Shonsa Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 lurer egentlig bare på hva en transaksel er. og om hvilke fordeler og ulemper det eventulet har i forhold til en "normal" girkasse :hvaskjera Siter hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiilside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Biff Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Hei, Transaksel betyr at du har en kombinert diff/girkasse på bakakselen. Fordelen er at man kan fordelene vekten i bilen bedre, samt at mer vekt på bakaksel gir bedre grep på dårlig føre. Mer her: http://en.wikipedia.org/wiki/Transaxle Siter '85 BMW 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shonsa Skrevet Mai 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 takk takk.... da fant man ut av det også. :D Siter hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiilside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Tja; i mazda bruker manualen min fra 1988 står det at jeg har en bil som er utstyrt med en manuell transaksel. Betyr det rett og slett ikke det samme som transmisjon egentlig? Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Biff Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Tja; i mazda bruker manualen min fra 1988 står det at jeg har en bil som er utstyrt med en manuell transaksel. Betyr det rett og slett ikke det samme som transmisjon egentlig? Nei, det er ikke helt det samme, men på de fleste forhjulstrekkere med tversmontert er det en transaksel, med girkasse og diff i en enhet. Står nærmere forklart på siden jeg pastet fra wikipedia. Siter '85 BMW 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115359&highlight=transaksel Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Råbert Skrevet August 24, 2017 Rapporter Share Skrevet August 24, 2017 Det heter vel mellomaksel på norsk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinkr Skrevet Januar 28, 2020 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2020 På 8/24/2017 den 12:06 PM, Råbert skrev: Det heter vel mellomaksel på norsk. Nei, det gjør det ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg