Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 Hjernen er jodet i torpedoveggen, MSD boksen er jordet i innerskjermen, motoren er jordet i orginale jordplassen med 25mm2, batteriet er jordet i feste til bagasjeluka med 2x25mm2... Skulle vel holde det. Plussen til hjernen går inn på starteren, hvor også plussen fra batteriet kommer for så å gå opp til den terminalen som ligger attmed MSD boksen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 Her er papira: (Trykk på dei så ser du bedre) Til godkjenninga: Max effekt: Stiplet er den til godkjenninga og heile er max effekten: Forskjellige verdier på forskjellige turtall: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 Jah, nå startet den... Var bare en lite slurvefeil. Hadde samme probleme når jeg satte i motoren for første gang og.. Men nå går den. Den tikker litt i ventilene, Pollyen justerte di men..Jeg liker ikke tikke lyden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Jah, nå startet den... Var bare en lite slurvefeil. Hadde samme probleme når jeg satte i motoren for første gang og.. Men nå går den. Den tikker litt i ventilene, Pollyen justerte di men..Jeg liker ikke tikke lyden.. Bra du fikk start da :) Lykke til me prøverunde osv :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Jah, nå startet den... Var bare en lite slurvefeil. Jah, har man sagt A, får man si B:deng Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Jeg kobla meg ikke direkte på svitsen med hjernen og msd boksen, så jeg kobla meg på ein tilfeldig valgt i sikringsboksen. Og i det øyeblikket jeg startet å kjidne så gnistet det i pluggen og i det øyeblikken nøkkelen blir sleppt gnista det i pluggen, så det var bare å finne en annen sikring og koble meg inn på så starta den. Jeg hadde samma probleme når jeg hadde den nedi første gangen og, men jeg huska ikke hva det var før jeg fant det ut..hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 sikker på at det ikke er dysen som tikker da? var veldig bekymret for mn ei stund(230fs LH2.4) men fant ut at dusene på disse klikker nokså uskjenert.. bare en tanke.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 bare å holde en skrutrekker nedtil dysa og legge øra nedtil det. 968 dysene mine tikker i alle fall verre enn jeg noen gang har hørt før! Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Det er ikke dysene. Har hatt motoren i gang før Pollyen justerte ventilene, og ha var det kun tikking fra dysene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 hei, har du vurdert å legge kablingen inn på andre siden? bak bremsekraftforsterkeren kan du legge de. så kan du legge de inn i sirkulærskjært kabelsamler (litt pes!). jeg fyrte selv inn strømkabel der og det ser mye mer clean ut.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 hei,har du vurdert å legge kablingen inn på andre siden? bak bremsekraftforsterkeren kan du legge de. så kan du legge de inn i sirkulærskjært kabelsamler (litt pes!). jeg fyrte selv inn strømkabel der og det ser mye mer clean ut.. Tenkte på det, men nå er nettet til datasprutet tilpasset for å gå ut det hullet som det går ut fra nå. Prøvde å få strømkabelen gjennom der med bremsekraftforsterkeren men det var lite med plass. Får se om jeg gidder å gjøre noe med det..Har en til strømkabel som ligger å venter på andre siden av torpedoveggen, den mangler sko så jeg får ikke koblet den til enda.. Kjører 2x25mm2 til batteriet, du vet hvorfor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Grattis med fine resultater. Fint at du fikk mappa + bremsa, endelig! Slurvearbeid straffer seg :P hehe :D Er det originale dyser, med uoriginal bensinpumpe, eller bare bytta btr? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 Grattis med fine resultater. Fint at du fikk mappa + bremsa, endelig! Slurvearbeid straffer seg :P hehe :D Er det originale dyser, med uoriginal bensinpumpe, eller bare bytta btr? Orginale lav ohms dyser med orginal turbo pumpe og justerbar BTR.. 4.2 kg i grunn trykk nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 ok, ikke så galt :) Koster da ikke allverden når man bruker originaldelene :) Hvordan var det med givere, sånn ellers? har hørt rykter om at man kan bruke mye av de originale giverne på sm4'en. Tenker på lufttemp, vanntemp, ladeluftstemp, tps-sensor, tomgangsmotor. LMM'en byttes vel til map-sensor somregel... Lamdasonde, bruker du det? Og ellers kunne man vel brukt det originale 60-2? svinghjulet med giverne? hmm... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 ok, ikke så galt :) Koster da ikke allverden når man bruker originaldelene :) Hvordan var det med givere, sånn ellers? har hørt rykter om at man kan bruke mye av de originale giverne på sm4'en. Tenker på lufttemp, vanntemp, ladeluftstemp, tps-sensor, tomgangsmotor. LMM'en byttes vel til map-sensor somregel... Lamdasonde, bruker du det? Og ellers kunne man vel brukt det originale 60-2? svinghjulet med giverne? hmm... Hallgivere er den beste løsningen. Meget stabilt så lenge det er SKIKKELIG laget! SM4'en svelger det meste av givere ja. De sensorene som er nødvendige er luft-temp på innsug etter spjeldet, vann temp, tp-sensor og de to hall giverene. Selfølgelig en vacuum slange til MAP sensoren og. Jeg bruker ikke lambda nei, den koster ca 20.000 viss jeg skulle hatt Autronic sin bredbåndslambda. Du kan ikke bruke det orginale 60-2 om du har det. Punkta skal stå så og så langt fra TDC. I mitt tilfelle 60 grader før TDC på svinghjul og 30 grader etter TDC på kam. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.