Gå til innhold

Mange minner på Ebay

Ranger emnet

J_A_H

Anbefalte innlegg

Hvordan virker egentig dette.. flytter det bare masse luft.. husker da disse ble lansert.. det skulle jo revolusjonere hele bilstereo verdenen.. også ble det bare med den.. blah

Hehe... Det ble vel ingen revolusjon, men det er en høyttaler som er grymt effektivt til sitt bruk. Den flytter store mengder luft, men virker bare i det aller nederste frekvensområdet og trenger noen reale midbasser som kan stå for punchen. Jeg brukte den i en Polo 6N, med Boston pro 6,43 frontsett der midbassene ble byttet i Phoenix Gold 8"tommere i dørene foran, og Cyclonen bak, drevet av en Sounstream Davinci 7-kanaler.

I 80 liter lukket kasse spiller den ned til 11hz (-3db), og den spiller fantastisk tight og presist heeelt ned i kjelleren, men ikke spesielt høyt. Er en SQ sub dette.

Haakon O.

90 Eunos Cosmo 20B Type-S

88 Mitsu Colt dB-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde cyclone selv da den kom for mange år siden, morsom sak hvertfall :)

Men den kom nok litt for tidlig tror jeg, og kosta jo endel mer enn en ordinær 12" Og tror nok mange hadde den faste grensa på at anlegget ikke skulle koste mer enn 15 000kr maks, hehe..

Hadde denne subben blitt lansert nå hadde det kanskje vært noe helt annet, hvem vet.

Du ekke intr. i å selge den da? ;)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er ikke på veien, og hele frontsettet er ikke innstallert enda, så den ligger å venter.. Er den brukbar altså?

den er mer enn brukbar spør du meg, men det er mye i dag som er like bra, så i dag blir den desverre litt borte i mengden. Når den kom var den K-O-N-G-E..

bra bygd med mye bra komponenter..

Jeg skulle skrevet noen vise ord her.. men Polo Classic har skrevet noe som er så bra så da gidder ikke jeg overgå det.... punktum... ( credit$..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.phoenixgold.com/webfaq/cyclone.htm

Jeg har en sånn liggende i kjelleren' date=' i vente på et passelig prosjekt en gang i fremtiden. Hadde den i en Polo før, drevet av en Soundstream Davinci. Det var tider det :) (er vel seks år siden nå, hehe...)

[img']http://www.phoenixgold.com/webfaq/Image42.jpg[/img]

Kunne du tatt en del bilder av den ?

Jeg er uhyre nysgjerrig på å titte litt nærmere på en sånnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_7461.jpg

Her ser du en av skovlene som pumper luft inn og ut. Den roterer frem og tilbake i motsetning til inn og ut som et vanlig element. Bevegelses- (arbeids)området = det flate området som skovlen står mot i bunn. Luftmengden elementet kan flytte skulle være likt som 3stk 12" vanlige subber (av 1997 standard iallfall...)

Spolen er fastmontert og det er magnetene som flytter på seg, i motsetning til et normalt høyttalerelement. Snodig sak, men det virker bra! :)

Det ble visst kun laget ca 3000stk av Cyclonen, min er i følge serienr. nr1511 av de.. Kjøpte den ny på Hifi Klubben i Bergen i 1998.

Haakon O.

90 Eunos Cosmo 20B Type-S

88 Mitsu Colt dB-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle skrevet noen vise ord her.. men Polo Classic har skrevet noe som er så bra så da gidder ikke jeg overgå det.... punktum... ( credit$..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider