Gå til innhold

Tall fra bremsing! (bye bye M46)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du forsto ikke helt hva jeg mente... 262 eller 262CR har vel 1. gir ned? Også er det og en getrag kasse som er 4 trinns har jeg sett noen plasser.'

Mr.Bollocks har en med 1. gir ned.

 

Han sa vertfall at den hadde samme innmat som suprakassen, ikke at det var samme kassa. Jeg driter egentlig i det og. Men hva er den mest holdbare kassen fra Bmw mener du da?

 

Og hva heter den som ikke har løst clutch hus?

 

 

"Jeg skal vertfall ikke ha den som er 4 trinns og med 1. gir ned." skriver du jo,den kassa tror jeg ingen her har hørt om. 262 er 4 trinns med 1.gir rett frem som på en m45.262cr er en kasse med 5 gir og 1.gir ned til venstre.

265 er 5 trinnskasse med overgir på 5.te gir.

 

gå for en getrag 265:pray

 

Har selv hatt både getrag 262,262cr og getrag 265 i både bimmer og opel utgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg skal vertfall ikke ha den som er 4 trinns og med 1. gir ned." skriver du jo,den kassa tror jeg ingen her har hørt om. 262 er 4 trinns med 1.gir rett frem som på en m45.262cr er en kasse med 5 gir og 1.gir ned til venstre.

265 er 5 trinnskasse med overgir på 5.te gir.

 

gå for en getrag 265:pray

 

Har selv hatt både getrag 262,262cr og getrag 265 i både bimmer og opel utgave.

 

Burde vell kanskje skrevet eller med 1. gir ned..:well

 

Er det elektronisk overgir på 265en som må kobles opp og greier?

 

Tror det viktigeste er at jeg får meg noe som er sterkere enn M46 kassa.. Må jo ha clutch som duger og, uten å bytte svinghjul. Trenger jeg kun sterkere trykkplate eller bør jeg kjøpe 4 puck lameller og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vell kanskje skrevet eller med 1. gir ned..:well

 

Er det elektronisk overgir på 265en som må kobles opp og greier?

 

Tror det viktigeste er at jeg får meg noe som er sterkere enn M46 kassa.. Må jo ha clutch som duger og, uten å bytte svinghjul. Trenger jeg kun sterkere trykkplate eller bør jeg kjøpe 4 puck lameller og?

 

Nei,mener overgir som i utveksling.265 er ei 5trinns kasse men 262cr kassa har 1:1 i 5.te gir likens som f.eks en n45 har 1:1 på 4.de gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holder med kraftigere trykkplate tenker jeg..den fra sachs..men hvis du har 400nm så er det ikke så veldig mye slitt den skal være før den slurer

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cosworth kasse for de som ikke vet.. Borg & Warner T5.

 

Kjører cosworth med T5?

Jeg tror uansett kassen er mer kjent i amcarmiljøet :P

 

Ps. det finnes forskjellige T5'er, som er forskjellig hva de tåler.

Tror du ellers at en BW kasse nødvendigvis er hardere kjørt, enn en Getrag?

 

Tviler på folk kjøper BMW'er og Supra'er, for å kjøre som en engel.

 

ellers, ang kommentar på automat tidligere i tråden:

Automatene tåler faktisk en hel del mer enn manuelle som ble levert til volvo.

 

aw30-43 (960 auto, feks), ble også levert i lexus 430 (v8), supra, m.fl.

aw71 er også brukt en del i usa med trimmede motorer.

 

zf kassen derimot, er ikke så happy på rusing i park.. (ryker kassen veldig kjapt!).

 

men, ja.. nå skal jeg ikke spore helt av her.

Både getrag og bw får du kjøpt adapterplate til..

 

T5 elller getrag 265 ville jeg valgt.

De ligger på ca. samme pris, tror det skal være mulig å få tak i de for ca. 5.000kr begge to.. Adapterplate koster 2000 SEK, evnt. en del timer og verktøy. så er det jo mellomaksel, spakestell, pute til giren, clutch, svinghjul, m.m. skader neppe å regne med ca. 10-12.000kr for ferdig tilpasset kasse (nye montering og tilpassnings-deler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei... Noen som vett ossen den pakka her fra wetterhus racing funker??? noen som har prøvd?? Ossen er disse kassene å kjøre med???

 

Tenkte da på om noen også har hørt på noen pris?? Regner med det settet ligger ganske høyt i pris...

 

 

"Til deg som har Volvo med ordentlig "krutt" tilbyr vi ferdige girkasse-kit. Dette består av fabr.ny Tremec TKO 600 5tr. girkasse med adapter for B23/230 clutchhus, bakre-travers, mellomaksling, giroverføring og gummioppheng"

Volvo 242 -81 B23et, Ny motor i vinter.

 

Volvo 242 -78 B21a/B23et "Kjeksen". Vrak

 

Om livet suger..ÖVERLADDA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår