Gå til innhold

hvor mye bensintrykk og turbo trykk??

Ranger emnet


toyofan

Anbefalte innlegg

nå har jeg fått LÅNT vel og merke...en gullboks og dyser, så da blir det chippa bensin og tennings hjerne, 3" lmm, a-kam, justerbar btr, og 400cc dyser, tenkte jeg skulle kjøre på ca. 1,3 bar i turbotrykk. men hvor mye bensintrykk med disse delene her?? noen som vet sånn ca?:)

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke 3,8 bar man skal kjøre med på dette oppsettet når man har 465cc v70r dyser eller noe?

 

V70R-dysene gir 465cc/min @ 3,8 bar. Den originale bensintrykkregulatoren gir bare 3 bar, dvs. at du må bytte den med en justerbar.

 

Du skal ha spesial 300 hk Vikingchip av meg da, mappet for dette oppsettet? :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chippene er i hus alt;) har justerbar btr men er ikke sikker på hvor mye trykk jeg skal kjøre på!! i og med at de dysene gir 465cc på 3,8 bar, må jeg kjøre på ca 4 bar da med 400cc dyser??

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det 465cc ved 3,8 bar man skal bruke på dette oppsettet med v70r dyser???eller er det bare noen tall som er oppgitt på dem???

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener nesten det, men er for all del ikke sikker.

Så ikke skyt meg hvis jeg tar feil.

 

 

men hvis jeg skal kjøre på 1,3 bars turbotrykk så vil det si at jeg skal kjøre på 2,5bars bensintrykk da? er ikke det litt lite?

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis jeg skal kjøre på 1,3 bars turbotrykk så vil det si at jeg skal kjøre på 2,5bars bensintrykk da? er ikke det litt lite?

 

Det er grunntrykket som skal være 3,8 bar.

Du fjerner vakumslangen til trykkregulatoren, og stiller til 3,8 bar.

 

Dvs, trykkforskjellen mellom bensintrykk og manifoldtrykk skal være 3,8 bar.

 

 

 

Ved 1,3 bars ladetrykk vil du da ha 3,8 + 1,3 = 5,1 bar bensintrykk.

 

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår