Gå til innhold

Kabbing av fjærer

Ranger emnet

2fast2førr

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan jo ikke ta lappen om du ikke har gjort noe ulovlig i trafikken. Om bilen ikke er i tilfredsstillende teknisk stand er en helt annen sak. Det er sannsynligvis en mangellapp man får, og bilen må forevises trafikkstasjon. I verste fall så klipper de skiltene eller/og ilegger bilen kjøreforbud intill den er kontrollert hos BT..

Bravo, Mike, Whiskey!

-E30 327 turbo

- 97 Octavia 1,9tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dette varirerer fra sted til sted, men her vet jeg av iallefall 4-5 stykker som har mista lappen og fått avskilta bilen etter at de har kappa fjærene..

Vet ikke med resten av folket, men jeg syns ikke det er værdt å gamble på, spander heller på deg et senkesett til en 2-3k! :)

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ikke ta lappen om du ikke har gjort noe ulovlig i trafikken. Om bilen ikke er i tilfredsstillende teknisk stand er en helt annen sak. Det er sannsynligvis en mangellapp man får, og bilen må forevises trafikkstasjon. I verste fall så klipper de skiltene eller/og ilegger bilen kjøreforbud intill den er kontrollert hos BT..

så du mener en ikke kan miste lappen for å kjøre en elendig og livsfarlig bil sånn generelt? slik er det nok ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan miste lappen for og kappe fjærer.

MEN hvis du faktisk er så dum at du risikerer ditt og andres liv

pga du er så stakkarslig at du ikke gidder kjøpe senkesett som du får fra under 1000kr og oppover fortjener du faktisk det.

bilene blir helle utrygge og kjøre. spretter ut av skål i en sving i litt

fart. så vips blir kjøreegenskapene helt annerledes..

"Fuck kurt,våre idoler går med pistoler!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er forskjell på å mye du kabber. Sitter du igjen med to vindinger, så kan selfølgelig fjæra dette ut av skåla. Kabber du 1 til 1,5 så er fortsatt fjæra godt i spenn å det skal ein god del til for å få den til å dette ut. Veit ikkje om du veit åssen ein 240 ser ut med senkesett eg? Ser helt original ut. Godkjenne senkesettet, ta ei runde. Ingen som sjekker når d står senket i vognkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kappe fjerene er kanskje den eneste muligheten jeg har for å senke bilen min.

Pga ingen som selger senkesett til den bilen...

Men har hørt at man kan varme fjera å stoppe å varme den når du har fått riktig høyde:D noen som veit om det funker..¨å om det er like falig?? Kan ikke miste lappen av det ivertfall;)

Eg kjører med oppvarmede fjærer nå. Det blei veldig bra. Einaste var at fjærene blei litt skeive. Men d gikk greit. Klem fjæra til den høgda du vil ha med fjærklemmer. Varm opp jevnt rundt slik at de ikke blir skeive. Varmer du opp fjæra på bare ene siden først så blir den skeiv som bare det. Pass på at du har fjærene i samme høgde så ikkje bilen blir skeiv. Du må varme med skjærebrenner seff, også kjøler du de ned i kaldt vann etterpå. Da blir fjæ'ra sånn. Den siger ikke opp igjen. No turning back. hehe. Bilen min spretter en del, men eg tok de litt for lave. Eg meiner d ikkje er så farlig, fordi den sitter jo akkuratt i spor å alt det der, bare at den er litt kortere. Viss du ikkje ska ha alt etter boka da, som mange her skal. Fjæra greier uansett ikke dette helt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjører med oppvarmede fjærer nå. Det blei veldig bra. Einaste var at fjærene blei litt skeive. Men d gikk greit. Klem fjæra til den høgda du vil ha med fjærklemmer. Varm opp jevnt rundt slik at de ikke blir skeive. Varmer du opp fjæra på bare ene siden først så blir den skeiv som bare det. Pass på at du har fjærene i samme høgde så ikkje bilen blir skeiv. Du må varme med skjærebrenner seff, også kjøler du de ned i kaldt vann etterpå. Da blir fjæ'ra sånn. Den siger ikke opp igjen. No turning back. hehe. Bilen min spretter en del, men eg tok de litt for lave. Eg meiner d ikkje er så farlig, fordi den sitter jo akkuratt i spor å alt det der, bare at den er litt kortere. Viss du ikkje ska ha alt etter boka da, som mange her skal. Fjæra greier uansett ikke dette helt ut.

så kom mer deen dag at fjæra knekker.. å du mister knontollen over bilen...

Volvo 242 Dl 81 mod

Volvo 240 Gle 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kom mer deen dag at fjæra knekker.. å du mister knontollen over bilen...

så kommer den dagen at man får en atom bombe i hue:D

phoenixen: Takker for bra svar:D:D

Hvor mye er det mulig å senke på den måten?? funker bare bak hos meg.. men har en bra løsning forran..(har ikke vanlige dempere åsånt forran)

Så lenge det er tøft så driter jeg i om det er falig:D For jeg er tøff:D :P

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kommer den dagen at man får en atom bombe i hue:D

phoenixen: Takker for bra svar:D:D

Hvor mye er det mulig å senke på den måten?? funker bare bak hos meg.. men har en bra løsning forran..(har ikke vanlige dempere åsånt forran)

Så lenge det er tøft så driter jeg i om det er falig:D For jeg er tøff:D :P

mvh

That's the spirit! Du kan senke akkuratt å mye du vil. Bare justerer høyda på fjærene med klemmene å varm opp, da blir de akkuratt slik du justerte dem. Når du har vindingene inntil hverandre, da blir det ikke lavere, hehe. De knekker ikke så fort som alle skal ha det til bare du varmer opp jevnt utover å ikkje mere på bestemte plasser. husk å lakk dem etterpå bare! Mine er du flink viss du greier å knekke. Har du tilgang på herde-ovn, så blir det jo orntlig proft nesten. De fleste videregående mekk har slike ovner du kan få lånt. Læreren på kjøretøy i lunde gjorde det med BMW'en sin. Er ikke farlig. Bare å gå ut i garasjen med en gang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider