Viking_Mo Skrevet Mai 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 er mange tråder om det her nå. også om rally "dumpen". så SØK!det gjelder de andre her som tror de vet alt om det! jeg vet ikke alt sjøl om det.. men funni det ut ca.. av å søke! Greit nok, men er ikke "rally dumpen" jeg er ute etter..jeg er ute etter samme lyd som pedern hadde på supraen feks. Siter Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters. Privat : 96 Volvo 850 T5 Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver. Garasjen: 91 Volvo 245 230FT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 "En gatebil som puster og peser seg gjennom sentrumsgatene så en skulle tro den hadde kols derimot, det er noe av det teiteste jeg ser. De blåser jo på uansett, og er monteret der ene og alene for lyden sin del." Har jo en funksjon da,uten dumpventil som skal monteres tett ved gasspjeldet vil det bli et mottrykk mellom gasspjeldet og turboen ettersom det blir en trykkøkning når gasspjeldet brått stenger og turboen får et mottrykk som både bremser og ikkje er så bra for den ettersom den vil gå motsatt veg inn i skovlane. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Ta hvilken som helst dump med stempelventil og stram fjæra gradvis til du har ok lyd. Målet (for "waffel lyd" ) er å ha den så stram at den pulserer ut overtrykksluften i stedet for å dumpe den ut i en stor "psssjj". Det vil si at ventilen er strammere enn at vakumet i plenumet klarer å åpne ventilen av seg selv. Egentlig litt poengløst hvis man tenker på hvorfor man bør ha en dump men gir den lyden du beskriver. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Ja som beskrevet ovenfor så kan du enten stramme ventilen så hardt at den ikke klarer å løse ut, eller du kan fjerne den og plugge hullet/hullene. Du kan også stramme den såpass hardt at du feks ikke får den til å løse får du gir på skikkelig og slipper opp. Da vil du spare turboen for den værste slitasjen. Da får du slik kakakka lyd ved litt roligere kjøring, men ikke ved fullgass og ved fulladning Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ladetrykk Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Går trykket tilbake i truboen å stopper skovvlene? det som skjer? i såfall, det kan ikke være bra for turboen Nei , lufta blir blåst inn foran på innsugsiden på turboen og hjelper den til å spinne ... Alle biler som måler luft ved AFM eller MAF meter skal ha resirkulær dump.. ( skal er et relativt begrep :) ) Så lenge en ikke har et MAP system ser jeg ingen vesentlige bakdeler på å bruke en resirkulær dump. Har jo en funksjon da,uten dumpventil som skal monteres tett ved gasspjeldet vil det bli et mottrykk mellom gasspjeldet og turboen ettersom det blir en trykkøkning når gasspjeldet brått stenger og turboen får et mottrykk som både bremser og ikkje er så bra for den ettersom den vil gå motsatt veg inn i skovlane. I dag 07:10 Vet hva en dumpventil er og hva den gjør.. MEN man finner en ventil som passer til aplikasjonen, lyden er bare en bi-effekt. Siter Do you understand the words comin outa my mouth? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.