The Mazta' Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Hvordan virker egentig dette.. flytter det bare masse luft.. husker da disse ble lansert.. det skulle jo revolusjonere hele bilstereo verdenen.. også ble det bare med den.. blah Hehe... Det ble vel ingen revolusjon, men det er en høyttaler som er grymt effektivt til sitt bruk. Den flytter store mengder luft, men virker bare i det aller nederste frekvensområdet og trenger noen reale midbasser som kan stå for punchen. Jeg brukte den i en Polo 6N, med Boston pro 6,43 frontsett der midbassene ble byttet i Phoenix Gold 8"tommere i dørene foran, og Cyclonen bak, drevet av en Sounstream Davinci 7-kanaler. I 80 liter lukket kasse spiller den ned til 11hz (-3db), og den spiller fantastisk tight og presist heeelt ned i kjelleren, men ikke spesielt høyt. Er en SQ sub dette. Siter Haakon O. 90 Eunos Cosmo 20B Type-S 88 Mitsu Colt dB-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Jonte:`'har en sånn liggende i garasjen..' skammme deg skulle du!! bruk den da mann!!! :eek: Bilen er ikke på veien, og hele frontsettet er ikke innstallert enda, så den ligger å venter.. Er den brukbar altså? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Hadde cyclone selv da den kom for mange år siden, morsom sak hvertfall :) Men den kom nok litt for tidlig tror jeg, og kosta jo endel mer enn en ordinær 12" Og tror nok mange hadde den faste grensa på at anlegget ikke skulle koste mer enn 15 000kr maks, hehe.. Hadde denne subben blitt lansert nå hadde det kanskje vært noe helt annet, hvem vet. Du ekke intr. i å selge den da? ;) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J_A_H Skrevet Mai 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Bilen er ikke på veien, og hele frontsettet er ikke innstallert enda, så den ligger å venter.. Er den brukbar altså? den er mer enn brukbar spør du meg, men det er mye i dag som er like bra, så i dag blir den desverre litt borte i mengden. Når den kom var den K-O-N-G-E.. bra bygd med mye bra komponenter.. Siter Jeg skulle skrevet noen vise ord her.. men Polo Classic har skrevet noe som er så bra så da gidder ikke jeg overgå det.... punktum... ( credit$..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
neptyr Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 http://www.phoenixgold.com/webfaq/cyclone.htm Jeg har en sånn liggende i kjelleren' date=' i vente på et passelig prosjekt en gang i fremtiden. Hadde den i en Polo før, drevet av en Soundstream Davinci. Det var tider det :) (er vel seks år siden nå, hehe...) [img']http://www.phoenixgold.com/webfaq/Image42.jpg[/img] Kunne du tatt en del bilder av den ? Jeg er uhyre nysgjerrig på å titte litt nærmere på en sånnen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Mazta' Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Tok en kjapp liten fotosession ;) Siter Haakon O. 90 Eunos Cosmo 20B Type-S 88 Mitsu Colt dB-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J_A_H Skrevet Mai 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 men hva er det som flytter luft? Er det en membran på denne saken?.. Siter Jeg skulle skrevet noen vise ord her.. men Polo Classic har skrevet noe som er så bra så da gidder ikke jeg overgå det.... punktum... ( credit$..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
neptyr Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Satan å rå :D Er vel det at den saken du ser inni glasstuben funker som en slags.. vifte :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Mazta' Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Her ser du en av skovlene som pumper luft inn og ut. Den roterer frem og tilbake i motsetning til inn og ut som et vanlig element. Bevegelses- (arbeids)området = det flate området som skovlen står mot i bunn. Luftmengden elementet kan flytte skulle være likt som 3stk 12" vanlige subber (av 1997 standard iallfall...) Spolen er fastmontert og det er magnetene som flytter på seg, i motsetning til et normalt høyttalerelement. Snodig sak, men det virker bra! :) Det ble visst kun laget ca 3000stk av Cyclonen, min er i følge serienr. nr1511 av de.. Kjøpte den ny på Hifi Klubben i Bergen i 1998. Siter Haakon O. 90 Eunos Cosmo 20B Type-S 88 Mitsu Colt dB-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J_A_H Skrevet Mai 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 hmmm.. interessant.. dette tror jeg at jeg må få med meg "laiv" en gang.. Er den tung? Siter Jeg skulle skrevet noen vise ord her.. men Polo Classic har skrevet noe som er så bra så da gidder ikke jeg overgå det.... punktum... ( credit$..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasekeli Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Den Cyclone'en var jo utrolig fet! Hadde vært gøyalt og sett/hørt noe slikt live! :D Siter Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J_A_H Skrevet Mai 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Cyclone... Micra...hmmmm Siter Jeg skulle skrevet noen vise ord her.. men Polo Classic har skrevet noe som er så bra så da gidder ikke jeg overgå det.... punktum... ( credit$..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Mazta' Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Fant jammen en Cyclone til salgs på Ebay :) http://cgi.ebay.com/Phoenix-Gold-CYCLONE-ultra-rare-Rotary-subwoofer-O-S_W0QQitemZ9722354072QQcategoryZ18803QQrdZ1QQcmdZViewItem Siter Haakon O. 90 Eunos Cosmo 20B Type-S 88 Mitsu Colt dB-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J_A_H Skrevet Mai 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 hhhh hhhhh hhhhh.. .. .. .. *pusteproblemer* .. .. . .. .. http://cgi.ebay.com/Very-Rare-Phoenix-Gold-MS2250-In-the-Box-w-Fan-Shroud_W0QQitemZ9726169585QQcategoryZ79820QQrdZ1QQcmdZViewItem Siter Jeg skulle skrevet noen vise ord her.. men Polo Classic har skrevet noe som er så bra så da gidder ikke jeg overgå det.... punktum... ( credit$..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J_A_H Skrevet Mai 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 ikke nødvendigvis gammelt.. men fett http://cgi.ebay.com/US-Amps-2000X-LIKE-NEW-SERIOUS-ENQUIRES-ONLY_W0QQitemZ9725225514QQcategoryZ4950QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Siter Jeg skulle skrevet noen vise ord her.. men Polo Classic har skrevet noe som er så bra så da gidder ikke jeg overgå det.... punktum... ( credit$..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg