Gå til innhold

Sveiseapparat fra biltema, noe å satse på?

Ranger emnet

Blast_off

Anbefalte innlegg

http://www.bilforumet.net/forumdisplay.php?f=620

Det appratet ser jo greit ut.. Kommer selvfølgelig helt ann på hva du skal sveise på.. Skal du bare sveise på bil, så ser det helt greit ut.

Skal du sveise andre tykkere ting, så kan det bli litt lite..

Men som sagt, til bil helt ok.. Du må nok øve deg endel, da både mating og strøm ser ut til å være trinnløst justerbare.. Har ikke sett apparatet selv da.

Kjøp en kvadrat med plate, og en meter med litt vinkelstål (20x20x3 f.eks.) og øv deg endel FØR du begynner på bilen..

Anbefaler også å spandere på deg en skikkelig platesaks/blikksaks.. De på Biltema "suger" for å si det mildt.. Riktignok koster en skikkelig saks 500 kroner, men det er den verdt.. Har en slik selv.. Med den kan jeg klippe tvers over en hel meter med plate uten å bli sliten i hånda.. Med Biltema derimot.. krmt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger et sveiseapparat og fant et brukt et på nettet til en grei penge. Dette er et Mig/Mag apparat fra biltema:

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=87345

Noen som har noe å si om dette apparatet?

Bør jeg heller gå for noe annet eller fungerer biltema apparatet bra?

Ikke kjøpt brukt Biltema apprarat. Det blir bare knot & tull.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema er vel ikke kjent for så veldig god kvalitet.. men jeg skjønner att skal man ha det, blir prisen på noe slikt plutselig mye høyere.. men sku jeg prøvd dette.. ville jeg veffal koblet på gass..

ja, prøv det da vel.. du finne fort ut om det er brukanes... :)

Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330

Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor mye penger du hadde tenkt å bruke..

Som HotRod skrev.. Brukte apparater er bare knot og tull.. Blir helt feil, å komme med et slikt utsagn uten å backe det opp med bakgrunnsinfo.

Vet om flere som har kjøpt brukt aparat, kjøpte et brukt VikingMIG selv.. Null problem.

Det å sveise på bil blir fort fryktelig kjedelig med et dårlig apparat, så da er det bedre å legge i noen tusen ekstra.. Et godt apparat trenger ikke å koste mer enn 6tusen..

Skla du sveise hele vinteren f.eks. så vil det lønne seg å leie en gassflaske også.. Da engangsflasker veldig fort blir dyrt..

Flusstråd er ikke særlig gøy å sveise med, anbefaler gassdekke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider