Gå til innhold

Polo G40 Special saloon -> Gatebil

Ranger emnet


Stian.S

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du har oppi 200hk så er jo det bra bilen veier vel ikke stort heller.

Må få til noe i løpet av sommeren da kanskje Polo Classic stiller også, så kan vi få kåret norges raskeste Polo...det er vel på tide. Har ingen prosjekt tråd men er bare og spørre om du lurer på no:cool:

I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få no spec på vogna de da:popcorn

 

Min blir neppe klar i løpet av sommeren.

på den som alle delene skal inni er det planer om, cleaning av motorrom, glassblåsing, chromming av deler. diverse karosseri modifiseringer etc etc

+ da selvklart lakkering, er åpen for alt av forslag til farger etc..

benket bilen din da eller ?

 

venter på ny oljepumpe til den orange så får vi teste den en tur å se hvor mye en har i effekt ;)

 

I nermeste fremtid er det G-ladere og stelle i stand Rallyen min for levering det går i..

men hadde håpet å få gjort litt med poloene og.. hadde vert kjekt å fått lakk på den i løpet av sommeren. samt handlet inn noen deler

 

her er bilder av den kommende G40en. som dere kan se har jeg endel arbeid foran meg enda ja..

 

DSC00009.jpg

 

DSC00011.jpg

 

DSC00013.jpg

 

DSC00012.jpg

DR-Kompressor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes jo bra ut det der....vet du om det går noen poloer i norge med over 200hk da. Har ikke mappet den enda

 

Har mine misstanker om den orange for å si det sånn, da et trim prosjekt med g40lader gir 195hk burde et G60lader gi de 5hkene ekstra skulle en tro ;)

men ingenting skal være sagt sikkert før de har blitt kjørt på skikkelige ruller ;)

 

har Frode G sin blitt kjørt på ruller da ?

 

Hadde jeg ikke vert hjemme med ungen nå hadde jeg reist ned å mekket litt ja ;)

DR-Kompressor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har tidligere snakka om rundt 200.........men holder visst på med en ny motor som skal gi over 220 hvertfall. Fin den rallyen i avateren din da...du som eier eller. Deilig å slappe av med å være barnevakt innimellom også vel:cool:

I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har tidligere snakka om rundt 200.........men holder visst på med en ny motor som skal gi over 220 hvertfall. Fin den rallyen i avateren din da...du som eier eller. Deilig å slappe av med å være barnevakt innimellom også vel:cool:

 

 

snakk er snakk, spekulasjon er spekulasjon ;)

Ingenting er konkret før det er sort på hvit, på skikkelige ruller.

FMS er ikke skikkelige ruller he he.

Kan si en ting det er at min motor blir helt kompromiss løs Devil

men tror det blir med G-lader og 8 ventiler.. alt annet er jo ikke G40. selv om ditt prosjekt høres veldig interessant ut..

men det blir tvilsomt 1,3

men bør bikke 200grensa.

skal han klare 220 skal jeg minst ha 225 ;)

Rallyen ja er helt grei den... skal gi den en adjø tråd snart nå før jeg levere den.. MAO ja den er min jeg som har bygget den og, så ut som et dass når jeg kjøpte den..

DR-Kompressor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200+ med 1272 er ikke noe walk in the park. Jeg hadde regnet med 205 hk med Full Blend+ G60 lader. Da er det på min motor med Jabbasport stg 2 topp, med custom Newman kam, portet GT innsug, grenrør, 2,5 toms anlegg, dobble filter på laderen, tannreimdrift, større intercooler osv. Mappingen tar jeg meg av selv og setter i større mapsensor. Jeg hadde regnet med 1,6-1,7 bar ladetrykk og g-lader overhaling ganske ofte da G60 laderen ikke er egnet på G40 motoren

 

Har en motor jeg lurer på å bygge. Har ekstra blokk liggende og toppen ligger ferdig til fortolling. "høykomp" 1478 cc med 38/33mm ventiler, men vet ikke om jeg gidder. Med det effektuttaket jeg da får holder kassen kanskje 5000 km.

 

Med G40 laderen har jeg bremset 167 hk i 25 graders varme (uten korreksjoner) på streng rulle. Da steg forsatt effektkurven da turtallsperren slo inn. Dette var på Jabbasport chippet, og der er det en god del å hente, selv om det er mappet til bilen. En indikasjon på det er at det er en del å hente er at den maxet G60 dysene. De skal maxes på rundt 184 hk på min motor normalt, så enten var rullen alt for streng, eller så er fuelkurven for fet. Mistenker dog at CO-pot ikke var helt på nett da, den er byttet nå. På Jabba chippen er det også ganske konservative tenningskurver sammenlignet med de andre chippene jeg har

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200+ med 1272 er ikke noe walk in the park. Jeg hadde regnet med 205 hk med Full Blend+ G60 lader. Da er det på min motor med Jabbasport stg 2 topp, med custom Newman kam, portet GT innsug, grenrør, 2,5 toms anlegg, dobble filter på laderen, tannreimdrift, større intercooler osv. Mappingen tar jeg meg av selv og setter i større mapsensor. Jeg hadde regnet med 1,6-1,7 bar ladetrykk og g-lader overhaling ganske ofte da G60 laderen ikke er egnet på G40 motoren

 

Har en motor jeg lurer på å bygge. Har ekstra blokk liggende og toppen ligger ferdig til fortolling. "høykomp" 1478 cc med 38/33mm ventiler, men vet ikke om jeg gidder. Med det effektuttaket jeg da får holder kassen kanskje 5000 km.

 

Med G40 laderen har jeg bremset 167 hk i 25 graders varme (uten korreksjoner) på streng rulle. Da steg forsatt effektkurven da turtallsperren slo inn. Dette var på Jabbasport chippet, og der er det en god del å hente, selv om det er mappet til bilen. En indikasjon på det er at det er en del å hente er at den maxet G60 dysene. De skal maxes på rundt 184 hk på min motor normalt, så enten var rullen alt for streng, eller så er fuelkurven for fet. Mistenker dog at CO-pot ikke var helt på nett da, den er byttet nå. På Jabba chippen er det også ganske konservative tenningskurver sammenlignet med de andre chippene jeg har

 

poloen jeg bremste "state of the art" ruller hadde 15% effekt tap, disse rullene måler alt effekt tap pr hjul osv osv.

 

Ved utregning av NET hk med 15% kom vi opp med 195hk, men som jeg skrev ingen ting er sikkert før det er målet på skikkelige ruller.

De rullene det er snakk om her er visst 100% nøyaktige

alle som bremser bilene bremser de visst nok på "strenge ruller"

 

kommer nok ikke til å gå for 1,3liter på denne motoren nei.

har bygget 2 1,3l det siste året. en med G60 og en med G40

begge går som det suser..

 

kan jo snakke opp og ned om ladetrykk, to identisk portede G-ladere på std topp og blokk ladet den 1,2bar etter porting og kam +++ lader den 0,9bar.

Det er sånn tall jeg liker og se. ladetrykk ned - flow og effekt opp.

riktig nok 0,9 bar v 2200rpm...

blir artig og se hva målingene blir til slutt..

DR-Kompressor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe dette høres bra ut gutter...godt at det er noen som har skjønt det. Synes generellt det er altfor lite poloer som har no power er vel stort sett plastikk det går i. For å gjøre en lang historie kort så skal jeg laangt over 225:cool:

I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe dette høres bra ut gutter...godt at det er noen som har skjønt det. Synes generellt det er altfor lite poloer som har no power er vel stort sett plastikk det går i. For å gjøre en lang historie kort så skal jeg laangt over 225:cool:

 

He He men du jukser med snurre ;)

 

uansett skal ikke så veldig mye mer en til 200+ understellet er egentlig alt gjort med, drivlinjen er det også blitt gjort litt med. men må få tak i en diff som ikke har 100% brems..

men anyhow. er enig med mye plastikk ;)

DR-Kompressor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår