Are88 Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Hei, jeg har hørt mye om at G60 kompressor motoren trenger mye reperasjoner, stemmer dette eller er det oppskrytt? Jeg lurer også litt på om den vanlige (115HK) motorn er like "sjør"? MVH Are Siter - VW Corrado X VW Jetta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 er flere tråder om dette så søk litt. G60 motorer er ikke stort anerledes enn andre motorer, trenger litt service og vedlikehold. Forskjellen er at g-laderen må overhales, dette koster litt, men gleden av en frisk g-lader er verdt alle penga. Dette er nok det skjøreste punktet på en g60, ellers så er motoreren lik andre 1.8l som sitter i flere VW. Så om folk sier at g60 motorer trenger mere reperasjoner så gjelder det også ALLE andre 1.8 fra VW. Vil også tilføye at når det gjelder ryktet til g60 motorer så hører man gjerne om de få tilfellene hvor g-laderen har havarert osv, men dette kan ikke skyldes av noe annet enn dårlig vedlikehold og bortglemte overhalinger. Folk liker gjerne å skylde og surve på at g-laderen er no forbanna dritt, men sannheten er at dem ikke har giddet og tatt seg tid og penger til å vedlikeholde laderen(rett og slett gitt faen), eller så har dem ikke satt seg ordentlig inn i hvordan ting fungerer på bilen. Man hører svært sjeldent om de xxxx-antall gangene hvor folk stortrives med g-laderen!!! Men om du ikke har penger til å vedlikeholde laderen så la være å kjøpe det. Gå heller da for en 2.0 16v, vr6 eller noe! Jeg har hatt g60 motor nå i ca 1,5 år og jeg har ALDRI hatt problemer med g-laderen, kjempefornøyd!!! Drar godt, tøff lyd og enkel å skru på. Dette gjelder ikke g-laderen, viktig at man lar erfarne folk overhale denne, og nei jeg snakker ikke om å sende den på Møller eller noe, tenker på bedrifter som driver spesifikt med dette som volksport.no, eller så er polo_classic på forumet her satans rutinert ;) Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Are88 Skrevet Mai 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Takker for hjelpen. Hvor mye koster det sånn CA å vedlikeholde G-laderen og CA hvor ofte? Siter - VW Corrado X VW Jetta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LANO Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 hvorfor ikke kjøpe en med vr6? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bobbysucks Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 med fint kjøremønster bør overhaling gjøres mellom 50-80.000 km. (4-6år) Koster rundt 5-6k for en overhaling av G-laderen. Med trimming og tung høyrefot bør overhaling skje tidligere. Siter brumm brumm... ptchiii.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonarv Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 LANO skrev: hvorfor ikke kjøpe en med vr6? Jeg har en passat med vr6-motor selv, og det er ikke gitt at den motoren er vedlikeholdsfri akkurat. Man må kan gjøre noe selv/kjenne noen som har peiling for å ikke bli helt blakk. Alt av verkstedsrearasjoner og motordeler er svindyrt. Det er i allefall min erfaring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en sei Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Jeg hadde gått for en 16v om jeg var i dine tøfler. Denne motoren fikk du for flere år siden kjøpt en 156hk chip til via Norsk bildelesenter, kostet 2190 den gang. Er vel kun motorstyringen som skiller denne fra en 150hk gti 16v fra golf/passat. Potensialet i denne motoren er stort og en frisering kan gi god valuta for kronene. G-lader overh. koster jo noen kroner det også. Denne motoren er en slitesterk sak og et godt utg.punkt for turbokonvertering. Går egentlig ganske bra originalt også.:driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LANO Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 en sei skrev: Jeg hadde gått for en 16v om jeg var i dine tøfler. Denne motoren fikk du for flere år siden kjøpt en 156hk chip til via Norsk bildelesenter, kostet 2190 den gang. Er vel kun motorstyringen som skiller denne fra en 150hk gti 16v fra golf/passat. Potensialet i denne motoren er stort og en frisering kan gi god valuta for kronene. G-lader overh. koster jo noen kroner det også. Denne motoren er en slitesterk sak og et godt utg.punkt for turbokonvertering. Går egentlig ganske bra originalt også.:driving kun motorstyringen som er annerledes.... ene motoren er med ke-jetronic og den andre digifant.. vr6 er klart det beste valget.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Bobbysucks skrev: med fint kjøremønster bør overhaling gjøres mellom 50-80.000 km. (4-6år) Koster rundt 5-6k for en overhaling av G-laderen. Med trimming og tung høyrefot bør overhaling skje tidligere. 80000 km - orginal 50000 km - mindre ladehjul og kjøring med relativt sett mye turtall en sei skrev: Jeg hadde gått for en 16v om jeg var i dine tøfler. Denne motoren fikk du for flere år siden kjøpt en 156hk chip til via Norsk bildelesenter, kostet 2190 den gang. Er vel kun motorstyringen som skiller denne fra en 150hk gti 16v fra golf/passat. Potensialet i denne motoren er stort og en frisering kan gi god valuta for kronene. G-lader overh. koster jo noen kroner det også. Denne motoren er en slitesterk sak og et godt utg.punkt for turbokonvertering. Går egentlig ganske bra originalt også.:driving Fra 136hk til 156 hk med bare chip? Yeah right, eneste som chippet styrer på Corrado 16v er tenningen. Du får ikke 20 hk med å justere tenningen. Det er store forskjeller på Corrado motoren og Golf III GTI 16v motoren. Golfen har lengere råder med større bolt i lille-enden, høyere blokk, topp som flower bedre, andre kammer, bedre eksosmanifold (ser ut som grenrør). Dessuten har den en variant av digifant sprut som er milevis bedre en Krap-flap injection som det er på 16v Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en sei Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 drunk Anser NBS som seriøse når det gjelder VAG-produkter men de tekniske forskjellene kjenner du helt sikkert bedre til en meg. Synes egentlig denne motoren går godt originalt, iallefall bedre enn en ihjelkjørt G60. Rimeligere vedlikehold får du også med på kjøpet. Har ikke denne motoren bunnsmøring av stemplene også? Slitestyrken er det vel heller ingenting å si på. Vet om flere med godt over 300000km på telleren i god stand. Er ikke ute etter å krangle med noen det jeg mente var at JJJEEEGGG hadde iallefall tatt denne fremfor den skjøre g60 eller olje og bensinslukende VR6. En 2.0 16v er også et godt utgangspunkt for videre trimming. I mine øyne, så fremt du ikke har blitt kompressormata siden barndommen. YEAH RIGHT!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 for å være ærlig ville jeg ikke kalt g60 motoren skjør. Selve motoren i seg selv er etter det jeg har hørt stort sett bombesikker og av et svært enkelt design, og at g-laderen trenger en overhaling tre-fire-fem ganger i løpet av bilens livstid, er ikke akkurat noe drawback i mine øyne. Resten av delene til denne motoren er enkle å få tak i (siden den i prinsippet er en 1.8 golf 2 gti motor, med et par små forskjeller), og billige i tillegg, så jeg vil ikke si den er dyr eller vanskelig å holde i god stand. my ten cents. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjelli Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 en sei skrev: drunk Anser NBS som seriøse når det gjelder VAG-produkter men de tekniske forskjellene kjenner du helt sikkert bedre til en meg. Synes egentlig denne motoren går godt originalt, iallefall bedre enn en ihjelkjørt G60. Rimeligere vedlikehold får du også med på kjøpet. Har ikke denne motoren bunnsmøring av stemplene også? Slitestyrken er det vel heller ingenting å si på. Vet om flere med godt over 300000km på telleren i god stand. Er ikke ute etter å krangle med noen det jeg mente var at JJJEEEGGG hadde iallefall tatt denne fremfor den skjøre g60 eller olje og bensinslukende VR6. En 2.0 16v er også et godt utgangspunkt for videre trimming. I mine øyne, så fremt du ikke har blitt kompressormata siden barndommen. YEAH RIGHT!! VR6: Virker som du er ganske trangsynt, det finnes flere blandt annet min Corrado VR6 som ikke bruker mye olje og bensin. Selvfølgelig bruker en 6`er motor mer enn en 4`er. Men det sier seg selv. Har hørt om flere andre biler som bruker mye mer olje enn det jeg gjør. Jeg har kjørt 10000km etter sist oljebytte jeg har brukt en halv liter med olje. det vil jeg si er minimalt til å være en så stor motor. Jeg har forøvrig skiftet olje i går til Castrol Edge Sport 10-60w Abselutt å andbefale til andre VR6er. Den kosta litt mer enn andre full syntetiske oljer men hva gjørt man ikke for bilen man er glad i ? ;) 798,- for 4 liter. Mvh Bjelland Siter [X]Golf 4 TDI Highline [X]VW Corrado VR6 =)=) Golf MK1 GTI -- Golf MK2 bruksbilla Opel Combo - Perfekt Båtsøkke Sport lukter bensin,idrett lukter svette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en sei Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Man blir jo mer og mer trangsynt etterhvert som man blir eldre. Sier ikke at VR6 er en dårlig motor, og hadde helt klart valgt denne fremfor alle andre, hvis kostnaden hadde vært noenlunde lik. Synes bare 16v er lite "uppskattat" noe jeg synes er merkelig for denne fungerer veldig bra i Corrado, synes jegggg!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeppe Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 en sei skrev: Man blir jo mer og mer trangsynt etterhvert som man blir eldre. Sier ikke at VR6 er en dårlig motor, og hadde helt klart valgt denne fremfor alle andre, hvis kostnaden hadde vært noenlunde lik. Synes bare 16v er lite "uppskattat" noe jeg synes er merkelig for denne fungerer veldig bra i Corrado, synes jegggg!!! Det syntes jeg du skal få lov til :) Siter *_Silver Corrado_* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en sei Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 RadoJeppe skrev: Det syntes jeg du skal få lov til :) Takk skal du ha radojeppe, du er snill du!!! Har sett i profilen din. Har det blitt turbo på bilen? Får vel lese litt i prosjekttråden senere!!!:thumb kiddie :partyon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.