Gå til innhold

V8 i Volvo 240

Ranger emnet


J-A-E

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det stemmer ikke aremme! De kan vel ikke trekke tilbake godkjenningspapirer

som folk har liggende? Jeg ringte volvo idag, og spurte. De sa at det

var fritt fram så lenge jeg fulgte de papirene som volvo hadde skrevet

ut. Det er bare noen som har hørt, som har skrevet det på forumet osv..

 

Kan godt ringe imorgen for å få dette skriftlig om noen fortsatt ikke

tror meg

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg søkte om og godkjenne bilen min med turbo mototr trengte jeg ikke noen som helst papirer fra volvo, for dem haddde biltilsynet tilgang på, så da spiller det vel ikke noen rolle engang da om volvo skriver dem ut eller ikke? uansett så er det jo snakk om vekt og effekt som ikke skal overskrides, faktisk så snakka dem også om v8 når jeg viste bilen min, og da nevnte dem at dem godkjente v8 med lesjøfors fjører om jeg ikke tar helt feil..

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fjerna papira va det eg fekk beskjed om skal ligge en anna tråd og om det.

menmen er no så det.....

sikkert noe krøll med dei da el noe slikt.

for meg virka det som om dei gjer forskjelig info til kvar enkelt peson, eg prata med dei på Tirsdag, hørte på noen speedometer drev til m45 og m46 kasse.

ja papirer som folk har liggande ja...

men dei har tatt vekk dei som ligger på nett...

skal jammen sjekke om dei ligger der enda....

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har gjort denne ombyggingen? Hva trengs/ må gjøres?

 

Er det noen V8 man får kjøpt ferdig lagde motorfester til 240?

Åssen girkasse brukers?

 

 

vet atd et er mange som lager festen selv. å du må kjøpe nytt grene rør. å fo noen til å lage en mellomaksel til deg. er ikkke my ejeg vet om dette men.

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg søkte om og godkjenne bilen min med turbo mototr trengte jeg ikke noen som helst papirer fra volvo, for dem haddde biltilsynet tilgang på, så da spiller det vel ikke noen rolle engang da om volvo skriver dem ut eller ikke? uansett så er det jo snakk om vekt og effekt som ikke skal overskrides, faktisk så snakka dem også om v8 når jeg viste bilen min, og da nevnte dem at dem godkjente v8 med lesjøfors fjører om jeg ikke tar helt feil..

kommer vell ann på kor du er og sånn da...

her eg bor er dei j**** strikse på slikt.hjalp ikkje meg med noen pappirer som eg hadde skreve ut på nettet,

så fekk skriv med dei,

tenkte meg inn til bt neste månde med den og få turboen i vognkortet!

ville heller ikkje godta dei tuv pappira på lesjøfors fjørene heller,hadde sikker skreve dei ut på nette, for der var ikkje blåt stempel på, var så forbanna på han at det rauk nesten av meg....men fekk dei på til slutt etter eg hadde prata med bcb, og dei sa at eg skulle be dei ringe til dei, var første gangen dei på bcb hadde hørt om atte folk hadde problem med å få godkjent fjørene,

og det seie no bare litt om korleis dei er her på vestlandet da...

 

 

men må få i orden en oljekjøler før eg skal innatte,prøve å sette på noen kopar skive mellom slangane og kjølaren.

 

får no ha lykke til med v8 prosjekte ditt også må vi få høre om bt ville godkjenne det.....

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sakt utallige mange ganger før:

242, 244, 245, 264, 265:

Kode YV1 D1 - Motoreffekt:

Maksimalt tillatt motoreffekt for Volvo 240/260 er 200 hk DIN (maks dreiemoment 22 kpm DIN) uten at

det er nødvendig med endringer i chassiset. Monteres det ventilerte skivebremser foran, kan det benyttes

effekter opp til 220 hk DIN (28 kpm).

 

Kode YVl D3 - Alternativ motor:

Det godkjennes montering av V8 motor eller Volvos dieselmotor D24 dersom spesifikasjonene i kode

YVI Dl oppfylles, og om følgende tillegg utføres:

- Forfjærer byttes til "dieseltype", det.nr. 1229338, eller det monteres forstilling fra varevogn med

forfjærer det.nr. 1229 337 *).

Fjærer diesel: Tråddiam. 13,5 mm - Ytterdiam. 165,5 mm - Effektive vindinger = 5,5

Fjærer varev: Tråddiam. 14,2 mm - Ytterdiam. 166,2 mm - Effektive vindinger = 5,5

- Det monteres følgende støttestag mellom torpedo og hjulhustårn:

Delenr. 1246228/1246229 (h og v)

Distansehylser for disse delenr. 1255671 (2stk)

Bolter for samme: delenr. 945444 (2stk)

- Bremsene bygges om slik:

Bremsereg. ventiler: delenr. 1228688 (2stk)

Bremsekraftforsterker (booster) 2 x 8 delenr. 1229336

(På eldre modeller må også hovedsylinderen byttes, da bremserør kommer i konflikt med hjulhustårn.)

*) Originalfjærer på 242 og 244 har tråddiam. 13,3 mm og 165,3 mm ytterdiam.

Trafikkstasjonen må kontrollere at nevnte endringer på kjøretøyet er utført.

Med ovennevnte endringer utført tillates en foraksellast som angitt under kode YV1 D5.

Maks. belastning av foraksel må ikke overskrides.

 

Kode YV1 D5 - Ombvgging fra varevogn til stasjonsvogn. biler med dieselmotor:

Volvo varevogn med diesel motor er tillatt ombygget tit stasjonsvogn når følgende forhold oppfylles:

Vektene foran samt oppbyggingen for forfjærene fjernes. Skilleveggen bak forsetene fjernes, og bakseter

monteres.

Bilen må vises på den lokale Trafikkstasjonen for endring av vognkortet.

Følgende vekter anbefales:

Egenvekt ca. 1410 kg

Foraksel-belastning 900 kg

Bakaksel-belastning 1180 kg

Totalvekt 2005 kg

Laveste belastningskode for dekk (Li) er 90.

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal godkjenne min ombygde 264 (284) i slutten av måneden, er veldig spent på åssen det vil gå....

 

Har Edelbrock RPM Performer innsug, og Holley 750 Gasser.

Noen som vet/trur om biltilsynet kommer til å henge seg opp i dette?

Er jo ikke over 220Hk uansett!!

 

Men fytti for et moment!:D spinner jo nesten uansett:D hehe

1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8

1996 Toyota Hiace 2,4

2003 Peugeot 307SW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår