Gå til innhold

BMW M5 vs. Audi RS2

Ranger emnet

Brede

Anbefalte innlegg

Hadde en diskusjon igaar om hva som var raskest av BMW M5 E34 og Audi RS2. Og vi brukte Nurburgring som sammenligning. Noen som vet hva som kjoerer nordschleife fortest?

Paa nurburgring.de fant jeg bare en rundetid for M5 (8,28, samme som Porsche 911 Carrera 2, men den M5en hadde 400hk), og ingen tider for RS2.

Noen som har noen rundetider?

EDIT: var snakk om RS2 fra samme aarstall. Stasjonsvogn.

1999 Ford F250 m. 2003-2005 lykter og grill

2003 Chevrolet Trailblazer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mente jeg ogsaa, flere hester, mindre effekttap, bedre vektfordeling. Han mente derimot at RS2 var raskere. Og han mente at audien har perfekt vektfordeling, og mindre effekttap i drivverket. Men saa mente han ogsaa at audien hadde 100% sperre foran da...

1999 Ford F250 m. 2003-2005 lykter og grill

2003 Chevrolet Trailblazer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sitti på med m5 med 3.8litern...og hvis en rs2 ikke er raskere så syns jeg det er rart! en s2 coupe med rundt 280hk var jo like kjapp...hvis ikke kjappere!

og cossien jeg hadde med fult grøndyseoppsett som det kalles + litt mere var mye raskere... hva er momentet i disse bilene da?<

btw...den m5'en gikk ikke dårligere enn normalt...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
Det mente jeg ogsaa, flere hester, mindre effekttap, bedre vektfordeling. Han mente derimot at RS2 var raskere. Og han mente at audien har perfekt vektfordeling, og mindre effekttap i drivverket. Men saa mente han ogsaa at audien hadde 100% sperre foran da...

hadde den hatt 100% sperre foran kan jeg garantere deg at den hadde vert helt ubrukelig å kjøre.

men audi har et utrolig bra 4hjuls system med viskokobling i med mellomakslingen mellom girkassen og bakakslingen om jeg ikke husker feil.

gjør at på fks. snø vil den kun drive på den akslingen som ikke spinner.

Mvh Tage Midtun

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sitti på med m5 med 3.8litern...og hvis en rs2 ikke er raskere så syns jeg det er rart! en s2 coupe med rundt 280hk var jo like kjapp...hvis ikke kjappere!

og cossien jeg hadde med fult grøndyseoppsett som det kalles + litt mere var mye raskere... hva er momentet i disse bilene da?<

btw...den m5'en gikk ikke dårligere enn normalt...

Cossi er helt klart raskere men den veier 400+ kg mindre .

Har aldrig kjørt org rs2 men med litt trim så er den en god del raskere.Prater ikke om mer en chip.

X: ca 50 motoriserte kjøretøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og han mente at audien har perfekt vektfordeling, og mindre effekttap i drivverket. Men saa mente han ogsaa at audien hadde 100% sperre foran da...
Audi har vel til dags dato ikke bygd en bil med tilnærmet perfekt vektfordeling, det er jo bare å se hvor motoren er plassert så skjønner man fort det.

Drivverkstap: selvfølgelig har en 4-hjulstrekker større driverkstap enn en tohjulstrekker. Du får minst på en forhjulstrekker, eller en bakhjulstrekker med hekkmotor.

100% sperre foran ja. Noen bruker det på forhjulstrekkere i bilcross, men rundt ringen så sliter man nok litt da tror jeg.

Men hvem som er raskest på Nordsløyfa skal ikke jeg uttale meg om, har kun kjørt rundt der med buss. Tok vel en drøy halvtime

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanskelig å si i grunn. Hvis vi snakker om helt orginale biler og en m5 3,6l så tror jeg rs2 ville vært raskere, både pga lavere vekt og raskere aks, samt høyere toppfart.

En rs2 går jo ikke såå bra orginalt, men det gjør jo heller ikke m5.

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok et lite søk etter Ring tider på Rs2 , men fant ikke noen.

Rs2 er raskere i starten en M5, men vekt/effekt forholdet er helkt likt så det spørs om ikke det blir utlignet når man kommer litt opp i fart.

Porsche har jo hatt fingeren bort i denne Audien, og enkelte delere kommer direkte fra 968 men den har fremdeles motoren langt fremme.

Do you understand the words comin outa my mouth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...