Gå til innhold

Forge 007P selges

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Originally posted by PetterJacobsen

Kjøpt hos BE-4-YOU.COM STORE 24/2-03. Montert i April... Som ny!

Selges pga. kjøp av VAG 710N (orginal) resirulerings ventil.

Kostet 1500. Selges til høyestbydende.

Kvittering følger med.

 

Fungerer den greit? Hvorfor bytter du til orginal ventil igjen? Passer den på en Passat 1,8t 98 mod?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den fungerer eksemplarisk! Gir skiftene ble mykere.

 

Mine planer om trimming ikke blir noe av...

Tenkte jeg skulle kjøpe større turbo, chip og eksos, men jeg må nok bruke pengene på noe annet... (bil til samboeren...)

Dessuten så har jeg 3 år med garani, så hvis den orginale ryker, blir den byttet på garantien!

 

Den skal passe på alle 1.8T motorer, men for sikkerhet skyld kan du jo f.eks sende em mail til BE-4-YOU.COM STORE eller FORGE og høre. Jeg bruker den på en 1.8T Audi motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PetterJacobsen

Jeg synes den fungerer eksemplarisk! Gir skiftene ble mykere.

 

Mine planer om trimming ikke blir noe av...

Tenkte jeg skulle kjøpe større turbo, chip og eksos, men jeg må nok bruke pengene på noe annet... (bil til samboeren...)

Dessuten så har jeg 3 år med garani, så hvis den orginale ryker, blir den byttet på garantien!

 

Den skal passe på alle 1.8T motorer, men for sikkerhet skyld kan du jo f.eks sende em mail til BE-4-YOU.COM STORE eller FORGE og høre. Jeg bruker den på en 1.8T Audi motor.

 

Ok, hva selger du den for da????? Blir det noe forskjell i lyden i forhold til orginal ventil? Er den montert inn der hvor orginal ventilen stod???

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt meg 1000 kr. Lyden blir ikke noe anderledes hvis du har orginalt luftfilter. Men hvis du monterer både luftfilter og Forge 007P får du den typiske turbo lyden! Du får også den lyden hvis du bare monterer luftfilter, men den blir høyere med Forge ventil i tillegg.

Forge ventilen monteres på akkurat samme sted og måte som den orginale DV ventilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PetterJacobsen

Hadde tenkt meg 1000 kr. Lyden blir ikke noe anderledes hvis du har orginalt luftfilter. Men hvis du monterer både luftfilter og Forge 007P får du den typiske turbo lyden! Du får også den lyden hvis du bare monterer luftfilter, men den blir høyere med Forge ventil i tillegg.

Forge ventilen monteres på akkurat samme sted og måte som den orginale DV ventilen.

 

Hvor mye er den brukt cirka? Antall timer eller km!

Skal tenke på det til mandag.....

Hvilket luftfilter kjører du da?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det var værre! Den har snart vært brukt i 3 mnd. Nøyaktig km er vanskelig å si, men jeg må si at jeg ikke kjører så mye som jeg burde;)

Dessuten har bilen stått stille pga lakkering og så har jeg en annen bil jeg har brukt en del!

Jeg har brukt orginalt luftfilter! Har et Apexi og JR filter liggende, men har ikke hatt tid til å montere inn et av dem.

JR filteret er forøvrig også til salgs.... Nytt i eske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PetterJacobsen

Tja, det var værre! Den har snart vært brukt i 3 mnd. Nøyaktig km er vanskelig å si, men jeg må si at jeg ikke kjører så mye som jeg burde;)

Dessuten har bilen stått stille pga lakkering og så har jeg en annen bil jeg har brukt en del!

Jeg har brukt orginalt luftfilter! Har et Apexi og JR filter liggende, men har ikke hatt tid til å montere inn et av dem.

JR filteret er forøvrig også til salgs.... Nytt i eske!

 

Ok, har JR filter liggende selv... Tok det av, fikk beskjed om at det var det som ødela LMM min :mad:

 

Skal kjøpe RamAir Maxflow nå tenkte eg.....

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Håkon A

takk gud for map-sensor :)

Hehe! Det verste er vel at de har begge deler, men greier seg ikke med kun map :D

 

Filter uten olje, har jeg nå ifra flere hold hørt at er skadelig for turbo, på vinters tid.. Fukt i filteret gir isdannelse, og kan slippe istapper inn i turbo.. Det sier seg vel selv at det ikke er så bra..

 

Jon Reinertsen (jonus) sier bl.a. dette..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår