Gå til innhold

Frese av labyrint tetning på grenrør

Ranger emnet


240stig

Anbefalte innlegg

Har kjøpt ny turbo og nytt 940 grenrør. Nå har det seg sånn at turboen har flat T3 flens og grenrøret har labyrint tetning. Har vært på et par mekaniske verksteder som sier de ikke klarer å spenne opp grenrøret i fresen for å fjerne labyrint tetninga. Noen som har tips om verksteder i oslo området som kan ha utstyr til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig, burde ikke være store problemet... trenger bare de rette adapterene, så skal det være fullt mulig. Ville hørt med Enda flere verksteder jeg... prøv også lastebilverksteder! Disse er litt mer vågale enn vanlig..hehe :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig, burde ikke være store problemet... trenger bare de rette adapterene, så skal det være fullt mulig. Ville hørt med Enda flere verksteder jeg... prøv også lastebilverksteder! Disse er litt mer vågale enn vanlig..hehe :)

 

åssen adapter da? lage "en falsk topp" å skru det i? blir ikke særlig stabilt det da, og med tanke på at det er støypejern så er faren temmelig stor for at fresen flekker med seg hele grenrøret og du sitter igjen med misfornøyd kunde som helt sikkert vil kreve erstattning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt ny turbo og nytt 940 grenrør. Nå har det seg sånn at turboen har flat T3 flens og grenrøret har labyrint tetning. Har vært på et par mekaniske verksteder som sier de ikke klarer å spenne opp grenrøret i fresen for å fjerne labyrint tetninga. Noen som har tips om verksteder i oslo området som kan ha utstyr til dette?

 

Det må jeg si var litt av et nivå.å kalle seg mekanisk verksted og ikke klare den jobben der er latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg si var litt av et nivå.å kalle seg mekanisk verksted og ikke klare den jobben der er latterlig.

 

Var det jeg også syntes. Ene verkstedet kunne gjøre det, men det ville ta mange timer og koste minst 2000 pluss moms sa han. Får prøve litt flere verksteder, om ingen her har mulighet til å gjøre det for en liten slant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jo ikke være no heksekunst å spikke litt av det røret!! Hehe

Er jo ikke akkurat avansert maskinering det der!!

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg også syntes. Ene verkstedet kunne gjøre det, men det ville ta mange timer og koste minst 2000 pluss moms sa han. Får prøve litt flere verksteder, om ingen her har mulighet til å gjøre det for en liten slant?

 

*ler* :D Har de faktisk sett grenrøret eller? Tror ikke de helt vet hvordan grenrøret faktisk ser ut jeg...:boxers hehe

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* :D Har de faktisk sett grenrøret eller? Tror ikke de helt vet hvordan grenrøret faktisk ser ut jeg...:boxers hehe

 

mange timers jobb og ja,at det er mulig. å plukke ut skruene,bolte fast grenrøret på fresebordet og fjerne det lille av gods som må bort er en simpel sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kom med bilde, hvis du hadde sett de delane vi maskinerer på jobben så hadde det der ikke vært nonting... Har sett MANGE vansklige deler, men ikke en eneste en som vi ikke har fått spent opp...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg også syntes. Ene verkstedet kunne gjøre det, men det ville ta mange timer og koste minst 2000 pluss moms sa han. Får prøve litt flere verksteder, om ingen her har mulighet til å gjøre det for en liten slant?

 

2000kr for å frese av den labyrinten på grenrøret? (trur eg skal starte for meg selv)

Ta med gren til en yrkesskole. Ikke gjør det mer komplisert en å

legge flensene som står mot toppen ned på frese bordet, og bare ters de godt

ned til fresebordet .

En vanlig planfres 100mm eller større, må klare hele flensen i en jafs.

Tipper de bruker 20min med rigging fresing og nedspenning og avgradering.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår