CoilOver Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Blir forbauset over enkelte butikker. I forbindelse med tennpluggbytte, manglet jeg ei tennpluggpipe. Biltema selger dette for 39 kroner. Mekonomen selger det for 75 kroner (og 75 andre plasser for kjente verktøy merker). Før jeg skulle ta turen ut til Kristiansand, tenkte jeg at jeg måtte sjekke om det var noen nærbutikker som solgte dette i Vennesla. En rask sjekk på gulesider: Vennesla Jernvare- & Farvehandel AS En kjapp telefon, og jeg fikk høre at de hadde dette, men den kostet 195 kroner. 195 kroner for ei enkel, lita tennpluggpipe?!!!! Er den belagt med gull eller et annet edelt metall?! Enkelte nærbutikker burde gå seg selv i sømmene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EVO IX Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Opplevde noe av det samme da jeg skulle kjøpe luft og oljefilter til Evo'en. Over 600,- for begge deler hos ei lokal sjappe, men 190,- for originaldeler hos MotorForum. Siter Be nice. I'm blond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 For det første så får nok Vennesla Jernvare- & Farvehandel AS helt andre innkjøpspriser enn Biltema og Mekonomen, på grunn av innkjøpsvolum. For det andre selger Vennesla Jernvare- & Farvehandel AS et så lite volum pluggnøkler i forhold til de store bilrekvisitakjedene at de må ta seg en del mer fortjeneste enn Biltema for at det i det hele tatt skal være vits. Liker du ikke prisene, kjøp et annet sted. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EVO IX Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Liker du ikke prisene, kjøp et annet sted. Det var nok det vi begge gjorde (?) Siter Be nice. I'm blond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet Mai 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Det var nok det vi begge gjorde (?) Japp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Fortsatt ganske unødig tråd. Som sagt, du kan jo prøve å ringe din lokale tuningsjappe å si du skal ha en turbo. la oss si prisen på den er 12500,- Dette er da prisen du må betale for en. Da kan du jo prøve å si du skal ha 100stk. 1.250000,- blir det, men fordi du kjøper i så store kvanta får du sikkert alle sammen for 60k Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet Mai 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Å herremann, er forumet fylt med rike wannabe pappagutter som gjerne betaler hva som helst? Kom ikke her å fortell meg at innkjøpspris på en tennpluggpipe er mer enn 100 kr for en hvilken som helst importør. Når Bang & Folkestad, som kun er en butikk i Norge, kan levere tennpluggpipe til 75 kr, av god kvalitet og likevel ha en fortjeneste, så taler det om grov overprising når noen skal ha 195 kr for tennpluggpipe. Unødvendig tråd? Jeg har sett mange andre tråder som er mer enn off-topic som det kan gå ann. Jeg tror de fleste her inne (uten de rike pappaguttene) er ganske prisbeviste, og denne tråden her handler om butikker som overpriser deluxe. Hvis jeg ser en butikk som selger noe til en sinnsyk høy, latterlig pris i forhold til andre, så klart jeg forteller det til andre. Hvis du ikke liker det, så trenger du ikke lese tråden. Så enkelt er det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 synes ikke tråden er unødig.liker ikke og betale for mye.Priser varier på merket og kvaliteten. Jeg kjøpte foreksempel et oljefilter til min bil på bilekstra der betalte jeg 80kr for det.nå når jeg skiftet kjøpte jeg alt på opel da fikk jeg olje filtret for 35kr. men da fikk jeg 25% rabbat fordi jeg er kul hehe neida jobet der før så kjenner dem,men uansett så er det fatisk biligere på opel for oljefilter en på bilekstra med og uten rabbat.bare og regne litt det.så ser du det- Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg