Gå til innhold

Kasse til 2x 10w7

Ranger emnet

SunIx^

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en audi a4 sedan 95 mod som jeg skal byggen annlegg i nå. Vet at dette er en "vanskelig" bil å bygge for og få lyden fram i bilen.

Så spm er hvordan kasse skal jeg bygge.....lukket...bassport....? Har laget hull i midtarmlenet i baksetet så jeg tengte di skulle spille inn der.

Snakket med en kompis om dette og han mener jeg burde lage en kasse med bassport bak på kassen. Da med et rør inni kassa på veggen bak som går ut i midtarmlemet i en 90 graders vinkel....noen som har hørt noe lignene?

Noen ideer og forslag?

Mvh SunIx^

Mvh SunIx^

--2000mod Audi A4 1.8 TQ Sportline

--1995mod Audi A4 1.8 T *Solgt*

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=158099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykkammer der du vinkler elementene inn mot midtarmlene. Bare pass på å få tettet skikkelig mellom kasse og bakveggen på baksetet slik at ikke bassen "lekker" ut der.

Hmm, har ikke vert bortig trykkammer før, så dette kan jo bli interesangt =)

Vet du av en guide elns jeg kan se litt på da?

Mvh

Mvh SunIx^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har en audi a4 sedan 95 mod som jeg skal byggen annlegg i nå. Vet at dette er en "vanskelig" bil å bygge for og få lyden fram i bilen.

Så spm er hvordan kasse skal jeg bygge.....lukket...bassport....? Har laget hull i midtarmlenet i baksetet så jeg tengte di skulle spille inn der.

Snakket med en kompis om dette og han mener jeg burde lage en kasse med bassport bak på kassen. Da med et rør inni kassa på veggen bak som går ut i midtarmlemet i en 90 graders vinkel....noen som har hørt noe lignene?

Noen ideer og forslag?

Mvh SunIx^

Ville ikke lagd porta kasse slik att port støyen går inn i cupén mens sub spiller inn i bagasjen.

Ville heller gjor som Earthquake sier.

Men skal du ha porta kasse, så ville jeg satt den i mellom subene, så alt spilte mot midt armlenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med å la bassporten gå inn i cupe'n, blir det ikke feil luft som går inn da?

Asså, det er jo sub'ene som skal lage lufttrykket, selve membranen der, så når de går ut for å "trykke" , så suges jo luft inn i kammeret..

Og når de da går tilbake, så får du motsatt effekt ?

I tillegg, så får du vel hele blafrelyden inn i kabinen om du er uheldig med portingen ?

Bare noen tanker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med å la bassporten gå inn i cupe'n, blir det ikke feil luft som går inn da?

Asså, det er jo sub'ene som skal lage lufttrykket, selve membranen der, så når de går ut for å "trykke" , så suges jo luft inn i kammeret..

Og når de da går tilbake, så får du motsatt effekt ?

I tillegg, så får du vel hele blafrelyden inn i kabinen om du er uheldig med portingen ?

Bare noen tanker :)

Det du beskriver vill jo du ha uansett når en velger porta kasse. men blir veldig tydlig når en sender porten inn i cupén uten å sende subene rett in i cupén samtidig.

Jeg personlig liker porta kasse bedre enn lukka. Uavhengi om hvilken løsning som spiller høyest, jeg rett og slett liker bass gjenngivelsen i porta kasse bedre en lukka. selve trøkke kan en i de fleste tillfelle rette på med forsterker. (den enne og den andre veien)

Men for tråd starter her, så trur jeg målet bør bli lukka kasse, med suber satt i rettning midtarmlenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her var det mye svar som jeg ikke har sett før ( takk til hotmail som ikke gir beskjed. )

Men takker for tipsene,

Og da blir det en lukket kasse som blir vinklet inn mot midt-armlenet.

Men det jeg lurer på da, Er det noen dær ute som gidder og finne ut mål og liter på kassa om di har et smart porg? Lasta ned et porg som jeg fant i subkasse guiden men fant ikke så mye ut av det ;p

Har kjøpt inn ei 19mm mdf plate 122x244x19. Håper dette er nok siden di ikke hadde 22mm og jeg ikke gidder å vente mere ^^

Håper noen kan hjelpe med volum osv =)

Mvh SunIx

Mvh SunIx^

Lenke til kommentar
Del på andre sider