OlaLarsen Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 Nei er ikke noe å gnåle om. Følte bare at jeg måtte rette opp litt etter det første innleggt ditt, da det forvirret mer enn det egentlig forklarte. Var bare så alle skulle skjønne hva som ble ment, som du selv ville fram til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 Men om trådstarter hadde høyrt eller lest ein plass at trykkmåler kan kobles til wastegate så kan dette stemme. Det kunne vore snakk om wastegateklokka. Det er denne som føler på innsugstrykket og åpner wastegaten (som er en bypass av eksossida av turboen) når innsugstrykket er høgt nok. Altså er ein "turbotrykksmåler" koblet kor som helst koblet ein plass mellom turboen og innsugsventiler (for å dra den heilt ut), ergo kan også turbotrykksmåleren til sjåførens informasjon vere koblet kor som helst mellom turbo og innsugsventiler. Men viss nokon meiner det er best å ha den nærmast mulig motoren så stemmer sikkert dette. Grunnen er at man kan få eit trykkfall gjennom røra fra turbo til manifold og derfor vil man ved å sette måleren for langt fra motoren tru at man har høgare trykk enn kva motoren får. Tipset om å sette på ein T på ein slange som allereie er tilkoblet innsugsmanifolden er nok det greiaste også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.