Gå til innhold

Brown Bread eller lignende i Passat/A4 97-00mod

Ranger emnet

spurv

Anbefalte innlegg

Hmm hva er det som gjør at din bil er støyende da?

En 97-00 modell Passat er ikke akkurat støyende innvendig da... Ikke i forhold til min 1990 GT ihvertfall.. Den er så stiv i opphenget at alt skrangler og knirker..

Men uansett, en såpass ny bil vil det jo alltid være litt jobb å ta ut interiøret av. Vet ikke helt om du vil få særlig gevinst av det heller.. Biler har jo blitt mer og mer dempet innvendig.. Så om noe mer demping vil gi positivt utslag det vet jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel i fobindelse med stereo tenker jeg. Har selv planer om å dempe min Passat, men vet ikke hvor langt jeg er villig til å gå. Dørene fram og bagasjerom skal ihvertfall dempes. Tror egentlig det blir litt for mye jobb å ta ut alt interiør for meg ihvertfall.

Foresten, BB brukes ikke for å fjerne støy utenifra hovedsaklig, det demper resonanser. Vil tro at det gir størst virkning der du har høyttalere som flytter luft i bilen.

Videre finnes det også andre dempematerialer som brukes sammen med BB for å dempe støyene utenifra.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet med at det var noe slikt.. Har sett det i praksis.. Riktignok noe lyseblått stoff da.. Lurer på om det var Phoenix Gold som leverte det.

Men , uansett. Det meste av nyere biler er jo belagt med tynne asfaltplater eller tynne folier som skal dempe ressonanser..

Så hvis man virkelig vil ta den helt ut, så er det jo bare å kjøre på..

Er jo ikke vanskelig å ta ut interiøret i en bil..

Tar vel ikke mer enn 2-7timer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passaten har asfaltmatter i alle dørene fra fabrikken.

Så det er lite og hente på og montere flere matter.

Kofferten er et helt annet kapittel!

Men det er jo ikke plass til å montere høyttalere i hattehyllen

på passaten.

Hmm... ser ut til at jeg slipper dette da :D. Jaja.. til sommer kommer det til å bli Infinity Perfect 6.1 høyttalere fremme :).. Sammen med en RF POWER T4004 amp. Blir nok bra lyd da..

EDIT: er vel ikke akkuratt lyddemping jeg er ute etter, men mer lydforbedringer i selve anlegget. Noe BB skal gjøre til de grader... slipper resonans og slik vistnok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men hvis det er særdeles lite resonans originalt, så er det ikke noe å stresse med..

Særdeles lite? Får jo døra til å lage ulyder med orginalt frontsett på høyt volum i min 99 modell. Må av med dørtrekket uansett for å sette i nytt frontsett, da kan man også dempe døra litt. Og et nytt frontsett med egen amp kommer til å lage enda mer bass. Verken selve dørtrekket eller plata som elementet er festet i er dempet. Er ikke mye dempet selve døra heller.

Hjulbuer, gulv, torpedevegg og tak skal også gi forbedringer i lyden viss de dempes, men jeg synes selv at det blir i det meste laget ihvertfall.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider