Gå til innhold

Trenger hjelp og tips!

Ranger emnet

Jonasei

Anbefalte innlegg

Oki, trodde ikke dme var så strømhunrige =)

Jeg har vurdert ett slik sett selv, får vel handle en amp i tillegg :)

Dem har høy følsomhet, og 80W RMS.

Men jeg råder deg virkelig til å kjøpe forsterker til dem.

Men jeg kan også si, har du ikke råd, så kan du kjøre dem på spiller som en nød løsning.

Den Saga forsterkeren du nevnte, vil jeg si som det minste du bør ha til disse høyttalera. Men mener dem fortjener bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki takk toffy :)

Jeg har sittet å kikket litt rundt nå og jeg tror jeg har funnet løsningen, men såklart vil jeg ha deres mening :P

Bass: http://www.perel-import.com/index.php?page=shop&category=14

Navn: 2004 SPL AUDIO CB300-7

Det er tilbud så den koster 1700,- i følge nettsida

Resten er: http://www.perel-import.com/index.php?page=shop&category=16

Navn: 2003 Boschmann Budsjett pakken

Som jeg har inntrykk av at er helt ok til prisen(4000,- originalt).

Men som jeg sa tidligere jeg tror jeg kan trikse litt med pakken.

Så jeg har tenkt til å spørre om å fjerne bass elementet til fordel for bassen jeg linket ovenfor (SPL). Da havner jeg på 5150,- +- og pluss en spiller til ca 1500, blir det ca 6700kr.

Dette er vel ikke et dårlig kjøp er det ?

(Jeg er ganske sikker på at forsterkeren kan kjøre både basser og høytalere, rett meg hvis jeg tar feil)

I tilleg er Perel Import et steinkast unna meg så det er jo en fordel med tanke på service og hvis noe går galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki takk toffy :)

Jeg har sittet å kikket litt rundt nå og jeg tror jeg har funnet løsningen, men såklart vil jeg ha deres mening :P

Bass: http://www.perel-import.com/index.php?page=shop&category=14

Navn: 2004 SPL AUDIO CB300-7

Det er tilbud så den koster 1700,- i følge nettsida

Resten er: http://www.perel-import.com/index.php?page=shop&category=16

Navn: 2003 Boschmann Budsjett pakken

Som jeg har inntrykk av at er helt ok til prisen(4000,- originalt).

Men som jeg sa tidligere jeg tror jeg kan trikse litt med pakken.

Så jeg har tenkt til å spørre om å fjerne bass elementet til fordel for bassen jeg linket ovenfor (SPL). Da havner jeg på 4150,- +- og pluss en spiller til ca 1500, blir det ca 5700kr.

Dette er vel ikke et dårlig kjøp er det ?

(Jeg er ganske sikker på at forsterkeren kan kjøre både basser og høytalere, rett meg hvis jeg tar feil)

I tilleg er Perel Import et steinkast unna meg så det er jo en fordel med tanke på service og hvis noe går galt.

Ok, hm! står ikke noe om hvilken motstand du får i den kassa.

For den 4 kanaleren takler ikke 2 ohm brokobla.

Men får du 4 ohm motstand fra de 2 subene, så er det bare å kjøre på.

Men må du velge mellom 2 eller 8 ohm så kan du kjøre 4 kanalern i stereo også til sub, slik att en sub til en kanal (høyre og venster om du forstår)

Men trur dette skal funke bra, men sjekk hva motstanden blir på sub kassa før du handler, slik att du veit hvordan dette bør kobbles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm jeg tror jeg forstår. Jeg kan jo sikkert spørre folka som jobber på Perel de har vel noe peiling og kan forklare meg litt håper jeg :)

Men takk for tipsene de har hvert veldig nyttige.

Spør dem, dem vet garantert.

Og den suben som blir til overs, får du helt sikkert solg til en kompis for noen ,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider