Gå til innhold

Kjøpe Corrado?

Ranger emnet


Are88

Anbefalte innlegg

er flere tråder om dette så søk litt.

G60 motorer er ikke stort anerledes enn andre motorer, trenger litt service og vedlikehold. Forskjellen er at g-laderen må overhales, dette koster litt, men gleden av en frisk g-lader er verdt alle penga. Dette er nok det skjøreste punktet på en g60, ellers så er motoreren lik andre 1.8l som sitter i flere VW. Så om folk sier at g60 motorer trenger mere reperasjoner så gjelder det også ALLE andre 1.8 fra VW.

Vil også tilføye at når det gjelder ryktet til g60 motorer så hører man gjerne om de få tilfellene hvor g-laderen har havarert osv, men dette kan ikke skyldes av noe annet enn dårlig vedlikehold og bortglemte overhalinger. Folk liker gjerne å skylde og surve på at g-laderen er no forbanna dritt, men sannheten er at dem ikke har giddet og tatt seg tid og penger til å vedlikeholde laderen(rett og slett gitt faen), eller så har dem ikke satt seg ordentlig inn i hvordan ting fungerer på bilen. Man hører svært sjeldent om de xxxx-antall gangene hvor folk stortrives med g-laderen!!!

Men om du ikke har penger til å vedlikeholde laderen så la være å kjøpe det. Gå heller da for en 2.0 16v, vr6 eller noe!

 

Jeg har hatt g60 motor nå i ca 1,5 år og jeg har ALDRI hatt problemer med g-laderen, kjempefornøyd!!! Drar godt, tøff lyd og enkel å skru på. Dette gjelder ikke g-laderen, viktig at man lar erfarne folk overhale denne, og nei jeg snakker ikke om å sende den på Møller eller noe, tenker på bedrifter som driver spesifikt med dette som volksport.no, eller så er polo_classic på forumet her satans rutinert ;)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke kjøpe en med vr6?

 

 

Jeg har en passat med vr6-motor selv, og det er ikke gitt at den motoren er vedlikeholdsfri akkurat. Man må kan gjøre noe selv/kjenne noen som har peiling for å ikke bli helt blakk. Alt av verkstedsrearasjoner og motordeler er svindyrt. Det er i allefall min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått for en 16v om jeg var i dine tøfler. Denne motoren fikk du for flere år siden kjøpt en 156hk chip til via Norsk bildelesenter, kostet 2190 den gang.

 

Er vel kun motorstyringen som skiller denne fra en 150hk gti 16v fra golf/passat. Potensialet i denne motoren er stort og en frisering kan gi god valuta for kronene. G-lader overh. koster jo noen kroner det også.

 

Denne motoren er en slitesterk sak og et godt utg.punkt for turbokonvertering. Går egentlig ganske bra originalt også.:driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått for en 16v om jeg var i dine tøfler. Denne motoren fikk du for flere år siden kjøpt en 156hk chip til via Norsk bildelesenter, kostet 2190 den gang.

 

Er vel kun motorstyringen som skiller denne fra en 150hk gti 16v fra golf/passat. Potensialet i denne motoren er stort og en frisering kan gi god valuta for kronene. G-lader overh. koster jo noen kroner det også.

 

Denne motoren er en slitesterk sak og et godt utg.punkt for turbokonvertering. Går egentlig ganske bra originalt også.:driving

 

kun motorstyringen som er annerledes.... ene motoren er med ke-jetronic og den andre digifant.. vr6 er klart det beste valget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med fint kjøremønster bør overhaling gjøres mellom 50-80.000 km. (4-6år) Koster rundt 5-6k for en overhaling av G-laderen. Med trimming og tung høyrefot bør overhaling skje tidligere.

 

80000 km - orginal

50000 km - mindre ladehjul og kjøring med relativt sett mye turtall

 

Jeg hadde gått for en 16v om jeg var i dine tøfler. Denne motoren fikk du for flere år siden kjøpt en 156hk chip til via Norsk bildelesenter, kostet 2190 den gang.

 

Er vel kun motorstyringen som skiller denne fra en 150hk gti 16v fra golf/passat. Potensialet i denne motoren er stort og en frisering kan gi god valuta for kronene. G-lader overh. koster jo noen kroner det også.

 

Denne motoren er en slitesterk sak og et godt utg.punkt for turbokonvertering. Går egentlig ganske bra originalt også.:driving

 

Fra 136hk til 156 hk med bare chip? Yeah right, eneste som chippet styrer på Corrado 16v er tenningen. Du får ikke 20 hk med å justere tenningen.

 

Det er store forskjeller på Corrado motoren og Golf III GTI 16v motoren. Golfen har lengere råder med større bolt i lille-enden, høyere blokk, topp som flower bedre, andre kammer, bedre eksosmanifold (ser ut som grenrør). Dessuten har den en variant av digifant sprut som er milevis bedre en Krap-flap injection som det er på 16v

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drunk Anser NBS som seriøse når det gjelder VAG-produkter men de tekniske forskjellene kjenner du helt sikkert bedre til en meg.

 

Synes egentlig denne motoren går godt originalt, iallefall bedre enn en ihjelkjørt G60. Rimeligere vedlikehold får du også med på kjøpet.

 

Har ikke denne motoren bunnsmøring av stemplene også?

 

Slitestyrken er det vel heller ingenting å si på. Vet om flere med godt over 300000km på telleren i god stand.

 

Er ikke ute etter å krangle med noen det jeg mente var at JJJEEEGGG hadde iallefall tatt denne fremfor den skjøre g60 eller olje og bensinslukende VR6.

En 2.0 16v er også et godt utgangspunkt for videre trimming. I mine øyne, så fremt du ikke har blitt kompressormata siden barndommen.

 

YEAH RIGHT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å være ærlig ville jeg ikke kalt g60 motoren skjør. Selve motoren i seg selv er etter det jeg har hørt stort sett bombesikker og av et svært enkelt design, og at g-laderen trenger en overhaling tre-fire-fem ganger i løpet av bilens livstid, er ikke akkurat noe drawback i mine øyne. Resten av delene til denne motoren er enkle å få tak i (siden den i prinsippet er en 1.8 golf 2 gti motor, med et par små forskjeller), og billige i tillegg, så jeg vil ikke si den er dyr eller vanskelig å holde i god stand.

 

my ten cents.

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drunk Anser NBS som seriøse når det gjelder VAG-produkter men de tekniske forskjellene kjenner du helt sikkert bedre til en meg.

 

Synes egentlig denne motoren går godt originalt, iallefall bedre enn en ihjelkjørt G60. Rimeligere vedlikehold får du også med på kjøpet.

 

Har ikke denne motoren bunnsmøring av stemplene også?

 

Slitestyrken er det vel heller ingenting å si på. Vet om flere med godt over 300000km på telleren i god stand.

 

Er ikke ute etter å krangle med noen det jeg mente var at JJJEEEGGG hadde iallefall tatt denne fremfor den skjøre g60 eller olje og bensinslukende VR6.

En 2.0 16v er også et godt utgangspunkt for videre trimming. I mine øyne, så fremt du ikke har blitt kompressormata siden barndommen.

 

YEAH RIGHT!!

 

VR6:

Virker som du er ganske trangsynt, det finnes flere blandt annet min Corrado VR6 som ikke bruker mye olje og bensin. Selvfølgelig bruker en 6`er motor mer enn en 4`er. Men det sier seg selv. Har hørt om flere andre biler som bruker mye mer olje enn det jeg gjør. Jeg har kjørt 10000km etter sist oljebytte jeg har brukt en halv liter med olje. det vil jeg si er minimalt til å være en så stor motor. Jeg har forøvrig skiftet olje i går til Castrol Edge Sport 10-60w Abselutt å andbefale til andre VR6er. Den kosta litt mer enn andre full syntetiske oljer men hva gjørt man ikke for bilen man er glad i ? ;) 798,- for 4 liter.

 

 

Mvh Bjelland

[X]Golf 4 TDI Highline

[X]VW Corrado VR6 =)=)

Golf MK1 GTI -- Golf MK2 bruksbilla

Opel Combo - Perfekt Båtsøkke

Sport lukter bensin,idrett lukter svette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir jo mer og mer trangsynt etterhvert som man blir eldre. Sier ikke at VR6 er en dårlig motor, og hadde helt klart valgt denne fremfor alle andre, hvis kostnaden hadde vært noenlunde lik.

 

Synes bare 16v er lite "uppskattat" noe jeg synes er merkelig for denne fungerer veldig bra i Corrado, synes jegggg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir jo mer og mer trangsynt etterhvert som man blir eldre. Sier ikke at VR6 er en dårlig motor, og hadde helt klart valgt denne fremfor alle andre, hvis kostnaden hadde vært noenlunde lik.

 

Synes bare 16v er lite "uppskattat" noe jeg synes er merkelig for denne fungerer veldig bra i Corrado, synes jegggg!!!

 

Det syntes jeg du skal få lov til :)

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår