240stig Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Har kjøpt ny turbo og nytt 940 grenrør. Nå har det seg sånn at turboen har flat T3 flens og grenrøret har labyrint tetning. Har vært på et par mekaniske verksteder som sier de ikke klarer å spenne opp grenrøret i fresen for å fjerne labyrint tetninga. Noen som har tips om verksteder i oslo området som kan ha utstyr til dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 jeg fikk gjort det på skolen av en kompis..kjenner ingen som går mekk da? Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240stig Skrevet Mai 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Kjenner dessverre ingen som har utstyr. Skulle tro det var en ganske enkel oppgave men tydeligvis ikke da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Merkelig, burde ikke være store problemet... trenger bare de rette adapterene, så skal det være fullt mulig. Ville hørt med Enda flere verksteder jeg... prøv også lastebilverksteder! Disse er litt mer vågale enn vanlig..hehe :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Merkelig, burde ikke være store problemet... trenger bare de rette adapterene, så skal det være fullt mulig. Ville hørt med Enda flere verksteder jeg... prøv også lastebilverksteder! Disse er litt mer vågale enn vanlig..hehe :) åssen adapter da? lage "en falsk topp" å skru det i? blir ikke særlig stabilt det da, og med tanke på at det er støypejern så er faren temmelig stor for at fresen flekker med seg hele grenrøret og du sitter igjen med misfornøyd kunde som helt sikkert vil kreve erstattning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 240Stig:Hmm....dette er da ikke store nøtta :) *lastebilmekaniker* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Har kjøpt ny turbo og nytt 940 grenrør. Nå har det seg sånn at turboen har flat T3 flens og grenrøret har labyrint tetning. Har vært på et par mekaniske verksteder som sier de ikke klarer å spenne opp grenrøret i fresen for å fjerne labyrint tetninga. Noen som har tips om verksteder i oslo området som kan ha utstyr til dette? Det må jeg si var litt av et nivå.å kalle seg mekanisk verksted og ikke klare den jobben der er latterlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 maxis fikser det garantert :) Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240stig Skrevet Mai 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Det må jeg si var litt av et nivå.å kalle seg mekanisk verksted og ikke klare den jobben der er latterlig. Var det jeg også syntes. Ene verkstedet kunne gjøre det, men det ville ta mange timer og koste minst 2000 pluss moms sa han. Får prøve litt flere verksteder, om ingen her har mulighet til å gjøre det for en liten slant? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Skulle jo ikke være no heksekunst å spikke litt av det røret!! Hehe Er jo ikke akkurat avansert maskinering det der!! Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Skulle jo ikke være no heksekunst å spikke litt av det røret!! HeheEr jo ikke akkurat avansert maskinering det der!! du sier noe der,en kan jo til og med spenne fast flensen rett i fresebordet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Var det jeg også syntes. Ene verkstedet kunne gjøre det, men det ville ta mange timer og koste minst 2000 pluss moms sa han. Får prøve litt flere verksteder, om ingen her har mulighet til å gjøre det for en liten slant? *ler* :D Har de faktisk sett grenrøret eller? Tror ikke de helt vet hvordan grenrøret faktisk ser ut jeg...:boxers hehe Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 *ler* :D Har de faktisk sett grenrøret eller? Tror ikke de helt vet hvordan grenrøret faktisk ser ut jeg...:boxers hehe mange timers jobb og ja,at det er mulig. å plukke ut skruene,bolte fast grenrøret på fresebordet og fjerne det lille av gods som må bort er en simpel sak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mai 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 Hehe, kom med bilde, hvis du hadde sett de delane vi maskinerer på jobben så hadde det der ikke vært nonting... Har sett MANGE vansklige deler, men ikke en eneste en som vi ikke har fått spent opp... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Mai 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 Var det jeg også syntes. Ene verkstedet kunne gjøre det, men det ville ta mange timer og koste minst 2000 pluss moms sa han. Får prøve litt flere verksteder, om ingen her har mulighet til å gjøre det for en liten slant? 2000kr for å frese av den labyrinten på grenrøret? (trur eg skal starte for meg selv) Ta med gren til en yrkesskole. Ikke gjør det mer komplisert en å legge flensene som står mot toppen ned på frese bordet, og bare ters de godt ned til fresebordet . En vanlig planfres 100mm eller større, må klare hele flensen i en jafs. Tipper de bruker 20min med rigging fresing og nedspenning og avgradering. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg