Gå til innhold

Jeg og en kompis lurte på: hvor billig kan en komme.

Ranger emnet


tOFFY

Anbefalte innlegg

1 x Påske pakke 7

1Produkter i handlekurv:

1390,-

 

fra bombom.

 

Spiller fra Komplett.no:

Medion MD41133 CD-Radio, 4x40W Max, RDS - 495,-

 

Kabler fra Biltema

Installasjonspakke for montering av sluttrinn 31-830 - 199,-

Y-adapter RCA 35-721 - 59,90,-

 

total 2 143.90,-

 

billigst så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er om å gjøre å spare inn på hver eneste krone uten å tenke på hva man får for pengene så er jo dette billigere høyttalere:

http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0no.cgi?id=931884%20&cart_id=

http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0no.cgi?id=703131%20&cart_id=

 

edit: vet dog ikke hvordan det sub elementet er i bil om du ikke har plass til stor nok kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 kanaler, kompo sett og subb for 990,-

 

hvem vil tippe innkjøps prisen?? veil prisen dem setter stemmer ihvertfall ikke :)

 

Vell, så fins ikke den pakka heller, om du trykker på linken ;)

 

Jan Erik Johansen

bassen er billig, men det er ikke en sub har prøvd de bassene før, og fungerer hjemme delt ved 400Hz, og spiller ned til 55Hz uansett porta eller lukka kasse.

 

Frontsette koster jo det samme som Dynabel 6" komponentsett.

 

Men har litt trua på Svinesund i Morra.

 

Bombom tviler jeg på, samme med Komplett. Siden bilen skal ha musikk før jeg drar på ferie (sltutten av måneden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er om å gjøre å spare inn på hver eneste krone uten å tenke på hva man får for pengene så er jo dette billigere høyttalere:

http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0no.cgi?id=931884%20&cart_id=

http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0no.cgi?id=703131%20&cart_id=

 

edit: vet dog ikke hvordan det sub elementet er i bil om du ikke har plass til stor nok kasse.

enda billigere 6,5": http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=699320799&n=1200266497&pn=1220603991 :p

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blei spiller 495,- fra Komplett

 

og frontsett: Lightning Audio B1.65C 998,-

 

sub: Baslådor - passiva - GAS Subbas 10" 798

 

Forsterker: GAS ALPHAX4 1 498,-

 

kabelsett biltema Installasjonspakke for montering av sluttrinn 31-830 - 199,-

Y-adapter RCA 35-721 - 59,90,-

 

 

 

totalt 4 047.90,-.

 

Så da blei det ikke billigste likevell.

 

Men lyder jo ganske greit egentlig, for prisen vell å merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og spilte "T'queiro Puta" med Rammstein så øya vrengte seg her i stad, og siste CD'n til Tool. Jøsses for musikk! Enhver som prøver å laste ned eller avspille det der på mp3 el.l bør henges etter scrotum og piskes med kald øse!

Uansett er poenget at jeg tviler på at budsjettanlegget vil fremtvinge lingnende føleleser. I høyden følelsen av å måtte strsaffe en skjender med steinbitkjevepisking :P

Cheers :)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.... litt morsomt å se biilige løsninger og! men man kunne spart enda mer om man brukte et "extern" cd spiller/mp3 spiller som i tilleg kunne brukes uten bilen... ;) mitt første anlegg da jeg kjøpte bil kostet ca 1500kr... ellers er jo et eller annet bærbar med høretelefoner fremdeles en bedre alternativ og oppgradere eventuelt suplere det med et amp+subb... :driving man må jo alltid begynne et sted!!

 

Te Quiero Puta=Elsker deg din høre... Ramstein er bare rått ang dynamikk jalla!! men pisken din tror ikke frister oss "friske sjeler"... :well hehe... :cool:

 

gratis med budsjett anlegget!

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.... litt morsomt å se biilige løsninger og! men man kunne spart enda mer om man brukte et "extern" cd spiller/mp3 spiller som i tilleg kunne brukes uten bilen... ;) mitt første anlegg da jeg kjøpte bil kostet ca 1500kr... ellers er jo et eller annet bærbar med høretelefoner fremdeles en bedre alternativ og oppgradere eventuelt suplere det med et amp+subb... :driving man må jo alltid begynne et sted!!

 

Te Quiero Puta=Elsker deg din høre... Ramstein er bare rått ang dynamikk jalla!! men pisken din tror ikke frister oss "friske sjeler"... :well hehe... :cool:

 

gratis med budsjett anlegget!

 

 

Ja, guttevalpen som kjøpte 323'n fikk lappen for 2 uker siden.

Og har allerede suber i bilen.

jeg brukte nesten 1 år, får jeg klarte å skrape opp til suber i min bil eter jeg tok lappen.

Men den gang kosta det halvparten av hva dette blei på.

 

Og når det gjelder lyd kvalitet, så er det ikke så galt, som prisen forteller.

Spiller'n er det negative. Vi testa med min egen billig spiller, og lyden blei klarere og mer presis med den (Pioneer DEH-30MP)

 

Men gutten er stor fornøyd, han spiller kun trance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) stor forkjell fra den gangen jeg brukte walkman som signal kilde Tony :) bla høyden på dynamikken er noe større nå og mindre grunnstøy hjelper mye på klarere og -bokstavelig talt: "renere lyd" :titties: men min Nakamichi kassetspiller var faktisk mer musikalsk enn mange av de nye cd spillere i 90 tallet gitt ;) dog grunn støyen var kjedelige greier...

 

men apropos "billige anlegg": jeg ser for eks at han "toyta corollla" -butikk slakteren? som har hatt et par brukbare forsterkere for slik og ingenting- hvorfor kjøpte dere ikke de? mye bedre kvalitet enn det dere har kjøpt... garantert... ellers hadde vel Pål Earthquake et Orion bass element (mener det var det) som også er garantert av bedre kvalitet enn det som ble kjøpt.. og mange andre som har brukte utstyr for veldig lite penger. Personlig tror jeg at dere hadde fått både mer og bedre kvalitet ved å kjøpe brukt. :) det er mye mer utstyr tilgjengelig til rimeligere pris enn da jeg var ung iverfall men det er fremdeles slik at kvalitet vil alltid koste penger...yodude

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) stor forkjell fra den gangen jeg brukte walkman som signal kilde Tony :) bla høyden på dynamikken er noe større nå og mindre grunnstøy hjelper mye på klarere og -bokstavelig talt: "renere lyd" :titties: men min Nakamichi kassetspiller var faktisk mer musikalsk enn mange av de nye cd spillere i 90 tallet gitt ;) dog grunn støyen var kjedelige greier...

 

men apropos "billige anlegg": jeg ser for eks at han "toyta corollla" -butikk slakteren? som har hatt et par brukbare forsterkere for slik og ingenting- hvorfor kjøpte dere ikke de? mye bedre kvalitet enn det dere har kjøpt... garantert... ellers hadde vel Pål Earthquake et Orion bass element (mener det var det) som også er garantert av bedre kvalitet enn det som ble kjøpt.. og mange andre som har brukte utstyr for veldig lite penger. Personlig tror jeg at dere hadde fått både mer og bedre kvalitet ved å kjøpe brukt. :) det er mye mer utstyr tilgjengelig til rimeligere pris enn da jeg var ung iverfall men det er fremdeles slik at kvalitet vil alltid koste penger...yodude

 

 

Når "vi" var yngre, så var det heller aldri noen som grein på nesa ved å kjøpe brukt stereo. Jeg kjøpte brukt, for å få bedre, selv for lite penger.

 

Men flere av disse 18åringa griner på nesa av å kjøpe brukt, men vill ikke gi mer for nytt.:partyon

Og den behandlingen dem gir stereon, så syns jeg det er veldig greit dem kjøper slik jalla utstyr.

 

Det er jo full guffe med engang, og bare bytte låter uten å dempe volum.

Eller tenke på att en justerer, bare bytter låter samtidig osv.

 

Mulig jeg er gameldags, men en demper da lyden, når en bytter låt/ veksler til radio og sier fra om en skal bytte låt, når en driver å justerer og slik.

 

Kvalitet koster sant. Men betyr ikke att når en ikke har mye penger, da sløyfer en å høre på musikk.cheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår