart Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 hei.. Fin bil du har.. Gamle bilen min. Jeg som pussa opp den for et års tid ca... :) Hvor i værden er den nå da? Siter 2 FAST 2 FØRRR 1998 Saab 9-5 Turbo 1988 volvo 245 Glt x1969 volvo 142 x1993 volvo 940 tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hedegart Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 Synes den er passe lav jeg, vet ikke hvor mye den er senket. Står godkjent i vognkortet, står sikkert der. R-sport fjærer!Kommer noen flere bilder her, skal gjøre litt "shining" innvendig, ser litt rånette ut der nå. 12" ratt og 225/45/17. tung på styringen ja:well er vanlig senkesett på den somm er kappa 1 runde:) Siter 2 FAST 2 FØRRR 1998 Saab 9-5 Turbo 1988 volvo 245 Glt x1969 volvo 142 x1993 volvo 940 tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hedegart Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 er det fortsatt 2 forskjellige speil på den? Må si fra viss du mister nøklene da.. har reserve jeg:) Siter 2 FAST 2 FØRRR 1998 Saab 9-5 Turbo 1988 volvo 245 Glt x1969 volvo 142 x1993 volvo 940 tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eiriken Skrevet Mai 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 ok. synes den er passe lav! vært kjekt om du har sendt over ekstranøklene da=)))))))) Den går på Frosta i nord trøndelag nå. Kjekk og fin bil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 sten parner har ikke penta veiv til b20. D er ikke produsert penta veiver til noe annet en b230. men d finnest veiv til b20 med alt fra 80mm std til 92mm i slag ( med 92mmbor =2.5L) se på http://www.v-performance.com/ for snacks til b20 Mvh Ken Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein-ivar Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Men om det ikke er penta som har. Hvem har da? Har da sett veiv med 86 i slag til B20..:wonder Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 jupp men d er ikke penta veiv .. penta kom aldri med langslag veiv til b20. De veivene som er lengre en 80 er ikke no som volvo /penta har laget men div motor byggere har laget. Men ja de finest har selv ei på 86, kjøpt i sverige Stroket veiv (sveist på yttersiden og slipt på innsiden) fåest nok i norge av enten lysakerbil.no bcb.no el krb.no el Kg i sverige. EL du kan få et norsk firma til å stroke den .. feks cylinder og motor service i tr.heim cylmo.no mvh Ken Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knutsern Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 synes bilen din var skikkelig bra, men jeg tror og synes selv at den har blitt enda finere uten kanalskjørta å frontlippa.. det passer bedre på 240..:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eiriken Skrevet Juni 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Har fått i en b20 motor, men hvordan vet jeg hvilken modell det er? Er 6bolt veiv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 du har 6bolter helt frem til i 1972 du kan se på mr nr om d er en ny (8bolt) el gammel 6 bolt . motor nr 1000 XXX er ny 8 bolt alt d andre er gammel 6 bolt med mindre noen har byttet veiv og råder .. Mvh Ken Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofanatist Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Tøff bil og et bra utgangspunkt.. Men jeg likte ikke sideskjørta helt da men.. Siter ------------------------------------- '86 Volvo 740GL '01 peugeot expert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.