Gå til innhold

Tall fra bremsing! (bye bye M46)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

øyvind:8:1 er da suveren komp vis man skal lade mye.jeg dreide heller i den gropa som var i mahle stempla.da fikk jeg 8,2:1 i komp.

flate stempel funker vel fint som snus det vel,eller tenker du på at kompen din ble lav?til standard motorer er det jo greit med høy komp,mere kjørbarhet pluss som larsen her fikk mye nm tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan jeg få skyte inn et lite spørsmål ang de getrag kassene?

 

Hva tåler en Getrag 265 kasse? Og er det vanskelig å montere den i en 240?

 

Tenker på sparkestell, og mellom aksling..

 

Sorry OT!

 

Fine tall du hadde foreste :) Må være deilig å ha såpass med NM :P:cool:

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal stole på været til himmelspretten så tror jeg du kan parkere bilen din der du er nå! ;) Vi har jo hatt 20-25 grader og sol i over en uke nå... Det betyr flere uker med 10 grader og regn. :D Så ja, syns du skal komme uansett jeg. Kan kjøre inn min også, selv om den ikke er så lekker. Så får vi samlet litt Volvoer der, og hilse på folket! :D Skal nok få dratt DaButcher med i hvert fall....

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S13: Ladetrykket kommer relativt tidlig ja. Kommer vel på ca 2000-2200. Orginal comp. 9:1

 

Colli: Takker! Håper å komme meg til Himmelspretten. Blir nok litt halvveis med utseende i motoren men..Blir Getrag når jeg skal først bytte. Men om det blir 265,262,260 vet jeg ikke. Skal ha den som ikke har avtagbart clutch-hus, den skulle tåle 700hk. Samme innmat som Supra kassen.

 

 

 

Kommer til og kjøre 0.5-0.8 i første omgang. Har ikke intercooler til mere. Mappet med en alu cooler som han hadde liggende å slenge der.

 

Nå køyer jeg, god natt!!

 

hvilken girkasse er det snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poffs: Orginale lav ohms dyser. Høyna trykket en del. De funka akuratt til 170hk med 3 bar i grunntrykk. Ligger vell på 4.5-5 bar i grunn trykk nå for at det skulle fungere. Tror ikke det var så veldig mye mere å hente ut fra turboen enn 1.1 bar. Den holdt til 250 sa han. (Han tok av kompressorhuset og målte skovlene)

 

Colli: Får se hva det blir til. Vi tar kanskje bilen til Volvo240RSport på tilhenger og stiller den ut som hovedbil. Er litt mere å se på på den en på min mildt sakt. Synd den ikke er ferdig enda.

 

Maxis: Tror den heter Getrag 260 den som har fast clutch-hus og supra innmat.

 

 

 

Skal sikkert til Bergen å hente motoren i morgen. Så da blir det vill skruing og fotorgrafering (viss dere vil ha bilder) utover kvelden/natta og fredagen. Scanner og inn bremsepapira.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Volvo guru på Askøy sa at det var samme innmat i den kassa han hadde som i Supraen, og at den tålte ca 700hk. Men om den het 260 eller 262 vet jeg ikke.. Jeg skal vertfall ikke ha den som er 4 trinns og med 1. gir ned.

 

4 trinns getrag med 1.gir ned må isåfall være noe nytt.

 

Den gammle supraen har 5 trinns kasse laget av toyota(tviler på at den har noe felles med en getrag 260)(har mekka på en slik)

Den nyere v160 eller hva den nå heter er 6 trinns og kan umulig ha noe samme deler som en getrag 260.

 

700 hk funker sikkert fint det med 50nm på topp.

 

Getrag 260 holder sikkert i massevis,men "verdens mest holdbare" kasse er det nok ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 trinns getrag med 1.gir ned må isåfall være noe nytt.

 

Den gammle supraen har 5 trinns kasse laget av toyota(tviler på at den har noe felles med en getrag 260)(har mekka på en slik)

Den nyere v160 eller hva den nå heter er 6 trinns og kan umulig ha noe samme deler som en getrag 260.

 

700 hk funker sikkert fint det med 50nm på topp.

 

Getrag 260 holder sikkert i massevis,men "verdens mest holdbare" kasse er det nok ikke.

 

Du forsto ikke helt hva jeg mente... 262 eller 262CR har vel 1. gir ned? Også er det og en getrag kasse som er 4 trinns har jeg sett noen plasser.'

Mr.Bollocks har en med 1. gir ned.

 

Han sa vertfall at den hadde samme innmat som suprakassen, ikke at det var samme kassa. Jeg driter egentlig i det og. Men hva er den mest holdbare kassen fra Bmw mener du da?

 

Og hva heter den som ikke har løst clutch hus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår