Gå til innhold

Tall fra bremsing! (bye bye M46)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hjernen er jodet i torpedoveggen, MSD boksen er jordet i innerskjermen, motoren er jordet i orginale jordplassen med 25mm2, batteriet er jordet i feste til bagasjeluka med 2x25mm2... Skulle vel holde det.

 

Plussen til hjernen går inn på starteren, hvor også plussen fra batteriet kommer for så å gå opp til den terminalen som ligger attmed MSD boksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jah, nå startet den... Var bare en lite slurvefeil.

 

Hadde samme probleme når jeg satte i motoren for første gang og.. Men nå går den. Den tikker litt i ventilene, Pollyen justerte di men..Jeg liker ikke tikke lyden..

 

Bra du fikk start da :)

 

Lykke til me prøverunde osv :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kobla meg ikke direkte på svitsen med hjernen og msd boksen, så jeg kobla meg på ein tilfeldig valgt i sikringsboksen.

Og i det øyeblikket jeg startet å kjidne så gnistet det i pluggen og i det øyeblikken nøkkelen blir sleppt gnista det i pluggen, så det var bare å finne en annen sikring og koble meg inn på så starta den.

 

Jeg hadde samma probleme når jeg hadde den nedi første gangen og, men jeg huska ikke hva det var før jeg fant det ut..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

har du vurdert å legge kablingen inn på andre siden?

bak bremsekraftforsterkeren kan du legge de.

 

så kan du legge de inn i sirkulærskjært kabelsamler (litt pes!).

jeg fyrte selv inn strømkabel der og det ser mye mer clean ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

har du vurdert å legge kablingen inn på andre siden?

bak bremsekraftforsterkeren kan du legge de.

 

så kan du legge de inn i sirkulærskjært kabelsamler (litt pes!).

jeg fyrte selv inn strømkabel der og det ser mye mer clean ut..

 

Tenkte på det, men nå er nettet til datasprutet tilpasset for å gå ut det hullet som det går ut fra nå.

 

Prøvde å få strømkabelen gjennom der med bremsekraftforsterkeren men det var lite med plass. Får se om jeg gidder å gjøre noe med det..Har en til strømkabel som ligger å venter på andre siden av torpedoveggen, den mangler sko så jeg får ikke koblet den til enda.. Kjører 2x25mm2 til batteriet, du vet hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, ikke så galt :) Koster da ikke allverden når man bruker originaldelene :) Hvordan var det med givere, sånn ellers? har hørt rykter om at man kan bruke mye av de originale giverne på sm4'en. Tenker på lufttemp, vanntemp, ladeluftstemp, tps-sensor, tomgangsmotor. LMM'en byttes vel til map-sensor somregel... Lamdasonde, bruker du det? Og ellers kunne man vel brukt det originale 60-2? svinghjulet med giverne? hmm...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, ikke så galt :) Koster da ikke allverden når man bruker originaldelene :) Hvordan var det med givere, sånn ellers? har hørt rykter om at man kan bruke mye av de originale giverne på sm4'en. Tenker på lufttemp, vanntemp, ladeluftstemp, tps-sensor, tomgangsmotor. LMM'en byttes vel til map-sensor somregel... Lamdasonde, bruker du det? Og ellers kunne man vel brukt det originale 60-2? svinghjulet med giverne? hmm...

 

Hallgivere er den beste løsningen. Meget stabilt så lenge det er SKIKKELIG laget!

 

SM4'en svelger det meste av givere ja. De sensorene som er nødvendige er luft-temp på innsug etter spjeldet, vann temp, tp-sensor og de to hall giverene. Selfølgelig en vacuum slange til MAP sensoren og.

 

Jeg bruker ikke lambda nei, den koster ca 20.000 viss jeg skulle hatt Autronic sin bredbåndslambda.

 

Du kan ikke bruke det orginale 60-2 om du har det. Punkta skal stå så og så langt fra TDC. I mitt tilfelle 60 grader før TDC på svinghjul og 30 grader etter TDC på kam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår