exEleC Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Hvordan kan en kamerat få skrudd opp turbo trykket på sin opel vectra 2000 4x4 turbo, bilen går på latterlige 0.4 bar og skal opp til 0.8-1 bars trykk. Turboen er den orginale, men hvor stiller du trykket? Veit du kan stille noe med wastegaten, men hvilken skrue er det? Du strammer vel wastegatefjøra? Siter En vakker dag så får jeg nok lappen på bil .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Trur det er ganske vanlig at justering av wastegatefjøra kun endrer trykket ein liten smule. 0,1 bar. Monter ein finstillt trykkbegrensningsventil på slangen til wastegateklokka. Det tryggaste og faktisk også billigste er å kjøpe Turbosmart etc. trykkregulatorer. Har fundert på justering ved bruk av trykkbegrensningsventiler for industrien, men dette blir på doble prisen i forhold til utstyr beregnet for tuning. Viss du på tross av advarselen vil eksperimentere sjølv så må du for all del ikkje prøve med: ...trykkregulator. Det vil føre til at du fer orginalt trykk på første gasspådrag og mindre trykk på etterkommande pådrag. ...struper. Det gir slarke i systemet. Først blir trykket for høgt så for lavt - for høgt -for lavt osv Det som går ann å prøve er ein T på wastegateslangen med ein struper ut mot friluft. Men skal du ha dette systemet stort nok for å ikkje få slarke så rekner eg med at du vil få for mykje falskluft til at det kan kallast trygt. Så laup å kjaup. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Hvordan kan en kamerat få skrudd opp turbo trykket på sin opel vectra 2000 4x4 turbo, bilen går på latterlige 0.4 bar og skal opp til 0.8-1 bars trykk. Turboen er den orginale, men hvor stiller du trykket? Veit du kan stille noe med wastegaten, men hvilken skrue er det? Du strammer vel wastegatefjøra? Er helt sikkert sprekk i WG setet eller eksoshuset. Vanlig feil og da får du ikke opp riktig trykk.. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Er ikkje de 0,4 som er orgianalt trykk da? Ergo er det ikkje noke gale når trykket er 0,4. Men trykket skal opp for å gi meir gamp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exEleC Skrevet Mai 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Motoren er nybyggd med nye stempler og råder, lager og hele sulamitten, men så går bilen som et dass pga. lavt turbotrykk. Takk for tipset Corsa Tuner, skal se over turboen. Siter En vakker dag så får jeg nok lappen på bil .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Okey. Så han han har kjøpt ein turbo med trykklokke som skal åpne wastegaten ved 0,8-1 bars trykk og denne åpner faktisk ikkje wastegaten, men trykket stopper ved 0,4 bar likevel? Da e de noke gale med wastegate/turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.