TG1 Skrevet Juni 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2003 hva med oss som må kjøre med 98 da? ;) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet Juni 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2003 Tror faktisk at jeg også at bensinforbruket har gått ned, men jeg har jo selvfølgelig ikke noe andre facts enn min simple tro på at det funker kanskje på forbruket... Siter Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xenon Skrevet Juni 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2003 V-power er jo bare vanlig 95 med tilsetning(adhetiv, tror jeg det heter). Slik tilsetning får du kjøpt i tusen forskjellige former(men da må du selv blande det i bensinen...). Noen hjelper på forbruket, noen renser, noen gir effekt... andre gjør litt av alt. Finnes også slike adhetiver(?) til olje. Fordelen med V-power kan være at man slipper å blande selv... og at blandingen kanskje blir mer riktig ? Siter -Kenneth Drift Happens! No guts no glory! http://www.kennethgroth.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nismo Skrevet Juni 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2003 Noen som har fått med seg at Tankbilene fra Shell, Esso, Statoil osv henter bensinen fra samme anlegg, og samme tank? Og tar faktisk med seg samme bensinen også:D Har vært lastebilsjåfør i et par år, og da ser man mye rart;) Har ikke sett noen spesielle V-Power tankbiler rundt omkring heller, så det må være noe de blader i bensinen på hver enkelt stasjon. Da kan man jo tenke seg til resultatet. Blir nok litt forskjellig her og der. Nå er det jo sansynlig at de største byene i Norge har flere tankanlegg, så der kan det jo være forskjeller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bidz Skrevet Juni 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2003 Vel, for og si det slik. Tror det hadde vært dyrere for shell og ha: 2 tanker (en med v-power og en med vanlig 95), 2 tankbiler (og 2 kjøreruter), en med vanlig 95 og en med v-power. samt 2 tanker på bensinstasjonen (en for v-power og en for standard 95), enn og rett og slett fylle v-power både på standard 95 tanken og v-power tanken (evt. samme tank), men og selge det samme produktet til 2 forskjellige priser evt. så noen fyller v-power, mens andre fyller standard 95, og får samme produktet. Evt. kan det være en blandingsmekanisme i pumpa også, som evt. blander i v-power additivet i standard 95 ved fylling automatisk. For at de skal ha 2 tanker, 2 tankbiler, 2 kjøreruter, og 2 tanker/pumper på hver stasjon med "forskjellig" 95 bensin høres dyrt ut i driftkostnader. Siter 04 Mercedes-Benz CLK Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6 xFord Sierra 2.0iS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Juni 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2003 Nå har ikke jeg sett blyholdig bensin tilsalgs på samme stasjonene som har v power da. så det er jo muli at dem bruker 98super tanken osv til v power Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Juni 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2003 Originally posted by Hopless Nå har ikke jeg sett blyholdig bensin tilsalgs på samme stasjonene som har v power da. så det er jo muli at dem bruker 98super tanken osv til v power har sett en del shell-stasjoner som har slutta å selge 98 blyfri også,faktisk... det er jo flott :rolleyes: Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet Juni 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2003 Jeg driter i om Shell har sluttet å gjøre det for der er bensinen alltid dyr uansett, men den store skammen er at man på JET-stasjonene ikke lenger har 98... Nå finnes bare 92, 95 og Diesel hvor det føles ut som de selger 95 oktan bensinen til 98 prisen... :eek: Siter Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghostride Skrevet Juni 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2003 Originally posted by bidz Vel, for og si det slik. Tror det hadde vært dyrere for shell og ha: 2 tanker (en med v-power og en med vanlig 95), 2 tankbiler (og 2 kjøreruter), en med vanlig 95 og en med v-power. samt 2 tanker på bensinstasjonen (en for v-power og en for standard 95), enn og rett og slett fylle v-power både på standard 95 tanken og v-power tanken (evt. samme tank), men og selge det samme produktet til 2 forskjellige priser evt. så noen fyller v-power, mens andre fyller standard 95, og får samme produktet. Evt. kan det være en blandingsmekanisme i pumpa også, som evt. blander i v-power additivet i standard 95 ved fylling automatisk. For at de skal ha 2 tanker, 2 tankbiler, 2 kjøreruter, og 2 tanker/pumper på hver stasjon med "forskjellig" 95 bensin høres dyrt ut i driftkostnader. Jeg jobber på shell, og vi har to forskjellige tanker på stasjonen, en til vanlig 95 og en til v-power, som noen andre har sagt, de som har v-power har ikke 98 bly, så da blir det en tank ledig.. Når det gjelder hvor additivene blir blandet i v-power bensinen vet jeg ikke, det er ikke på stasjonene iallefall, lurer på om det kanskje er når det blir fylt på tankbilen, men det vet jeg ikke... Og en tankbil har vel ikke bare en tank? Vi får da flere forskjellig typer drivstoff samtidig fra samme bil, kommer ikke en bil med 95, en med 98 og en med diesel osv... Siter 2001 Alfa Romeo 156 Selespeed Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Screamer Skrevet Juni 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2003 Jeg fant i hvert fall fort ut at det ikke var 100 oktan slik som lovet. Motoren min banket som bare det med dette skvipet på tanken. Naturlig nok merket jeg dermed ikke noe til noen finere gange el.l. Topphastigheten, en god indikator på motorens ytelse, forble uendret. Dermed var det tilbake til gode gamle 98 oktan. Får heller sørge for å blåse ut av motoren med jevne mellomrom. Ellers må jeg si jeg er litt bekymret for hva vi med motorer som krever 98 oktan skal gjøre i fremtiden. Ser jo ut til at det er fare for at denne forsvinner fra markedet :eek: Siter Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helene B Skrevet April 11, 2004 Rapporter Share Skrevet April 11, 2004 Visst V power liksom renser motoren og gjør at den går bedre.. Hvorfor bruker da ikke utrykknings kjøretøy det?? Tror vanlig bensin er like bra.. Noen som gjør alt for å tjene litt ekstra penger ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Aerodeck Skrevet April 11, 2004 Rapporter Share Skrevet April 11, 2004 Jeg har fyllt v-power en gang. Det var da shell hadde kampanje på det, og du fikk gratis bolle og kaffe for å fylle det. Jeg og en kompis tanka bilen min for 30 spenn og gikk inn å fikk hver vår bolle og kaffe. Han i kasse så bare rart på oss.... :D Når sant skal sies så fyller ikke jeg så ofte på shell siden jeg er statoil mann... kiddie Siter The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helene B Skrevet April 11, 2004 Rapporter Share Skrevet April 11, 2004 Originally posted by Mr. Aerodeck Når sant skal sies så fyller ikke jeg så ofte på shell siden jeg er statoil mann... kiddie Visst jeg var deg, hadde jeg heller fylt på Jet.. Mye billigere.. Selvom det ikker så mange rånere der da..hehehehe:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Aerodeck Skrevet April 11, 2004 Rapporter Share Skrevet April 11, 2004 Ehh... Helene. Jeg bor på Nesodden. NESODDEN!! Statoil som jeg jobber på er eneste stasjonen her ute. Bortsett fra det så må jeg til ski/vinterbro/drøbak etc for å få fyllt. Og jet er vel enda lenger borte. Men billig er det der.... Men lite rånere :rolleyes: Siter The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helene B Skrevet April 11, 2004 Rapporter Share Skrevet April 11, 2004 Originally posted by Mr. Aerodeck Ehh... Helene. Jeg bor på Nesodden. NESODDEN!! Statoil som jeg jobber på er eneste stasjonen her ute. Bortsett fra det så må jeg til ski/vinterbro/drøbak etc for å få fyllt. Og jet er vel enda lenger borte. Men billig er det der.... Men lite rånere :rolleyes: Jet er så billig at det lønner seg for deg å dra fra nesodden til langhus for å fylle;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.