Gå til innhold

Har egentlig Møller peiling?

Ranger emnet

Thyfire

Anbefalte innlegg

haha, jeg lo godt da jeg så denne mailen i innboksen min etter jeg hadde sendt de en mail ang. type registering på bil.....

Mail Message

-----Opprinnelig melding-----

Til: Møller Trondheim

Emne: Spørsmål om type-registrering på bil.

Hei.

Jeg har en VW Scirocco GTX som er importert fra tyskland i 1996, men da den ble registrert i Norge ble den registrert som en Scirocco GL6.

Det jeg lurer på er om Scirocco egentlig har noe i hele tatt som heter GL6?

Og hva som er det som er kjennetegner en GTX modell i forhold til de andre modellene? (f.esk hvordan utstyr og andre kjennetegn den ble levert med originalt).

Mvh Maria

-----Reply-----

Subject: VS: Spørsmål om type-registrering på bil.

Her er svaret fra en av våre mest rutinerte VW selger. Denne bilen ble tatt inn i et veldi lite antall. G-60 kompressormotoren var ikke vanlig,, men heller ikke sjelden.

Lykke til.

Vennlig hilsen

Tor Martin Johansen

MARKEDSSJEF

Møller Trondheim AS

Tlf. 24 03 17 23 Mobil 992 05 255

Epost. tor.johansen@moller.no

Dette er sannsynligvis en bil med motor med såkalt G-lader (g60) altså med kompressor som ydet "med en gang". Dette ble også levert på endel passater.

Sjelden, mest på bruktimport, men finnes gjennom oss på endel passater.

Jan

kremt... ja ha.. Så scirocco'n ble levert med g60, uten at noen har merket det? NEPPE...

Dette er sært, ikke sant?

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaaaa jeg vet :rolleyes: veldig sikker på at jeg ikke har det... Synes det var komisk at møller skulle fortelle meg at jeg hadde en g60 uten at jeg skulle vite det liksom :well

77 Honda Accord 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send dem et bilde av motorrommet ditt, og si at de har gjort en stor feil og må komme og montere kompressor med en gang! :D

(forresten, er du klar over at du har en skriveleif i signaturen din?)

hihi, trur jeg huka den ut nå :well.. fort gjort å overse :rolleyes:

men ja, kan jo bare påstå at "dere har vist glemt å montere g-lader til meg da"... :D

77 Honda Accord 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig tydelig at de bare har lest feil mellom scirocco og corrado da. Godt gjort men..

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-60 kompressormotoren var ikke vanlig,, men heller ikke sjelden.

:rolleyes: De kan virkelig å ordlegge seg?

Snakket med importør fra oslo. Han hadde litt mer fakta men ikke noe som klargjorde noe som helst.. så blir vel en del ringing og etc. til Møller i morgen... Tenk, sjansje for å få seg g60 :D haha, yeah right :well

77 Honda Accord 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider