Gå til innhold

Hjelp angående montering av høytaler i dash på polo?

Ranger emnet

morevik

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Skal må montere et par 4" i dashbordet i poloen min (98 modell) og er ganske så rookie i dette her så har derfor en del dumme spørsmål:

Hvordan får jeg ut de gamle høytalerne? Sitter jo bom fast! :/

Hvordan er det med kabeltrekking? noen som har noen tips om hvilke deksler som må av osv, evt hvilke deksler som må av?

Mer spørsmål kommer garantert etter hvert, men takker for alle svar foreløpig hvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har akkurat vært en tråd ang. trekking av kabler i polo. Se på den.

Når det gjelder å få ut de gamle høytalerne så er det bare å skru i vei, det! ;)

Sikker på om du får plass til 4 tommere..? Det tror ikke jeg.... Kanskje sjekke opp det :)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det grillen du sliter med? Du tar en syl/et skruhjern og vipper av grillen.. Under der skal da vitterlig elementet være skrudd fast, og er bare til å skru av.

Jeg er så godt som skråsikker på at 4" ikke passer i orginalhullene på Poloen, men dette er det jo bare å sjekke opp.

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sikkert bytte i en annen vare. Pleier ikke å være noe problem dersom pakken er uåpnet.

Men som sagt, mål de elementene som står i org, da vel?

I min måtte jeg bygge opp dashbordet med noen "stands" for å få plass til 4"... Men hva vet vel jeg? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I poloen til dama ( 6N 97) så sitter de med gylne fjører på sidene.. Hvis dine er limt fast, så ta en skarp kniv og riv de av fra kantene.. Du skal jo bytte likevel..

I dama sin så er det 4". Dreit meg litt ut og kjøpte noen billige audio bahn 4" til henne, men tenkte ikke over at festene rundt var firkanta, så nå "ligger" de på en måte over hulla, og får ikke på den plastgrillen som skulle vært der.. Skikkelig dritt, ettersom mister mye bass og lyd ved at lufta slipper ut på sidene..

2.0 glx,

Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var høytalerne i hus, og mot all forutsetning så passer dem! :O

(Må skjære av litt kanter osv i dashbordet, pga av at festene på elementene er mye større enn de gamle men det er jo ingen problem)

Men nå når jeg skal montere dette her så har jeg jo ikke peiling på hvor jeg skal begynne. Så håper det er noen godsinnede eksperter der ute som kan gi meg noen tips!

PF40CTransmedia.jpg

Regner med at det delefilteret skal være mellom høytaleren og stereoen, men hvet ikke hvilken ledning som skal hvor..

Under de skruene så står det fra venstre

Input - og +, Midrange -, +(Through), +(Low cut), Tweeter - og +

På høytaleren er det to sett (totalt 4) metallplugger. Har funnet ut hvilke ledninger som skal på hjer, men vet ikke hvor de skal. På det ene settet med plugger er den ene pluggen merkert med rød. På det andre settet er en av pluggene større enn den andre.. (Kan det være en til høytaleren og en egen til diskanten kanskje?)

I tillegg til de to ledningene som passer til pluggene er det en ekstra ledning som ser ut som vanlige ledninger. Ingen spesiell festemulighet i noen av endene, bare metalltråder som kommer ut.

Håper på god hjelp så jeg blir ferdig med dette til mandag! Gleeeder meg!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, på de aller fleste komponenter følger det med en liten manual hvor oppkobling mm står meget godt forklart. RTFM ;)

Ellers er det jo litt logikk i det at en har ett inputsignal og to output.

Diskanten spiller de høye tonene, mellomtonen tar seg av det øvrige.

Da skulle oppkoblinga gi seg selv :)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider