Gå til innhold

TDI eller GTI

Ranger emnet


Naits

Anbefalte innlegg

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men herre.... Dieselbiler bruker jo mindre drivstoff + at drivstoffet (diesel) er en krone billigere.. :D

Det drar bedre også, men de er litt treigere på aks da.

Koster ganske mye i innkjøp gjør de også, en del mer enn bensin.

Og diesel er jo ikke VELDIG hyggelig om vinteren da :puke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, var vel mest et hypotetisk spørsmål ;)

 

Men huff...

 

Vanskelig valg dette...

 

Noen andre som har noen synspunkter vedrørende TDI vs GTI da? :)

 

 

Velg for all del TDI! Broren min har 160 hk i en A3 og faren min 150 i Golf IV, begge diesel. Det er enorme muligheter for billige og store oppgraderinger, samt at lyden i en sprek dieselbil ikke kan sammenlignes med noe, den er enestående:) Ikke mye som kan stille opp mot 150 dieselhester på 4 hjul ut av et lyskryss, det kan jeg love deg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå finnes det jo gløding på dieselbiler da , og for min del her på palmekysten (Stavanger) er det sjelden mer enn 5 minus om vinteren så det er jo ikke noe problem.

Vil vel heller ikke si den er så veldig treg i aks heller da, med 150, hester, og 320 Nm

 

Jeg sa for kun kort tid siden at dieselbil skulle jeg ikke ha, men ble plutselig frelst ;)

Både når det gjelder forsikring på en bensinbil, i denne klassen, og forbruk, er ble det ingen tvil om hva det måtte bli.

Med en Gti bensin får du ikke brukt kreftene i fra bunn av , de kommer litt for seint, derfor ble det tdi

Bilen kostet jo noen kroner , men du får det du betaler for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg for all del TDI! Broren min har 160 hk i en A3 og faren min 150 i Golf IV, begge diesel. Det er enorme muligheter for billige og store oppgraderinger, samt at lyden i en sprek dieselbil ikke kan sammenlignes med noe, den er enestående:) Ikke mye som kan stille opp mot 150 dieselhester på 4 hjul ut av et lyskryss, det kan jeg love deg;)

 

Nå er det jo i aksen at GTI er raskere da. Så da kan i ihvertfall den stille opp mot den diesel bilen.

Jeg kommer til å fortsette å kjøre Bensin lenge til:)

Og mener du virkelig at du syntes diesel lyd er kulere enn det man har i bensin biler?

VW GOLF V GTI 2005 modell

VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt

VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt

VW JETTA 1,8gl 90modell solgt

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo i aksen at GTI er raskere da. Så da kan i ihvertfall den stille opp mot den diesel bilen.

Jeg kommer til å fortsette å kjøre Bensin lenge til:)

Og mener du virkelig at du syntes diesel lyd er kulere enn det man har i bensin biler?

Bensin er mest behagelig, punktum

Roligere gange, lettere å starte, blir fortere varm, bråker og rister mindre, osv osv :well

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo i aksen at GTI er raskere da. Så da kan i ihvertfall den stille opp mot den diesel bilen.

Jeg kommer til å fortsette å kjøre Bensin lenge til:)

Og mener du virkelig at du syntes diesel lyd er kulere enn det man har i bensin biler?

 

Beklager å måtte si det, men med 320 nm og all kraft helt fra bunn av klarer ikke engang gti å holde følge. Mulig Golf V GTI og verstingene klarer det, men spm var jo i en noenlunde overkommelig prisklasse. Med god clutching skulle jeg nok ha smoka deg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår