Gå til innhold

hva skjer med politiet?

Ranger emnet

shibbyvolvo

Anbefalte innlegg

igår ble en gutt stukket ned i oslo.

gutten som stakk han ned ble tatt, og han tilsto.

han går fri nå. gutten ligger på ullevål og er såpass dopa ned med smertestillende at han så vidt greier å prate.

siden han er femten år skal han slippe straff?

jo tidligere man tar møkka, jo før forsvinner den.

i kristiansund bruker politiet store styrker på å ta rånerne.

de blir tatt, og får bøter og får beskjed om å ikke kjøre på offentlig vei.

de er uønsket av staten som bilister. det er faktisk vi bilister som drar inn en del penger i statskassa. vi har faktisk betalt for å bruke disse veiene.

noen som ser at det er lite med balanse i regnskapet?

da spør jeg spørsmålet:

hva er farligst, senkesett og for store felger som ikke er tatt med til trafikkstasjon for godkjenning eller en ung gutt som har stukket med kniv og virker ustabil nok til å gjøre det igjen?

mer info om saken på:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=116122

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1316017.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De burde jo tenke over at jo flere km vi kjører med bilene våre, jo mer drivstoff bruker vi, dyrere forsikring må vi ha, vi må bytte deler oftere, osv... dette er avgiftsbelagt på flere forskjellige måter.

I tillegg til dette, kjøper vi som driver med bil MASSE stereo, styling, osv som er ilagt en merverdiavgift....

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et par kjennsgjerninger som må taes med i bildet.

1. Det er en kriminell lavalder i Norge. Denne er 15 år. I praksis er 15 år gamle gutter fortsatt barn. Derfor en viss særbehandling. Det er en grunn til at 15-åringer ikke får stemme (eller kjøre bil).

2. Det er forbudt å svi gummi.

Forøvrig, det er rekordhøye tall på henlagte tyveri, rans og innbruddssaker. Grunnet mangel på ressurser. Karen som ligger i 90 i 80-sona (som meg, f.eks.) på tørr og fin vei med en 3 år gammel bil, utgjør liten eller ingen fare i forhold til karen som raner gamle damer og andre mennesker i gatene.

Det er feil prioriteringer når politiet setter inn ressurser på å stoppe ting som f.eks. burnouts. Dette er jo ikke farlig på noen spesiell måte (teoretisk ja, i praksis, ytterst sjelden). Så vidt meg bekjent er de fleste av dagens paragrafer i veitrafikkloven fra en tid da poenget var å hindre offentlig forstyrrelse. Vel, hva forstyrrer mest, juledekorasjonene eller litt røyk?

Røyk kommer det forresten ut av pipa vår når vi fyrer om vinteren. Skal vi da bli fratatt huset?

:)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er et bra land, men vi har cp folk som styrer for oss..

Altså..

Det er jo ikke noe penger å tjene på denne gutten, bare utgifter.

Men derimot, gi bøter til folk i bil, mer eller mindre uten grunn, det er jo bare vinn vinn! :fucku :fucku :fucku Vi har jo betalt mye for å få bilen på vegen allerede, og nå kan de hente ut enda mer! De bare finner på en random usaklig grunn! 'Du får ikke lov å stå her, fordi, eeh.. du er råner (?)..'

Sååe, nå kan vi gi en eller annen feit idiot cp politiker ny feit bil, å gi 20 mill til bondeviks tard stiftelse! pluss mye annet flott! kongerått.. jeps keep it up, right up..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er misfornøyd med ting finnes det en masse politiske partier man kan melde seg inn i, og ennå flere land man kan flytte til.

Sant nok, og rent bortsett fra avgiftene på biler er det ikke så mye jeg beundrer med USA, i alle fall ikke justispolitikken..

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den dagen vi tar over dere, DA DA skal det bli forandringer. Når siste gamlingen har takka for seg, og "jern-erna" ligger 6 fot under å jeg står og pisser på grava. Da først blir det morsomt å eie bil i Norges land

;)

X`er: Din mor og en del Vr6`er

Har og vil aldri ha noe annet en Tysker bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 426hemi

sånn har det vært i norge lenge, helt fra ustabile ungdommer fra oslo begynte å stikke ned folk.

Politikerene, og alle andre går bare rundt grøten hele tiden...

Kanskje noen flere legedrap hadde hjulpet, altså at enda flere aslysøkere dreper leger, at det hadde vekket folk?

Men jeg tror at stort sett det eneste som betyr noe for folk er trygdepenger, og da havner den kollektive sikkerheten på siste rad.

Største statlige utgift er jo til trygdesnyltere, og ikke til felles forebygging av urettferdighet og forhindring av forfall av landet.

Norge er på mange måter et egoistisk samfunn, og som jeg sier: velger jeg å bosette meg her, er det mitt eget valg og på min egen risiko.

Det er dårlig hjelp å få når man er offer for noe slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn har det vært i norge lenge, helt fra ustabile ungdommer fra oslo begynte å stikke ned folk.

Politikerene, og alle andre går bare rundt grøten hele tiden...

Kanskje noen flere legedrap hadde hjulpet, altså at enda flere aslysøkere dreper leger, at det hadde vekket folk?

Men jeg tror at stort sett det eneste som betyr noe for folk er trygdepenger, og da havner den kollektive sikkerheten på siste rad.

Største statlige utgift er jo til trygdesnyltere, og ikke til felles forebygging av urettferdighet og forhindring av forfall av landet.

Norge er på mange måter et egoistisk samfunn, og som jeg sier: velger jeg å bosette meg her, er det mitt eget valg og på min egen risiko.

Det er dårlig hjelp å få når man er offer for noe slikt...

Pappa er lege i Oslo, og om han blir drept nå skal du få smake kjeppen

92' BMW 320i Coupé E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hopper på denne diskusjonen.

har dere ikke skjønt det.Politiet er en slags råne gruppe ser de kjører rundt og rundt og ikke har en dritt og gjøre.Og når det kommer en sikklig rægger med dunk dunk bass !og wounderbam lukta trekker inn gjennom lufte apperatet i V70 da føler Politiet Konkuranse.han tar vi.Og selfølgeligt har ikke ræggern lov til og kjøre med de bakdekke pga, han liker donuts og forskringen han har på granada 84 2.9 Ghia ikke er så billig så han har ikke råd og kjøpe nye dekk...ja hmm skulle bare fram til at politiet er noen jævla rånere selv!

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

Opel Maffian

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider