Gå til innhold

Esh`s prosjekt, clean look!

Ranger emnet

Esh

Anbefalte innlegg

På tide å slenge opp bilen her nå!

Bilen er en 1990 mod 740 gl, den har akkurat passert 220 000 kilometer.

planen framover er å Freshe opp bilen litt, men ikke noe versting stylingsett også videre. vil prøve å holde meg til de org fangerne også videre! en turbo motor etterhvert hadde også gitt mersmak!

bilen var helt orginal da jeg henta den, etter det har det kommet på 17 toms eiker, vinge, og klistremerke stripa på fangerne er borte.

Planer framover er:

Pusse rundt på høyre hjulbue!

Åpent filter

Senkesett

Nye dempere

Hvite blink rundt hele

Kjøp av sideskjørt (vet ikke hvilket enda)

refleksplate orginal til 1990 hvis jeg klarer å skaffe.

turbogrill til 1990 mod ( ikke mange som har :( )

Sota ruter

Dekal i framruta

Lakkering av sideskjørt, org frontfanger, org bakfanger og org speil.

pluss mere ting jeg kommer på i farten, det blir vel mere ett langtidsprosjekt, gjennom hele året!

baklykter, sideblink og foran med hvitt blink har ankommet i dag! montering så fort som mulig!! ingen bilder, no batteries in the camera!

Og så noen bilder!!!!!

Bilen slik den var en etter jeg kjøpte den!

1d928b83.jpg

DSCF0004.jpg

Bilder av rusten på hjulbuen!

DSCF0027.jpg

Så bilder av hvordan bilen er nå!!

DSCF0045.jpg

DSCF0054.jpg

DSCF0044.jpg

Legg merke til senterkoppen!! ikke den kjedlige eiker logoen men Volvo( eid )

DSCF0039.jpg

Hva synes dere om Bilen nå, og med lakkerte org fanger også videre hvordan trur dere den blir da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvite blink er ankommet i dag som skrevet over. skal monteres til helga. har en jordingsfeil på baklysa fra før så må finne ut hvor jordingspunktet til lysa sitter hen. noen som vet?

når jeg blinker til høyre så blinker blinklys, bremselys, andre blinklyset og bremselyset i bakruta. helt vilt! pluss at den røde prikken på tåkelysbryteren foran blinker også. satser på det er en jordingsfeil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b230 ft:

takk for forslag!

planen er å lakke fronten og baken slik som han har gjort det. den stripa som går rundt svart og resten i sølv på bilen min da( det som er rødt her)

200603160018wt.jpg

det samme skal gjøres bak. en svart stripe eller hva den heter skal stå igjen. samt at skjørtet blir sølv og speila, mens listene vil jeg/skal jeg lakke svarte eller hvordan lakkerern velger å gjøre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Takk.

idag har det skjedd fremskritt og tilbakeskritt!!

kom hjem fra jobb og hadde tid til å montere hvite blinkers. begynte fremmerst og jobba meg bakover, framlyktene gikk som et blunk 5 minutt så var de på, så tok jeg sideblinkene, den første av dem smatt på plass og satt der den skulle, den andre ville ikke på. jeg vet folk har hatt problem med det før men vet ikke helt hvordan dere får de til å sitte, noen som har noen tips? det virker som låsepiggen er laget generelt for lang på disse sideblinkene.

jaja så var fronten ferdig og jeg begynte bak. skrudde av høyre lykt og satt inn ei ny ei. tok et par bilder av forskjellen og div. så skal jeg sette på venstre del!!

:hvaskjera Pedersen racing hadde sendt to høyre baklykter til meg. HUFF HUFF. jaja, kortvarig glede. jeg har ikke hatt tid å sjekke om jeg har fått riktig så jeg sjekket de for riper i dag og tenkte ikke på å sjekke at jeg hadde fått en av hver!! men shit happens. blir nok retur på den ene over helga,

men knipsa noen bilder så dere kan se litt forskjell da!!

Først en gammel baklykt kontra en ny!

DSCF0058.jpg

Hvordan det ser ut med en gammel og ny på bilen!

DSCF0062.jpg

DSCF0063.jpg

Så noen fotos av bilen sånn den er nå!

DSCF0080.jpg

DSCF0081.jpg

DSCF0075.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du sette turbo grill på en bil som ikke har turbo?

GL grillen er jo uansett mye finere!

hehe, vel,vel... om bildet ditt stemmer, så har du vel ratt satt inn turbogrill du og da :op

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider