Gå til innhold

fixing av småskader i lakk - trondheim

Ranger emnet

n0stra

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hvem som er flinke og hvilke priser man evt ender opp på om man skal fixe småfeil som:

- steinsprut (alt fra bittesmå til litt større mer irriterende innslag)

- overflaterust (dama har en 323 som sku vært gått over)

- større områder i f.ex frontfanger etter fortauskanter

Selv har jeg små steinsprut i panseret som jo er nærmest umulig å unngå her til lands samt oppdaget idag et større merke høyt oppe på døren faktisk av alle ting. Utrolig irriterende. Vil ha det fjernet !

Kan jo selvsagt kjøpe meg høytetthets våtsandpapir, orginallak, grunning og klarlakk men det er en ting å gjøre slikt selv under en fanger f.ex mens å gjøre på ett såpass synlig sted uten trening virker som risikosport.

Er det noen som er flinke (skikkelig flinke), er til å stole på (både firma og personer) i trondheims området både i arbeidstid og evt "på kveldstid" om dere skjønner :)

Og ved slike ordentlige flikkejobber/skjønnhetsfeil masking eller hva man skal kalle det, hvor gode kan resultatene bli egentlig?

Skjønner jo at på en eldre bil som på samboerens så kan man selvsagt slite noe mer med fargevariasjon men hva med min som kun er 2,5 år gammel, vil seriøst få vekk iallefall den jeg fikk igår (ca 3mm i diameter, helt rund).

Alt av forslag og prisanslag tas imot med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Sjekk ut med Liens lakkverksted på bratsberg, de gjorde en bra jobb med

fatterns mazda. Ganske bra med skader på hjulbue bak pluss begge dørene,

Bakfanger og over førerdøra.

Retting pluss lakkering kom seg på 3-4000-,

Det er billig tror jeg.

Finni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lakk koden så kan du gå til ett lakkerings verksted å få litt lakk, så får du en bitteliten pensel som du kan bruke på de småe ripene, du får som regel med den en liten kopp som du betaler ganske lite for, dette kan du godt gjøre selv.

Opel <3

Nordmenn er i ferd med å gjøre bilen til et slags familiemedlem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lakk koden så kan du gå til ett lakkerings verksted å få litt lakk, så får du en bitteliten pensel som du kan bruke på de småe ripene, du får som regel med den en liten kopp som du betaler ganske lite for, dette kan du godt gjøre selv.

Har orginallakk, men når man har bil med klarlakk på topp samt at skaden er liten men høyt oppe og i mine øyne synlig så blir man irritert og vil ha det skikkelig gjort, planet ut samt polering og pusset til samme nivå som resten :) Takk for tipset uansett. Ved lavere skader blir jeg evt fremtidig å bruke våtsandspapir og male lag på lag og pusse samt avslutte med flere lag klarlakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider