Gå til innhold

240...stereo..

Ranger emnet

SOFTY

Anbefalte innlegg

poster her å jeg siden detta er volvo forumet å håper på flere svar..

tenkte på bilstereo til max 5000kr som jeg skal kunne oppgradere med sub å bakhøytalere seinere.. hva er å anbefale? evt bakhøytalere å..vanskelig å legge inn kabler til dette i en 240 sedan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poster her å jeg siden detta er volvo forumet å håper på flere svar..

tenkte på bilstereo til max 5000kr som jeg skal kunne oppgradere med sub å bakhøytalere seinere.. hva er å anbefale? evt bakhøytalere å..vanskelig å legge inn kabler til dette i en 240 sedan?

nei det er legg 6,9 høytalere baki. og 5,25" høytalere forann.

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 er ikke vanskelig i heletatt å legge kabler i! Bare å dra av listene som holder gulvteppet på plass og legge kablene under der! :)

(Viktig å legge kablene UNDER belte-tingen, ettersom bakre list kan bli vrien å få på hvis du legger kablene på utsiden)

Skal de 5000 dekke cd-spiller?

Hvis ikke bruker du 1500 kr på et frontsett og resten på en god 4- kanals forsterker! :) Da har du forsterker til du skal ha høytalere bak, uten at du trenger å oppgradere dette! :)

Bassere må du da selvsagt ha egen forsterker til!

Dette er oppsettet mitt, og jeg synes det spiller meget så bra! :D

Grunnen til at jeg sier at du skal velge gode fronthøytalere istedenfor dårlig frontsett og like dårlige 6*9-ere er at det er DU som skal høre på musikken! 6*9 spiller i hovedsak for de som sitter baki, noe som jeg ville driti langt i å bruke penger på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis du ikke skal ha sub ville jeg gått for en grei spiller og et skikkelig frontsett og et par JBL Decade 6x9 høytalere,vil påstå det er noen av de beste 6x9 høytalerne man får tak i,har hatt flere av disse og de spiller meget bra og høyt. samt en forsterker til å drive de.

disse har vært ute av produksjon gaanske lenge... får noke replica greier.. men det var gode 6*9er ja... MDS har og en serie som er meeeget bra.. husker ikkje navn, men er sånn multimagnet sak :)

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanskelig og bygge kassa til 240, lager du kasse som går ned med kanten i bagasjerommet er det veldig lett og få dårlig lyd:watchout . Det som funker bra er og bygge kasse som går oppå kanten i bagasjerommet.For og få plass til høytalere der må du bruke 10"toms basser. Enten kan du lage lukket kasse med høytalerne bak eller du kan lage portet kasse med høytalerne vendt forover med bassrør som står i midten sånn at lyden kommer gjennom midtarmlene i baksete. Køper du da noen bra basser blir det god lyd:)

Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første JBL decadene som var før har et stort 3kant formet merke i grillen,og etterkommerne har et lite 4kantmerke.. etterkommerne skal være like bra som de første,disse 6x9ene har vært laget i snart 30år og har bare blitt forbedret gjennom tidene. de som nå er i salg heter JBL Decade T595 Limited.

disse spiller meget bra med en "grei" forstkerker.

disse har vært ute av produksjon gaanske lenge... får noke replica greier.. men det var gode 6*9er ja... MDS har og en serie som er meeeget bra.. husker ikkje navn, men er sånn multimagnet sak :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første JBL decadene som var før har et stort 3kant formet merke i grillen,og etterkommerne har et lite 4kantmerke.. etterkommerne skal være like bra som de første,disse 6x9ene har vært laget i snart 30år og har bare blitt forbedret gjennom tidene. de som nå er i salg heter JBL Decade T595 Limited.

sant det, har de T595 i min. spiller rimelig heftig med forsterker... har en GAS 10" til ekstra piff.

mener bilradiospesialisten tar et sted mellom 2-3000 kr for disse....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, Decade spiller kanskje høyt, men langt fra pent.

Prøvde å hive inn et sett for å få litt mer midbass, men det gikk like fort ut igjen.

Nå sier jo trådstarter lite om han har noe som helst fra før, men går utifra at han er helt på scratch.

Da har han vel egentlig nok penger til spiller og frontsett, som senere kan oppgraderes med en 4k og sub.

Spiller: http://bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=1563

Frontsett: http://www.autocustom.no/product_info.php?cPath=30_64&products_id=451

Bare spille høyt, og drite i om det skriker i øra?

Høyttaler: http://bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=574

Spiller: http://bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=1575

Forsterker: http://bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=986

Litt over pris, men ikke noe som går å tøyes her.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg et par av disse for en stund siden, kosta 2500 kr :deng

Men det er de første 6x9 høyttalarene jeg har fått bra bass i i en 240..

Alle andre har det bare vært dau bass av.. alt på fult, så d bjynder å vrenge seg, da kommer det noe bass.. Men der stiller jeg opp litt, og det funker bra!

Skulle vist spille som rakkern om du har dem i 10 liters kasse å :P :D

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider