Gå til innhold

Volvo 242 med Compomotive 8X17

Ranger emnet

Estrewes

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

noken so ikkje har dei felgane? :p

Hehe.. Du sier noe.. blir som med eiker felgene de å vil jeg tro.. "åååhhh de er så oppbrukt"

Men seriøst.. begynner å bli en del av de, men fete felger uansett.. Tror nok jeg vil vurdere sånne til min 242 etterhvert jeg å!

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig ikke det,med tanke på at compomotive er i en litt annen "prisklasse" en eiker felger..

Hehe.. Du sier noe.. blir som med eiker felgene de å vil jeg tro.. "åååhhh de er så oppbrukt"

Men seriøst.. begynner å bli en del av de, men fete felger uansett.. Tror nok jeg vil vurdere sånne til min 242 etterhvert jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Skulle bestille felger i dag men da fikk jeg tilbake denne mailen fra kollevold:

"Du er sikker på at du skal ha ET11?

Tror kanskje du kan få problemer med hjul buene foran med såpass lavt

innpress.

Frode Andersen

Kollevold Rally Import AS"

og

"Hei på deg.

Til 240 serien selger vi alt fra 11 til 25.

Ønsker du felgene flate er det ET15 som gjelder.

Frode Andersen

Og flat front sånn som Per-Henrik hadde bilde til er annerledes utformet og ergo kan man jo ikke sammenligne impress på de og de sekseika felgene. Men hva trur dere? ET11 eller ET 15?

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Skulle bestille felger i dag men da fikk jeg tilbake denne mailen fra kollevold:

"Du er sikker på at du skal ha ET11?

Tror kanskje du kan få problemer med hjul buene foran med såpass lavt

innpress.

Frode Andersen

og

"Hei på deg.

Til 240 serien selger vi alt fra 11 til 25.

Ønsker du felgene flate er det ET15 som gjelder.

Frode Andersen

Og flat front sånn som Per-Henrik hadde bilde til er annerledes utformet og ergo kan man jo ikke sammenligne impress på de og de sekseika felgene. Men hva trur dere? ET11 eller ET 15?

et11 og brede felger fremme, tror jeg ikke går så veldig megabra..

et11 eller et0 bak, går nok fint, om du vil modde kanten litt.

standard eiker fyller jo rimelig bra ut fremme og det er et20, 7.5 brede.

bak, har man jo en halvmeter å gå på.. men der kjører jeg med 20mm spacers, som vil si et0, 7.5.

har fremdeles mer "å gå på", om jeg modder mer eller monterer just. panhardstag.

dog. vil et 8" eller 8.5" bredt hjul ta mer plass enn 7.5 som jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører med comomotive mo 8*17 ET 11 og har ikke noe problemer med klaring. dog er hjulbune bak kappet litt. er ikke noe problem med klaring foran. har 225/35/17 dekk med 100mm senking, funker fett!

så gå for ET 11

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører med comomotive mo 8*17 ET 11 og har ikke noe problemer med klaring. dog er hjulbune bak kappet litt. er ikke noe problem med klaring foran. har 225/35/17 dekk med 100mm senking, funker fett!

så gå for ET 11

kan du ta bilde av hjulbuen fremme, sett fra siden?

når bilen står på plant underlag...

jeg bare lurer på hvor lav en bil er, når den er senket 100mm.. folk her inne sier jo de senker 110mm,etc.

ps. ta bildet i "plan" med navet.

ikke skrått ovenfra eller skrått fra siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint med ET11 ja. Kjører selv med dette og 20mm spacers på hver side bak.... Dog er det trangt, så slappe orginalforinger/oppheng duger ikke om du skal ha spacers.

Fram går det fint, men kan subbe i plast innerskjermen noen ganger om du har max senking.

Her er noen bilder:

Medtaxiplater.jpg

Her er den i fra siden, er senket ca 2-4cm mer bak etter bildet ble tatt.

DSC00162.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider