Gå til innhold

bur i bil.

Ranger emnet

ts

Anbefalte innlegg

Trenger ikke være et Fia godkjent bur for å få det godkjent hos BT....

Skal du ha det godkjent for Rally/Drag osv er det visse normer og regler du må følge... Handl bilsportboka så står det der...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få det godkjent hos BT trenger det ikke å være bygd etter bilsporthåndboka. Det dem kommer til å se mye på når du skal godkjenne er rømningsveier og mulighet for å kakke hue i røra. Buret ble ikke ført opp i vognkortet da jeg var på BT, så om du ikke skal gjøre andre ombygninger er det vell ikke nødvendig å vise bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trur jeg ikke nei.. Skal vel holde med vanlig skumgummi omtrent... Den Fia saken er jo grisehard å få hue inni da! Hehe Ikke å anbefale!!

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal prøve og godkjenne buret mitt på bt i 242n utover engang og lurer på om jeg må ha polstringer runt der hue kan skælle?

men en får jo heller ikke papirer på selvbyggerbyr!og bt må vel ha papers for og skrive inn i vognkortet,eller mån ikke ha papirus?

vil ha det i vognkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste burene man får papirer på er de som er bygd ferdig inn i bilen av firmaer som er godkjent av FIA som burbyggere, og ferdige skrubur med homologering fra FIA. Eneste måten å få papirer på et selvbyggerbur er å bygge det etter reglementet til bilsportforbundet/FIA og ta årskontroll på bilen som rallybil. Da får man lisens på bilen som sier at den har godkjent bur. (Da må selvfølgelig resten av bilen følge rallyreglementet også...)

MEN, dette skal være helt unødvendig i en gatebil. Som nevnt ovenfor her har FIA ingen ting med godkjenning for gatebiler å gjøre. FIA-godkjent polstring har ingenting i en gatebil å gjøre, for den er ganske hard, og absolutt ikke å anbefale å slå hodet i uten hjelm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal prøve og godkjenne buret mitt på bt i 242n utover engang og lurer på om jeg må ha polstringer runt der hue kan skælle?

men en får jo heller ikke papirer på selvbyggerbyr!og bt må vel ha papers for og skrive inn i vognkortet,eller mån ikke ha papirus?

vil ha det i vognkortet.

Om hue ditt kan komme borti buret ved en evt. velt eller smell, så må det være polstret. Og buret kan IKKE hindre deg i inn/ut-stigning av bilen, for d vild et heller aldri bli godkjent for gate. Utover dette så skal det vel strengt tatt ikke være noen problemer med å få godkjent et bur i en gatebil.

Husk da på at du IKKE bør ha i sidestag i buret ditt ved visning, slike som er krav ved f.eks rally. Disse stagene kan hindre inn/utstigning, og kan bli vanskelige å få godkjent hos BT.

Men som i all endring på motorvogn, KONTAKT BILTILSYNET FØR du begynner å bygge!

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider