Gå til innhold

V-power..bare juks?

Ranger emnet


Dr_BASS

Anbefalte innlegg

Kanskje det. Men nå fyller jeg i likhet med manuell aldri mer enn for en ca 100 spenn på pysjåen min så,... :rolleyes:

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by mfafa

Hva er 92-oktan for noe dritt?

 

Hvorfor slipper de løs slike lavkvalitetsprodukter på det norske markedet nå?

 

Er vel bare gamle biler som kan kjøre på dette? På bekostning av ytelsen regner jeg med!

 

er vel heller omvent? eldre biler trenger høyere oktan (evt med bly).. nyere teknologi; mindre oktan pga. detonasjon er forebygget/tenningen justeres automatisk...

 

 

tror jeg da ;)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Helene B

Har du som uvane å kjøre på rådyr eller??:rolleyes:

Vel.. kjørte på et rådyr for to uker siden. Har blitt kødda en del med det i klassen..hehe..så jeg har fått tilnavnet "rådyrkillern".

 

Originally posted by Hawkon

 

er vel heller omvent? eldre biler trenger høyere oktan (evt med bly).. nyere teknologi; mindre oktan pga. detonasjon er forebygget/tenningen justeres automatisk...

 

 

tror jeg da ;)

Hørtes logisk ut dette. MEN. Alle gamle biler er designet for å kjøre på 95 oktan! Fordi på den tiden fantes ikke noe som het 98 oktan (eller var ikke "vanlig", whatever). Tingen med bly er at det kjøler eksosventilene. Gamle motorer har eksosventiler som ikke tåler forferdelig mye varme, derfor trenger motorene blytilsetning i drivstoffet (riktignok er det vel ventilsetene som blir ødelagte?). I mer moderne motorer har eksosventilene fått en spesiell varmebestandig coating. Derfor intet behov for blyholdig bensin. (de som overhaler gamle motorer bytter gjerne ventilsetene til bedre typer, slik at disse motorene etterpå fint kan kjøre på blyfri).. Poenget mitt er altså at det er "middels nye" biler som gjerne trenger 98 oktan. Ikke disse gamle som trenger blytilsetning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mfafa

Hørtes logisk ut dette. MEN. Alle gamle biler er designet for å kjøre på 95 oktan! Fordi på den tiden fantes ikke noe som het 98 oktan (eller var ikke "vanlig", whatever). Tingen med bly er at det kjøler eksosventilene. Gamle motorer har eksosventiler som ikke tåler forferdelig mye varme, derfor trenger motorene blytilsetning i drivstoffet (riktignok er det vel ventilsetene som blir ødelagte?). I mer moderne motorer har eksosventilene fått en spesiell varmebestandig coating. Derfor intet behov for blyholdig bensin. (de som overhaler gamle motorer bytter gjerne ventilsetene til bedre typer, slik at disse motorene etterpå fint kan kjøre på blyfri).. Poenget mitt er altså at det er "middels nye" biler som gjerne trenger 98 oktan. Ikke disse gamle som trenger blytilsetning :)

 

vi som er så ansvarsløse,miljøfiendtlige og idiotiske at vi faktisk trimmer bilene våre, er jo også "nødt" til å ha 98oktan... ;)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fylte noen tanker (1 tank=80 liter) med V-Power ifjor sommer, merket ingenting forskjell, annet enn at det i midten av september engang var en dyse som tok kveld hos meg.

 

Har inntrykk av at Shell bensin generellt har mye dårligere kvalitet enn Esso bensin som jeg vanligvis fyller.

 

50 øre dyrere pleier det også å være for vanlig 95 blyfri. :rolleyes:

 

Beste rengjøringstips av motoren som jeg har må være at man en gang iblandt fyller en tank eller to med 98 blyfri og kjører seg en god langtur (20-30 mil), i tilleg til de resterende milene man må kjøre for å få brukt opp denne bensinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår