Gå til innhold

V8 i Volvo 240

Ranger emnet


J-A-E

Anbefalte innlegg

Jeg skal godkjenne min ombygde 264 (284) i slutten av måneden, er veldig spent på åssen det vil gå....

 

Har Edelbrock RPM Performer innsug, og Holley 750 Gasser.

Noen som vet/trur om biltilsynet kommer til å henge seg opp i dette?

Er jo ikke over 220Hk uansett!!

 

Men fytti for et moment!:D spinner jo nesten uansett:D hehe

 

så lenge du er innen for volvos krav for ombygging kan ikke BT si noe på deler..ikke har de peil heller så ingen fare..

 

jeg skal vise min med en sur 283, og ikke med 355'n...døm merker forskjell på 200hk og 400hk, så tette er døm ikke..hehe..

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skal godkjenne min ombygde 264 (284) i slutten av måneden, er veldig spent på åssen det vil gå....

 

Har Edelbrock RPM Performer innsug, og Holley 750 Gasser.

Noen som vet/trur om biltilsynet kommer til å henge seg opp i dette?

Er jo ikke over 220Hk uansett!!

 

Men fytti for et moment!:D spinner jo nesten uansett:D hehe

 

750cfm gasser?!?!?!?!?!?! Du er gal mann! Den bruker vel ikke tilfeldigvis en del suppe? Originale gasseren på de fleste 350'er er på ca 500-550 cfm.

 

750 cfm gasser holder til ca 5-600 hk...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge du er innen for volvos krav for ombygging kan ikke BT si noe på deler..ikke har de peil heller så ingen fare..

 

jeg skal vise min med en sur 283, og ikke med 355'n...døm merker forskjell på 200hk og 400hk, så tette er døm ikke..hehe..

 

 

Det er bare å koble ut de bakerste portene i forgasseren, det! :D Evt. begrense pådraget...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hørte også det at man ikke lenger får godkjent 240 me v8 pga. at den blir for framtung

 

det var en ettervirkning etter de som dro av veien her og opp på en terrasse med v8 245.

 

jeg er ikke sikker på om det er sant, men faren t han som eier bilen er purk og han hadde visst fortalt te faren min at bt ville forby det pga. framakselvekta.

 

men,,, er ikke sikkert d har gått gjennom. det er jeg usikker på.

56 chevy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 V8 POWER: Skal dem da avkilte alle som allrede har bygd om? Og for ikke å snakke om alle med den sure dieselmotoren? Skal dem at en, må dem ta alle.

 

 

Nissan s13: alutopper utgjør bare 11 kg, alu innsug utgjør 40 kg.

 

Det er LT1-motoren som er like tung som B23, men den yter 300-380 hk originalt...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nissan s13: Det er da tydeligvis forskjell på innsug, jeg trodde mitt satt fast, for jeg fikk det ikke løst.

 

Jeg hadde da tenkt å løfte motor og bukk ca en cm fra bakken - hengende i innsuget, og bruke slegga. Da jeg begynnte å løfte i innsuget løfta jeg bare dette. Vekta stopper på 45 kg.

 

Alu innsuget jeg har her veier ikke mer enn 2-3 kg.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

750cfm gasser?!?!?!?!?!?! Du er gal mann! Den bruker vel ikke tilfeldigvis en del suppe? Originale gasseren på de fleste 350'er er på ca 500-550 cfm.

 

750 cfm gasser holder til ca 5-600 hk...

 

Å Shit! hehe

det visste jeg ikke, men visste den var stor ja.

Hvor mye hester trur du jeg har i den da? kun RPM innsug og denne gasseren.

Har en originalgasser liggende, men tenkte jeg skulle se hvordan denne gikk først:)

1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8

1996 Toyota Hiace 2,4

2003 Peugeot 307SW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hørte også det at man ikke lenger får godkjent 240 me v8 pga. at den blir for framtung

 

det var en ettervirkning etter de som dro av veien her og opp på en terrasse med v8 245.

 

jeg er ikke sikker på om det er sant, men faren t han som eier bilen er purk og han hadde visst fortalt te faren min at bt ville forby det pga. framakselvekta.

 

men,,, er ikke sikkert d har gått gjennom. det er jeg usikker på.

 

det tror jeg er bullshit ... har ikke hørt noe om det, og syns det høres meget merklig ut..så det er nok bare å drite i..

jeg har papirer på 350 godkjent i 240 fra volvo/BT..så I DON'T CARE :D

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår