Gå til innhold

Bytta motor.. fjusking + diverse

Peugeot-406

Anbefalte innlegg

Bytta motor på Sierran i går.. Bytta, pluggledninger, fordeler, plugger på den også, rensa gasser og stilt tenning(grunn instilling) Men alikevel plopper den og sviver dårlig på lavt turtall..

Som om den går på 3 sylindre bare

Høggerimotor detta, damekjørt, og den var fin i følge høggeriet.. men vet nå ikke jeg.. Skal stille gasser og finjustere tenning..

Kan være at ventilene må slipes eller?

Noen formeninger ?

Og noen som har koblings skjema på sikringsboksen til 89 sierra 2.0L ? Må sette på relèene på riktig plass, men trenger koblingsskjema Også må jeg vite hvilke plasser det skal sikringer og ikke

En ting til, Fikk jo starta motoren, og var blinklys som blinka fort!! og bremselys funka, på høyreside(nye pærer over hele bilen, først brukt i dag) Hva kan være feil ?

Også instrumentpanelet.. Ikke noe som virker der heller.. Speedo og turtall er dødt, og det går ikke på strøm engang Bensinmåler er helt fucka.. Står på 30liter, og den forstsetter å stå der når bilen er avslått(står også uten batteri nå) så jeg vetta faen hva som er gæærnt.. Noen som vet??

haha, visste det var mer Eksosanlegg.. Det har gått av rett under akselen.. Har bakerste lyddemper, men mangler et lite stykke da.. Går ann å finne seg en stubb og sveise dette sammen ?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Updates fra dagens økt...

Sveisa eksosanlegg i dag, siden bakerste potta var kappa og det hang bare en liten stuss fra koblingen ved dekket.. Så fant meg en mur rør som jeg tilpassa og vinkla til.. sveisa sammen dritten å heiv det på.. Ser nå at det ble litt feil vinkla siden skjøten ligger under understellet bak også går det oppover mot potta, menmen.. greier seg til jeg får tak i nytt.

Fikk også tak i alle relèene til bilen i dag(fikk de gratis fra høggern faktisk), smekka dem på, sjekka sikringer osv. Har lys nå, men jeg har IKKE langlys Pærene til kjørelys og tåkelys bak er ikke påsatt da jeg ikke har rett sokkel(sånn vinkel greie). Men langlyset ja, funker ikke..

Er H3 pæra som er langlys, sant? Jordingsfeil eller hva kan det være ? er sikringer til dem(20ampere) Har kjørelys og parklys, men ikke fjernlys.. Han som hadde bilen før meg har gjort så mye rart med elektronikken at jeg aner ikke.. Ligger ledninger til forskjellige lys og dritt at fy(ligger løst og avkappa, men tilkobla orginal ledningsnett.. Hva kan det være?

Blinklysene blinker megafort.. ikke noe tidsforsinkelse på dem Hva kan det skylles?

Det er bare det ene bremselyset bak som fungerer(venstre) Hva kan være feil med høyre bremselys?

Turtall, bensinmåler og temp måler funker ikke, men speedo funker.. Hva kan det være?

Kjørte varm bilen nå ista, og da gikk den normalt på tomgang Fjuska ikke eller hoppa over ei tenning.. Så kansje det ble bra i motor nå(håpe inderlig) Er vel bare når den er kald den fjusker litt..

Skal finjustere tenninga på den da..

Men gassen henger seg litt noen ganger.. Du kjører på turtall og stopper opp, holder inn clutchen.. men gassen henger igjen litt, før den detter på tomgangsniva.. Hva kan det være? WD-40 i gasser strømpa og fjøra? Hørt at weber gasserne på sierra har en tendens til å henge seg opp noen ganger?

Ellers er bilen god å kjøre, alt er i tipp topp stand bortsett fra det, tror ikke jeg har glemt noe nå

Bare elektronikken igjen egentlig og litt finjustering av tenning og gasser?

Noen meninger eller ? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter en finger på forgasseren din, di har en lei tendens til å bli dårlige... men hvorfor bytte til en forgasser motor?? Baklyktene på sierra pleier å kødde, gå over jordinga, og legg gjerne opp ekstra jording

Skal sjekke over jordinga ;) Skal også justere og renske forgasser, om ikke bytte til gammel gasseren som jeg vet var instilt og at fungerte..

Byttet til samme OHC forgasser motor av den grunn at jeg ikke orker og mekke ledningsnett/bytte ledningsnett :P Sierran er en rånebil som skal rånes opp og det er førstegangsbil, så jeg orker ikke koste på den så mye, bare være snill å råne den opp(som den er vant med fra tidligere eiere)

Blir kansje prosjekt av den om jeg beholder den.. Cossie/DOHC/IST elns.. Får se til neste år.. Nå er det og fikse den og få på skilter og kjøre opp som gjelder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider