Gå til innhold

Hvor trekker jeg strøm gjennom brannveggen på Golf III?

Ranger emnet

error1

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg hadde planer om å trekke en strømledning fra motorrommet på min '94 Golf III gjennom et av hullene som allerede var på plass i brannveggen.

Jeg har sett etter hull fra motorsiden, og så at merkeverkstedet hadde dratt strøm til bilalarmen ved å kutte litt i gummiproppen hvor stort sett all motorelektronikken blir dratt inn i kupeen. Jeg prøvde å dytte inn strømkabelen min i samme hull, men den butter mot noe.

Jeg tok bort sparkeplata på førersiden og begynte å fjerne listene for å se hva jeg kunne finne på andre siden. Må si at kanalene på Golf III er store og flotte, men UFF så trangt det er under dashboardet! Det sitter en enorm sikringsboks der, som ser ut til å være avtagbar - jeg løsnet klipsene på den og fikk den ned, men turte ikke dra i den - hva om det løsnet noe viktig fra den, ville vel aldri fått det sammen igjen :)

Over den sitter en diger stålplate som neppe har tenkt seg noen steder.. og over den sitter dashboard-plasten, som såvidt jeg kan se er et kjempestort stykke, og masse jobb å få løsnet på.

Så nå har jeg endt opp med å skru sammen bilen igjen, tenkte jeg skulle høre om det er en smartere måte å dra strøm på, før jeg kaster bort flere kvelder på å kløne.

Er det noen her som har gjort dette før? Håpet mitt var å dra strøm i kanalen på førersida og signalkabel på passasjersiden, men drar like gjerne alt på passasjersiden om det er lettere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går!

Gjennom den øverste av de to gummistrømpene i hvert fall.

Ingen problemer...

Bare en fordel å ta av den ene platen under rattet først, så får du tak i kabelen når den er kommet et stykke inn.

Skal innrømme at det er jævlig trangt gjennom gummistrømpen med 53 mm2 kabel :)

Brukte noen timer på å få den gjennom.

Et tips om du skal ha såpass tykk kabel er å trekke den motsatt vei av det som er "logisk". Mye mindre kabel som må gjennom det dritet da.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en fordel å ta av den ene platen under rattet først, så får du tak i kabelen når den er kommet et stykke inn.

Tenker du på stålplata under rattet? Regnet ikke med at den lot seg fjerne, men da skal jeg prøve det i morgen. Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på stålplata under rattet? Regnet ikke med at den lot seg fjerne, men da skal jeg prøve det i morgen. Takk for hjelp!

Neeeeei...

Det nedre plastdekselet.

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider