Gå til innhold

Fylle feil?

Ranger emnet


high octane

Anbefalte innlegg

Hva skjer om man tar feil av pumpene på en bensinstasjon og fyller landbruksdiesel på bilen sin?

Skal man da rapotere til noen?

Hvis jeg får "dårlig samvittighet" og raporterer til vegvesen/politi, får jeg bot uansett da eller?

Noen som vet?

:thanks

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør stikke innom stasjonen å si fra om at du bommet på pumpene...I verstefall registrerer betjeningen skiltnr ditt og annmelder deg om du bare "stikker av".

 

Hvordan man skal gjøre det i forhold til norsk lov aner jeg ikke :P Får håpe betjeningen er litt kompis ;)

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAR DU FYLT FEIL? lol

 

Fort gjort det vel, en gang begynte jeg å fylle sånn spesial-super-værsting-BS-bensin på bilen min, ble litt flau da gitt, kanskje folk trodde jeg trodde på reklamen om hvor mye bedre bilen går osv osv osv.

 

Han har jo fyllt røddiesel i stedet for vanlig diesel, fort gjort.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, er sikkert fort gjort. Er kjipt...

En kamerat fylte diesel på bil som går på bensin, og fant ut detta og fylte likeså godt opp resten med bensin, hosta og harka litt men gikk over og alt gikk bra!

Audi A3 97 1.8 automat/klima

VW Polo 01 1.4 TDI (Dama,s)

* Toyota Celica 91 2.0 GTi

* Mazda 323F 91 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal rapportere til stasjonen som så gir deg et skjema fra oslo og akershus tolldistrikt der du betaler inn den manglende avgiften og så får du et bevis på at du har fyllt feil pga at fargestoffer gjerne sitter en 2-5 fyllinger etterpå.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en genial ting jeg da.

Hvis det er sånn som dere sier, at man får et sånnt skjema og et bevis på at jeg har "fyllt feil", så kan jeg fylle bare litt grønn diesel, og få beviset.

Etter at jeg har fått det, drar jeg hjem og fyller opp tanken min på grønn diesel.

Da kan jeg kjøre litt grønt noen måneder uten frykt for å bli tatt.

BTW: har ikke fyllt feil, men planlegger å fylle "feil" i morge.

Short me cash denne måneden, og jeg får meg noen tanker grønn diesel av naboen i måneden hvis jeg vil.

Jeg er raka fant og MÅ kjøre bil.:) :driving

Det er jo avhengihetsskapende, akkurat samme som røyking.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår