oyvind ludvig otterlei Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Hei. Hvorfor ikke putte en T5 (Amerikansk) kasse i volvoen? http://www.aaronreedbaker.com/t5swap.html Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Alle vet vel hva T5 kassen er? Har tenkt litt på det.. Men de fleste T5 kassene som er å få tak i er jo nesten garantert ikke pent kjørt. Cosworth kasse for de som ikke vet.. Borg & Warner T5. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Du forsto ikke helt hva jeg mente... 262 eller 262CR har vel 1. gir ned? Også er det og en getrag kasse som er 4 trinns har jeg sett noen plasser.'Mr.Bollocks har en med 1. gir ned. Han sa vertfall at den hadde samme innmat som suprakassen, ikke at det var samme kassa. Jeg driter egentlig i det og. Men hva er den mest holdbare kassen fra Bmw mener du da? Og hva heter den som ikke har løst clutch hus? "Jeg skal vertfall ikke ha den som er 4 trinns og med 1. gir ned." skriver du jo,den kassa tror jeg ingen her har hørt om. 262 er 4 trinns med 1.gir rett frem som på en m45.262cr er en kasse med 5 gir og 1.gir ned til venstre. 265 er 5 trinnskasse med overgir på 5.te gir. gå for en getrag 265:pray Har selv hatt både getrag 262,262cr og getrag 265 i både bimmer og opel utgave. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 "Jeg skal vertfall ikke ha den som er 4 trinns og med 1. gir ned." skriver du jo,den kassa tror jeg ingen her har hørt om. 262 er 4 trinns med 1.gir rett frem som på en m45.262cr er en kasse med 5 gir og 1.gir ned til venstre.265 er 5 trinnskasse med overgir på 5.te gir. gå for en getrag 265:pray Har selv hatt både getrag 262,262cr og getrag 265 i både bimmer og opel utgave. Burde vell kanskje skrevet eller med 1. gir ned..:well Er det elektronisk overgir på 265en som må kobles opp og greier? Tror det viktigeste er at jeg får meg noe som er sterkere enn M46 kassa.. Må jo ha clutch som duger og, uten å bytte svinghjul. Trenger jeg kun sterkere trykkplate eller bør jeg kjøpe 4 puck lameller og? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Burde vell kanskje skrevet eller med 1. gir ned..:well Er det elektronisk overgir på 265en som må kobles opp og greier? Tror det viktigeste er at jeg får meg noe som er sterkere enn M46 kassa.. Må jo ha clutch som duger og, uten å bytte svinghjul. Trenger jeg kun sterkere trykkplate eller bør jeg kjøpe 4 puck lameller og? Nei,mener overgir som i utveksling.265 er ei 5trinns kasse men 262cr kassa har 1:1 i 5.te gir likens som f.eks en n45 har 1:1 på 4.de gir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 holder med kraftigere trykkplate tenker jeg..den fra sachs..men hvis du har 400nm så er det ikke så veldig mye slitt den skal være før den slurer Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Om det er det dype svinghjulet du har, så ha krb ett sett. Inneholder 4 pucka sinterclutch med bmw senter, trykkplate, utløserlager og svinghjuls lager. Koster rundt 5k om jeg ikke husker feil. Den tåler ca 500nm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240r Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Feita.. Har du hentet motoren i dag.?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Cosworth kasse for de som ikke vet.. Borg & Warner T5. Kjører cosworth med T5? Jeg tror uansett kassen er mer kjent i amcarmiljøet :P Ps. det finnes forskjellige T5'er, som er forskjellig hva de tåler. Tror du ellers at en BW kasse nødvendigvis er hardere kjørt, enn en Getrag? Tviler på folk kjøper BMW'er og Supra'er, for å kjøre som en engel. ellers, ang kommentar på automat tidligere i tråden: Automatene tåler faktisk en hel del mer enn manuelle som ble levert til volvo. aw30-43 (960 auto, feks), ble også levert i lexus 430 (v8), supra, m.fl. aw71 er også brukt en del i usa med trimmede motorer. zf kassen derimot, er ikke så happy på rusing i park.. (ryker kassen veldig kjapt!). men, ja.. nå skal jeg ikke spore helt av her. Både getrag og bw får du kjøpt adapterplate til.. T5 elller getrag 265 ville jeg valgt. De ligger på ca. samme pris, tror det skal være mulig å få tak i de for ca. 5.000kr begge to.. Adapterplate koster 2000 SEK, evnt. en del timer og verktøy. så er det jo mellomaksel, spakestell, pute til giren, clutch, svinghjul, m.m. skader neppe å regne med ca. 10-12.000kr for ferdig tilpasset kasse (nye montering og tilpassnings-deler). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 den clutc pakka til m90 som pedersen har skal holde til 525 da. fin clutch å kjøre med også. ps. men er det noe kult å kjøre med automat??? nope!! Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Det er m90 som har 240mm, ikke sant? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Det er m90 som har 240mm, ikke sant? jepp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriZ Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Hei... Noen som vett ossen den pakka her fra wetterhus racing funker??? noen som har prøvd?? Ossen er disse kassene å kjøre med??? Tenkte da på om noen også har hørt på noen pris?? Regner med det settet ligger ganske høyt i pris... "Til deg som har Volvo med ordentlig "krutt" tilbyr vi ferdige girkasse-kit. Dette består av fabr.ny Tremec TKO 600 5tr. girkasse med adapter for B23/230 clutchhus, bakre-travers, mellomaksling, giroverføring og gummioppheng" Siter Volvo 242 -81 B23et, Ny motor i vinter. Volvo 242 -78 B21a/B23et "Kjeksen". Vrak Om livet suger..ÖVERLADDA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 det er en løsning som holder det meste!!! Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 grattis!! Mambo, har du motor'n din enda? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.