Gå til innhold

hva skjer med politiet?

Ranger emnet

shibbyvolvo

Anbefalte innlegg

Omegamannen: Du vil at politiet skal slutte å være i trafikken og "råne"?

kaz: Tror heller ikke du ville vært særlig blid dersom det stod 20 ungdommer utenfor boligen din og lagde donuts 3-6 dager i uka. Roper man etter de ser de bare rart på deg og ler av deg. Man velger da den billigste løsningen og ringer politiet.

VCE: Morsomt innlegg. Bare husk at hva du bruker pengene dine på er dine valg. Stereo, styling mm.

Politiet følger da bare loven så godt de kan. Alle er forskjellige, noen har en fin dag på jobb, andre ikke. Menneskelig er det. Ikke alle som tenker på det. Har bare møtt på hyggelige politifolk da jeg har blitt stoppet og har egentlig ikkeno vondt å si om de. Skal legge til at jeg selv er hyggelig da det skjer :)

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omegamannen: Du vil at politiet skal slutte å være i trafikken og "råne"?

kaz: Tror heller ikke du ville vært særlig blid dersom det stod 20 ungdommer utenfor boligen din og lagde donuts 3-6 dager i uka. Roper man etter de ser de bare rart på deg og ler av deg. Man velger da den billigste løsningen og ringer politiet.

VCE: Morsomt innlegg. Bare husk at hva du bruker pengene dine på er dine valg. Stereo, styling mm.

Politiet følger da bare loven så godt de kan. Alle er forskjellige, noen har en fin dag på jobb, andre ikke. Menneskelig er det. Ikke alle som tenker på det. Har bare møtt på hyggelige politifolk da jeg har blitt stoppet og har egentlig ikkeno vondt å si om de. Skal legge til at jeg selv er hyggelig da det skjer :)

først idiot.jeg har tilfellet og se 3-6 burnout i uka her jeg bor nå uten for huset:)klager ikke jeg .mitt innlegg var ironi.blah :hide snuten er noe arrogante fitte tryner.jeg har møt en hygglig snut og hun var under opplæring,eller så har alle snut syndrommet.

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

Opel Maffian

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel heller ikke alle som interesserer seg for bil og synes donuts bare er kult..? Kommer vel også ann på hvordan du oppfører deg da du blir stoppa det. Hva hadde du gjort dersom du var politi, stoppet en snørrvalp på 22 år, og gutten er stor i munn? Du ville da ikke blitt provosert...?

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere tar så feil. De er mennesker som alle andre. Er man stor i munn får man ikke en hyggelig tone tilbake. Burde jo alle og enhver skjønne seg på....*sigh*

Omegamannen: Så hva er årsaken til at snuten er noen arrogante ***** tryner? Om du har vært hyggelig, og ikke kommet langt med det, kan man jo begynne å lure på hva du har gjort forno?

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor politiet prioriterer feil er pga det er ikke no penger i Store kriminelle handlinger. Å ta bankranere / mordere koster staten MYE penger. Men å rakke ned på bilmiljøet er lett tjente penger. Vi setter opp en laser kontroll på en helt øde vei med 50 sone og tar folk. Da kan dem stå der i timesvis og håve inn 1000 lapper. Vet ikke hvor mange som ligger akkuratt 50 km/t i 50 sona. er ikke 5 km/t over 1200 kr a?... har selv smakt at 12 km/t i 50 sona koster 2900 kr. (dette var 2 februar 2006. Ja, dagen etter bøtøkningen.. Måtte vel ut ohg teste de nye bøtsatsene :fuckme2: )

Men er nok ikke bare Politiet sin feil. Mesteparten av ordrene kommer fra høyere hold. Politikerne.

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere tar så feil. De er mennesker som alle andre. Er man stor i munn får man ikke en hyggelig tone tilbake. Burde jo alle og enhver skjønne seg på....*sigh*

Ja de er mennesker som alle andre, men(!) jobber man i et serviceyrke, så kan man ikke ha dårlige dager, eller la seg provosere. Da må man heller finne seg noe annet å gjøre, eller bli hjemme.

EDIT: Fiksa quote.

'99 BMW 520iat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 426hemi
Pappa er lege i Oslo, og om han blir drept nå skal du få smake kjeppen

Det er tydelig at du misforsto, og jeg synes ikke trusler er noe vits i å komme med heller.

Det jeg mener med den uttalelsen er at slike hendelser burde få ordensmakten til å omprioritere sin satsing av politiressurser på å ta ungdom bak rattet, til å istedenfor bruke mer penger/ politi/etterforskning ol på å forhindre sånne hendelser som det legedrapet.

En riktig prioritering vil jo være å unngå at leger blir drept, enn å sløse vekk politiets tid og penger på å ta ungdom som kjører i 100 i 90 sona ikke sant?

Hva mener du "vekket folk"?

Mener jeg at sånne hendelser burde ha vekket folk til å forandre holdning/ prioritet/ politisk standpunkt

(Vekke folk til å bli mer ivrige etter å få kriminelle ut av landet/ i fengsel, istedenfor å tro på at de er "uskyldige" fordi de sier at de er sinnsyke).

Vekke folk fra å stemme utifra hvem som lover dem mest trygd, til å heller stemme på partier som lover ett mer rettferdig samfunn.

Er det rettferdig at han legen bare ble drept sånn? nei, en slik tragedie burde ikke ha skjedd, men det ser allikevel ut til at myndighetene heller bruker tid på folk som kjører bil, som trådstarter klager over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de er mennesker som alle andre, men(!) jobber man i et serviceyrke, så kan man ikke ha dårlige dager, eller la seg provosere. Da må man heller finne seg noe annet å gjøre, eller bli hjemme.

EDIT: Fiksa quote.

Som sagt, de er mennesker som alle andre. Forskjellen på deg og en som jobber i politiet er kun uniformen og skiltet. Du får flytte til fantasi landet ditt hvor det er Robocops da vet du. De har vel aldri dårlige dager og lar seg heller ikke provosere.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor politiet prioriterer feil er pga det er ikke no penger i Store kriminelle handlinger. Å ta bankranere / mordere koster staten MYE penger. Men å rakke ned på bilmiljøet er lett tjente penger. Vi setter opp en laser kontroll på en helt øde vei med 50 sone og tar folk. Da kan dem stå der i timesvis og håve inn 1000 lapper. Vet ikke hvor mange som ligger akkuratt 50 km/t i 50 sona. er ikke 5 km/t over 1200 kr a?... har selv smakt at 12 km/t i 50 sona koster 2900 kr. (dette var 2 februar 2006. Ja, dagen etter bøtøkningen.. Måtte vel ut ohg teste de nye bøtsatsene :fuckme2: )

Men er nok ikke bare Politiet sin feil. Mesteparten av ordrene kommer fra høyere hold. Politikerne.

Helt enig!

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hopper på denne diskusjonen.

har dere ikke skjønt det.Politiet er en slags råne gruppe ser de kjører rundt og rundt og ikke har en dritt og gjøre.Og når det kommer en sikklig rægger med dunk dunk bass !og wounderbam lukta trekker inn gjennom lufte apperatet i V70 da føler Politiet Konkuranse.han tar vi.Og selfølgeligt har ikke ræggern lov til og kjøre med de bakdekke pga, han liker donuts og forskringen han har på granada 84 2.9 Ghia ikke er så billig så han har ikke råd og kjøpe nye dekk...ja hmm skulle bare fram til at politiet er noen jævla rånere selv!

WORD!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, de er mennesker som alle andre. Forskjellen på deg og en som jobber i politiet er kun uniformen og skiltet. Du får flytte til fantasi landet ditt hvor det er Robocops da vet du. De har vel aldri dårlige dager og lar seg heller ikke provosere.

Jeg jobber i et serviceyrke selv, men om jeg har en dårlig dag, så lar jeg ikke det gå utover kundene? Vil ikke at politiet skal være Robocops, men man må forvente at folk oppfører seg i jobben sin? Husk, politiet er bare mennesker som oss andre.

Nok OT, er det mer, ta det på PM.

EDIT: Lameg bumpe denne for å sitere Politiinstruksen, §5-2:

§ 5-2. Opptreden i tjenesten.

I tjenesten skal en politimann opptre med den ro og beherskelse som situasjonen krever.

En politimann må ikke la seg provosere ved motstand eller fornærmelser. Uten en rolig opptreden kan han ikke opprettholde sin autoritet og vente nødvendig bistand og støtte fra den besindige del av publikum.

Under tjenesteutførelsen er det ikke tillatt å bruke sårende eller andre upassende uttrykk. Likeså er alle slags skjellsord forbudt.

En politimann skal opptre høflig mot enhver, og dersom noen ber om eller ses å trenge hjelp, skal det ytes den bistand tjenesten tillater og som politimannen ellers ser seg i stand til.

'99 BMW 520iat

Lenke til kommentar
Del på andre sider